Kjære mannen min..

Kjære mannen min,

min vakre, gode, snille mann og far til mine barn.

Vit at, det ikke alltid vil være slik.

Du vet hva jeg mener, vårt salige kaotiske og hektiske småbarnsliv.

Vår rotete og grisete småbarnshverdag.

Vi vil ikke ha utrøstelige netter eller trøtte morninger for alltid.

Kaffekoppen må ikke drikkes kald livet ut.

Jeg vet at før var det bare oss.
Ingen grisete fingre med leverpostei.

ingen tårn av treklosser bygd opp for at en liten kropp skal rive den ned.

Før kunne vi prate hvor og når vi ville, nå prater vi mellom barnelatter, bleieskift og søskenkrangel.

Min kjære vakre gode mann.

Det vil ikke alltid være slik.

Vi vil ikke alltid stille små kropper i kø ut gangen.
Alltid i kamp mot klokken og en trassen to åring for å komme oss ut i frisk luft.

En dag vil vi våkne til barn som klarer seg selv.
Som ikke trenger oss slik de gjorde.

En dag, vil det bli mere tid til oss. Meg og deg.
og som jeg gleder meg.

Men frem til da.
Vit at vi også kommer til å savne dette.

Dette salige kaotiske og hektiske småbarnslivet.

Den gurglende latteren og leverpostei fingrene.

De små soldatene som beundrer oss som superhelter.

De små magiske øyeblikkene som fyller dagene med knis, latter og gledes hyl.
De som gir klemmer med små hender, nesenusser og timer i sandkassen.

Det underlige med å vente på et nyttliv,

høytideligheten med å bringe det over dørstokken for første gang.

Søskenkjærligheten.

Det er klart vi kommer til å savnet det.

Så kjære mannen min.

La oss prøve å ikke lengte for mye etter tiden som kommer, men nyte den som er.


Snike inn små kyss over klesvasken, kose når vi kose kan.

Le med flokken vår og gjøre dagene slik de er nå til de beste.

For det vil jo ikke alltid være slik.

Det vet vi jo godt…

begge to..

12 kommentarer
    1. Så utrolig bra skrevet 😍 Jeg sender link til mannen min slik at han kan lese det, for det er akkurat det jeg gjerne vil fortelle han, men ikke har funnet ord til å gjøre ❤️

    2. 💖 og takk som deler😊 hilsen mamma til 5 som kjenner til en travel hverdag med leverposteifingrer 🙈💖

    3. Takk for ord som gir tårer på kinnet,dere er min drømme familie❤️
      Jeg er selv alenemamma til fine tvilling gutter på 9 år. Din mamma historie er helt annerledes enn min,og det er derfor dere er min hemmelige drømme familie. (Slik jeg selv ønsket meg engang) Men jeg fikk ikke gå gravid,og jeg fikk kreft før guttene ble født. De er født via surrogati i USA etter at jeg overlevde med nød og neppe. En flott måte og bli mamma på,og jeg så veldig frem
      Til et liv sammen med guttene og deres pappa. Dessverre valgte pappaen en annen vei,og vi ble separert før guttene ble 2 år. Heldigvis har han guttene sine i hverdagen,og han har gitt guttene en lillebror sammen med kvinnen han møtte. Vi samarbeider sammen alle sammen,så godt vi kan. Jeg er 100% pga alle senskadene etter kreft beh,men barna er mitt lyspunkt. Vi er ikke en A4 familie, (i andre sine øyne) og jeg er ikke bitter fordi livet ikke ble helt slik jeg hadde drømt om. Uansett er det godt i særlig høytider der jeg må tilbringe mange dager alene gode å følge deg og din fine familie. Du er en flott mamma og skriver godt. Og takk for at du viser også de dårlige dagene,og at du minner alle på at pappa ogsåskaø settes pris på i en hektisk hverdag.
      God klem fra meg.

    4. Vet du, det er så godt å se at dere holder ut <3 Se at dere er to <3 Sammen er dere, så uendelig sterke <3 og det håper jeg dere vil fortsette med <3 Jeg kikker på dere på snap inni mellom slagene. Jeg skal innrømme at jeg kan misunne, ikke fordi jeg ikke unner alle andre (og dere) å være to, dele…Men fordi, jeg så inderlig skulle ønske at jeg kunne delt mine fire med EN…Delt kaoset, delt gleden, delt frustrasjonen, all sangen, latteren og ikke minst måltids "mørja"…delt….ALT…med 1…Fortsett å nyt hverandre, ungene, kaoset, hverdagen, det nye…DERE (7) er suverene…sammen…DERE (to) er magiske…sammen…Ønsker dere så inderlig en god hverdag, nå når påske er over <3 (PS nyt Jevnaker…min sommerdrømidyll med "gammeldags" drops på butikken på låven 😉 )

    5. En god klem over klesvask og oppvask bidrar till å forsterke kittet mellom dere i tiden det voksne forholdet får gå på sparebluss – så flott att dere midt i alt har evne til å se og føle det! Er mor til tre nå voksne barn og vet att det funker😍
      Herlig å få “slå følge” med deg og familien din!
      Fortsatt god sommer!🤗

    6. Ååh du er så god med ord! 👏🏻😭😍 Jeg må felle en tåre! Ble så rørt, må gå og kose på de to små sovende barna mine 🙈☺️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg