Klemmen jeg aldri glemmer.

Neeeei nå må du slutte å tulle.
Hun rynker på nesa, legger hodet på skakke og slår seg på låra med et lurt glis mot han lille som kom med det stolte budskap.
Hun ler litt smått, før hun gløtter på meg.
Eller?
Jeg er elendig på å juge, så jeg bare smiler.
Prøver på mange måter å holde masken, jeg hadde jo ikke forventet at den lille luringen skulle slippe bomba sånn akkurat i dag.
Han smiler stolt og lurt, sånn som bare en tre, snart fire åring kan.

Hun må smile tilbake, så smiler hun til meg igjen.
Så smiler jeg enda litt mer.
Før han på tre, snart fire kommer løpende bort mot meg og gir meg en kos.
Jeg knuger han i armkroken mens jeg fortsetter å se på henne.
Så er det akkurat som hun skjønner det, at det hele slettes ikke var tull, men helt ordentlig på ekte.
Hun slår begge hendene mot munnen og kommer med et lite jubelbrøl før det hele går over til en ørlitt gråtkvalt latter.
Er det sant, sier hun og strekker ut armene som har fått høstvottene på?
Hun slår seg på lårene måper og veksler blikket mellom meg og han i armkroken min.
Er det sant?? Sier hun igjen før henda går tilbake til munnen.
Jeg klarer ikke si stort, jeg nikker, og klemmer meg litt fast i den lille stolte jeg har ved siden av meg.
Hun kommer rett mot meg, strekker ut armene på veien og gir meg en av de beste klemmene jeg har fått i mitt 34 år lange liv.
Midt i barnehagens lekeplass kommer den.
En lang, god, trygg, vuggende og varm klem i den gryende høstkulda.
Jeg merker han ved siden av tar et godt grep rundt meg han også.
Og der står vi en stund, og bare klemmer.
Og alt jeg kjenner på, er hvor uendelig mye jeg trengte denne klemmen akkurat nå.
Hvordan klump i mage og hals krymper ørlitt, skuldrene senker seg, og for et lite øyeblikk glemmer jeg verden rundt.
Hun skyver meg litt bort, tar en ekstra titt på meg.
Måler meg opp og ned
Er det sant??
Ja.. sier jeg og nikker mens jeg kjemper hardt mot tårene.
Ikke slike vonde tårer jeg har kjempet mot de siste månedene, men gode gledes tårer.
Å herreguuuud sier hun og gir meg enda en klem.
Dåkker er gæærn men fy søren så heldig dåkker e!
Hun har helt rett, spot on tanken jeg har tenkt utallige ganger selv,  jeg nikker, ler litt letta og lar et par tårer slippe og gir mannen min et blikk.
Den fine fine mannen min. Han står der bare å smiler med det lure smilet som bare han har.

Hun røsker meg godt inn i armkroken før hun plutselig er på jobb igjen og griper tak i en liten tass med en velkjent dunst fra nakkegropen.
Aj aj aj, her er det en bleie sier hun.
Og vips så gikk verden videre på et vis.
Vi tar følge bort til inngangen,
hun ser på meg flere ganger og ler, små ler og smiler.
Herregud så stas!
Ja, nå så sier jeg, nå er det det. Det har vært mye annet, men nå er det stas, og spennende på en skrekk blandet frydlig måte.
Nå jobber vi hardt med å glede oss samtidig som vi står rakrygget for hva som måtte komme.
For noe kommer, det vet vi jo. Sånn er verden bare.
Ja det skjønner jeg godt.
Hvor langt er du på vei, om jeg kan spørre.
3 måneder sier jeg stolt og legger en hånd på magehula som vokser, for syvende gang.

62 kommentarer
    1. Gratulerer! Sprekt gjort 👊 og her “stresser” eg med to kids 😂 superkvinne 💕 heldige barn som får komme i deres familie!

    2. Så utrolig gøy gratulerer så utrolig masse gleder meg til og følge dere videre 🥰👍❤ her ventes nr 6 i mars hadde samme følelsen som deg en glede oppi frykten for hva alle ville si men har heldig vis bare fått gratulasjoner uten bi smak til nå 🥰❤ selv om for våres del var det et uhel men et fantastisk uhel 🥰🥰

    3. Hurra! Gratulerer så mye med enda et mirakel på vei!!💖 tenk å være så heldig å ha 6 (snart 7!) Store gleder i livet sitt☺ stoor klem til deg💖

    4. Ååå! Så utrolig herlig! Gratulerer så mye❤️💙
      Kroppen er fantastisk! Husk å ta vare på deg selv også❤️ Dere er så flotte! Heier på dere💙

    5. Gratulerer så mye med en liten til på vei! Tar av meg hatten for deg. Selv har jeg 3 barn på 4,3 og snart 6 mnd. Synes jeg har nok å ta meg til med disse tre! Beundere deg og synes du er utrolig flini. Jeg liker godt å lese bloggen din, det er skjelden jeg legger inn innlegg, men dette komme jeg jo kommentere. Helt fantastisk at dere går på med nummer 7! Gratulerer så mye igjen og takk for alle gode innlegg.

    6. Gratulerer så mye! Tenk så stolt lillegutten var for å fortelle det i barnehagen da. Syns jeg kan kjenne det igjen fra min egen jente 🙂 Dere er heldige som har en så fin familie 🙂

    7. Gratulerer så mye ❤💙❤💙❤💙❤👏👏👏
      Dere er vare helt rå 🎉Masse Lykke til i svangerskapet

    8. Jeg hadde det på følelsen den dagen du la ut på snap at du ikke trodde du skulle gjøre det her igjen❤❤❤ Gratulerer såååååååå mye med baby på vei igjen. Tårene presser på her og det er gledestårer på deres vegne❤❤❤ å jeg som skrev om den vognen osv i dag til deg…vemodig,trist og rart også vokser det en mage igjen bare litt over 1 time unna meg..😘😍😍 Du er rå Nina…herremin..tar av meg hatten❤

    9. Gratulerer så masse ❤️ Det er bare fantastisk ikke noe annet! Fantastisk heldige er dere som har hverandre og tar vare på hverandre og har den fantastiske gjengen deres❤️

    10. Gratulerer så masse ❤️ Det er bare fantastisk ikke noe annet! Fantastisk heldige er dere som har hverandre og tar vare på hverandre og har den fantastiske gjengen deres❤️🥰

    11. Gratulerer så inderlig masse. ❤️ Dere er så heldige. God klem til dere.

    12. Ååå! 😀 Følger deg på snapchat, men vet ikke om du har sluppet nyheten der enda, for har ikke fått sett de siste dagene (min daglige rutine med å sjekke alle abbonement-kontoene mine på snapchat før jeg sovner har blitt ødelagt av at jeg har sovna før jeg har sett noen av de), men ååå så gøy!! 😀 Gratulerer så masse! <3

    13. Ååå, gratulerer, så heldige og gode dere er 😊 håper sånn på at vi er heldige og kan ønske nr fem velkommen hos oss sånn etterhvert, og gjerne nr seks, sju og åtte og, men alderen setter nok en stopper for det 😊 men ja, sender mange gode tanker og klemmer deres vei 😊

    14. En sånn varm klemmepåklem til deg! Og gratulerer ❤️
      Og jeg tenker…du så heldige dine barn er som har søsken, en hel flokk! Hilsen ho som er enebarn…

    15. Ååå! Er det sant?! SÅ stas! Helt nydelig reaksjon på dama i barnehagen,
      jeg skal innrømme at klumpen i halsen vokste hos meg og tårene presset på.
      Gratulerer så mye til både store og små i familien!
      Digger dere. Mange gode tanker fra meg sendes til dere.

    16. Sånne klemmer betyr mye! ❤ Heldige dere og heldige mageboeren som kommer inn i en så fantastisk flokk 😍😍😍

    17. Så staaaas! Men guri dere er gærne, god-gærne da altså, men herregud for en koselig nyhet❤håper formen er fin!

    18. Sånne klemmer betyr mye! ❤ Heldige dere og heldige mageboeren som kommer inn i en så fantastisk flokk 😍😍😍

    19. Gratulerer så mye. Jeg har litt samme historie som deg, møtte mannen i mitt liv som 16 åring, fikk mitt første barn når jeg var 22, er nå 35 og sitter med 7 barn i alderen 1-13.
      Så jeg synes det er litt artig å følge en som er like “gal” 😜😀

    20. Gratulerer!❤️ Blir spennende å se om dere fortsetter i samme mønster, og at det blir lillesøster denne gangen da😍

    21. Gratulerer så mye <3 Dere er fantastiske foreldre 🙂 Tenk og ha en mamma og pappa som dere,rett og slett fantastisk! Jeg tar av meg hatten for dere to 🙂 🙂

    22. Hærregud så fantastisk😍 Gratulerer såå masse kjære flotte Nina ❤️😍Ååå som jeg gleder meg til å følge med på nok en utvidelse av den hærlige gjengen deres😁

    23. Gratulerer så mye🥰👏 så kooos💗
      Gleder meg til å følge med deg og dere på dette nye eventyret💕

    24. Fantastisk!!! Gratulerer så mye med . Du er heldig og ikke minst er søsken flokken heldig. 🥰
      Klem fra 3 minst i en søskenflokk på 9 🥰

    25. Skumle stå . Gratulerer så mye med baby på vei.
      Må jo si de barna som får vokse opp i en stor søskenflokk er heldige. . Lykke til med graviditeten 🥰

    26. Gratulerer så masse med enda et lite gull ❤ Vart rørt av å læs ❤

    27. 🥰 dette innlegget trengte jeg å lese i dag. Sitter her og har kanskje fjerdemann i magen. Tørr ikke ta testen for å få det bekrefta, er livredd for reaksjonene fra folk rundt og ikke minst fra min egen familie 😳 føler liksom vi fikk nok reaksjoner da tredje kom, da var vi liksom “gærne”. Kjenner klumpen i magen, å slik skal det jo ikke være.
      Masse lykke til i graviditeten , gleder meg til å fortsette å følge dere videre 🥰

    28. Gratulerer så mye😊 dere er gærne på en god måte❤️
      Hvordan får dere det til å gå rundt? ❤️ Følger dere på snap, ser så harmonisk ut hos dere, hva er hemmeligheten? 🥰 Har en gutt som blir 8 år over på nyåret og en gutt på snart 4 år. De krangler så mye for tiden. Og venter tvillingjenter ca desember/ januar.
      De er så velkommne men stresser litt selvom.

    29. Så morro ,dere er tøffe 😘 Gratulerer så mye ❤️ Både jeg og min datter har fulgt dere en god stund, dere er så herlig og jeg blir så godt humør av å åp e di e snapper hver dag. Har selv ME med litt utfordringer i hverdagen ( mild til moderat ) Æ sier bare ,YOU MAKE MY DAY every day ❤️ Klem til dere alle fra ei bestemor i nord ,3 voksne barn og 2 barnebarn ❤️ Randi 59 , Honningsvåg/Nordkapp.

    30. Gratulerer så mye! Dere er så heldige! Jeg ønsker meg også en flokk, men mannen min er desverre ikke enig.. 🙁 Var bare såvidt han ville bli med på nummer 2.

    31. Oj, så spennende ☺️ gratulerer så mye! ❤️😁 Er det noen som klarer dette, så må det være dere 😍 Jeg kjente virkelig på gleden og forventningene deres. Du er god på å formidle 😊

    32. Gratulerer så mye, denne bestemoren har tenkt det en stund nå ❤ Det går nok fint skal du se. Sender en go klem til deg 😘😘🥰

    33. Ååå så utrolig koselig 🥰❤️ Har 2 små selv, håper snart på nr 3 ❤️ Prøvd i 9 måneder så håper det skjer snart ❤️❤️❤️

    34. Gratulerer så mye! Min mann er del av en søskenflokk på sju, og har elsket det.

    35. Det virker virkelig som dere gir barna deres det beste av det aller beste! Familieverdiene og oppveksten dere gir ser for meg ut som hentet fra øverste hylle. Det som virkelig betyr noe her i livet! Virker for meg som at dere, dere har skjønt det! Tenk å få vokse opp i gjengen deres. Med andre ord, at dere skal gi den gaven til enda et lite menneske gir full mening ❤️ Gratulerer!

    36. Altså, her blir jeg ordløs, herremin for et kompliment å få, og ikke minst gi til en sliten mamma.
      Tusen tusen takk.

    37. Gratulerer så mye🥰🥰dere er tøffe og jeg kjenner så godt igjen hvordan du beskriver det. går selv og håper at det snart blir en nr fire. Men frykter reaksjonene fra de rundt.

    38. Nå har dere overrasket igjen. Så vidundelig vakkert! Så mange du er velsignet med etter dere var sikker på at dere var ferdige. Med en bestevenn som far og 6 spente søsken så klær er du det magiske igjen. Gratulerer!!!

    39. Jeg syns dere er flinke.fikk selv 5 stk 4 gutter og ei jente og jenta er yngst.Men i dag er de voksne gode mennesker alle sammen og gitt meg 9 hærlige barnebarn .følgt deg / dere en god stund og for en HÆRLIG FAM DERE ER❤DERE ER DET BESTE BEVISET PÅ EN LYKKELIG FAM SOM FÅR TIL HVERDAGEN SELV MED MANGE HÆRLIGE BARN RUNDT DERE. HELT FANTASTISK. TRENGER DERE HJELP SÅ SI FRA .JEG STILLER OPP..HA EN SUPER FIN DAG HELE GJENGEN.❤❤❤❤❤❤😍

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg