Kos med kaos – En kalenderbok for familien

Det er fullt av sommerfugler i magen, det kribler så jeg nesten ikke klarer å sitte stille.
Er så mange at det knapt er plass til veslemann i magen.

En drøm jeg har hatt lenge, i flere år har jeg ruget på denne ideen.
Og nå, NÅ tar jeg sats og hopper med begge bena.

Jeg skal lage mitt første virkelige produkt… ja er det rart jeg er spent?

Kos med Kaos er tittelen, kalenderbok er innholdet.

kosmedkaosfremside

Med tre barn utenfor og ett i magen kjenner vi rett som det er på kaoset i vår familie.
En skal på trening, en annen skal på bursdag, en har tannlegetime, pappa skal på fotballtrening, mamma har venninnedate osv.

Å huske alt kan jeg bare glemme, å glemme er det verste jeg vet.
Jeg liker å ha kontroll, men også at de andre i familien har en viss kontroll.
Allerede med ett barn følte jeg at jeg sakte men sikkert mistet kontrollen,
og da dukket ideen opp om en kalenderbok for familien.

En bok alle i familien skal kunne bruke. En bok med plass til familiens gjøremål, aktiviteter og avtaler,
men også høydepunkter, minner og store mål.

Jeg bruker i dag en almanakk kun for min egen del, men resten av familiens medlemmer har også sine avtaler inni den. Boka har stålkontroll på våre hverdag.

Jeg skulle bare ønske at den rommet så mye mer.
Større kan jeg jo ikke lage den, men lage en kalenderbok for alle i familien, det kan jeg.

Med aktiviteter, kreativiteter, inspirasjon og gode minner. En kalenderbok som inspirerer og tar vare på alle familiens minner. En bok man kan skrive ned gullkorn fra barnemunn som kommer før du aner, ja hvor mange ganger har du ikke snakket om at du burde skrive de ned kanskje?

11827207_10155850982060570_1788151848_o

En bok man kan planlegge i og glede seg over, telle ned og forberede seg.
En kalender med god oversikt og mange bruksmuligheter.
I boken kan du selv velge om du vil dele inn egne rader til familiemedlem, om du trenger en rad til middag eller bare skrive slik det passer deg.

11831865_10155838805825570_1134499458_o

En bok som gir underholdning til barna når de trenger det og rom for mors skriblerier.
En bok som viser hvor mye barna vokser iløpet av et år og tar vare på de små forandringene.
11840178_10155850981755570_758380547_o

Med handlelister og oppskrifter.

11840540_10155851773540570_383999400_o

Som vet hvordan året utarter seg for en småbarnsfamilie og står klar med ledige sider til feks pakkeliste når sommerferien nærmer seg:
11827176_10155850981800570_564901875_o

Kos med kaos vil ha en månedlig utfordring og rom for å sette månedlige mål.
11847261_10155851685040570_443524597_o

Vi håper og tror at Kos med Kaos blir boken som kan være mamma og pappas femte hånd.
Som hjelper til med å holde kontroll. Og som tar vare på alle minnene i årene som går.

I liggende A5 format med spiralrygg får boken en god størrelse, men liten nok til å være med i vesken.
Vi har valgt spiralrygg slik at boken ligger utfoldet enkelt og det blir lettere for barna å håndtere.

Jeg vil at denne kalenderboken skal bli den du ikke kaster, men tar vare på for å bevare minnene for hvert år.
En bok som gir dere inspirasjon, tid og kontroll.

Likte du boka?
Kunne du tenkt deg en?

 

Da finner du den HER

34 kommentarer
    1. Så spennende! Kunne helt klart tenkt meg en sånn, men kan ikke se noen link der.

    2. Oi så spennende! 😀
      Har en kalender med navn på alle 5, men den der så jo herlig ut! 😀
      Merker godt at vi er mange i familien, og når første begynner på skolen nå og siste i bhg, blir det enda mer å følge med på! 😉

      Ønsker meg!

    3. Tusen takk Lene 🙂 Ønsker du deg, håper jeg du støtter prosjektet så boka blir virkelighet 🙂

    4. Så genial! Skal absolutt bidra til å få lagd denne boken ved første mulighet. Dette passer perfekt for meg som aldri kommer ut av ammetåka:)

    5. Helt topp! Har en kalender jeg sverger til nå, men ser at jeg kanskje må utvide litt nå som ungene blir større. Så jeg har bestilt! 🙂 Gleder meg!

    6. Dette hørtes veldig positivt ut 🙂 jeg kunne gjerne tenke meg en 🙂 er gla i lister og planlegging 🙂

    7. For en god og etterlengtet idé! 🙂
      Mine ønsker er en kalenderoversikt over hele familien, plass til notater, lister, middager, ønskelister og gullkorn (har tenkt maaange ganger at jeg trenger en bok til det).
      Oppskrifter er ikke nødvendig, men linker til bra matblogger, oppskriftsapper eller lignende hadde vært bra!

      Jeg har også et spørsmål ang. dersom dere ikke når finaniseringsmålet, blir da bidrag tilbakebetalt?

      Som nevnt av andre; dette må jo være den perfekte gaven!

    8. Så flott! Bestilt venninnepakken med 3 bøker nå! ?????? Lykke til med salget! Mvh Mona.

    9. Kva blir størrelsen på boka?
      (Slik at den passer i veska og på kjøkkenbenken;)

    10. Gleder meg til boka kommer! Et praktisk spørsmål: følger den skole/barnehage-året, eller kalenderåret? Og er den i såfall for 2016?

    11. Det er året, vi drømmer om å lage to varianter, en som følger året og en som følger skoleåret 🙂

    12. Tenk litt på muligheten for å lage en eller annen form for oppheng også, kanskje på neste variant? Jeg synes dette høres ut som en god ide, men skulle gjerne hatt en slik som jeg også kan henge på veggen. Ting har en tendens til å drukne i aviser, beskjeder, luer og leker her hos oss. En “kalenderbok” som vi kunne ha på veggen med kjapp og enkel oversikt over familiens aktiviteter, som vi samtidig enkelt kan ta ned og skrive i hadde vært supert. Liker kombinasjon av kalender- og alt-mulig-annet-i-hverdagslivet.

    13. Hei igjen. Når er det meningen at den kommer? Trodde den skulle kommet nå? Savn..?

    14. Hei Martina 🙂 Boken begynner jo ikke før 1. januar.
      Vi sender ut i begynnelsen av november til dere som har forhåndsbestilt 🙂

    15. Heisann.

      Jeg har prøvd å få bestilt boken, men får ikke opp http://www.kosmedkaos.no
      Er det for sent til å bestille en kalender nå?
      Vi venter nr 2 i april og denne boken hadde passet perfekt i hjemmet:)

    16. det var utrolig dumt:( (for oss)
      Men det er jo utrolig bra at det gikk så bra første gangen. Det tyder jo på at det blir laget flere år.
      Jaja vi får prøve igjen til neste år da:)

    17. Hei. Hvor stor plass er det per dag? Jeg pleier å skrive litt dagbok så må ha plass til det?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg