Hvordan lage perleskål på 15 minutter

Fargerike, fine, praktiske og ikke minst enkle å lage.
Perleskål.

Disse herlige perleskålene er moro å lage for både liten og stor.
Det aller beste? De tåler oppvaskmaskinvask 😉

Hva trenger du?

perleskål1
Olje
Stålbolle
Perler
Slikkepott

Framgangsmåte:
Start med å pensle bollen godt med olje.
Ha i perler og dytt de inn mot kanten, her kan du velge selv hvor høye kanter du ønsker bollen din skal ha.
Sett bollen i ovnen, 200 grader i ca 10 min.
Her er det individuelt på hvor tykt det er med perler osv.
men når alle ser smeltet ut tar du ut bollen av ovnen.
Tar en slikkepott og klemmer de smeltede perlene lett sammen.

Senk så stålbollen i kaldtvann, perleskålen vil løsne fra stålbollen innen kort tid.
Dersom den sitter litt fast i toppen kan man forsikt skrape og løsne med en kniv.

perleskål4

 

 

Del gjerne ideen med dine venner!
Psst husk at dersom du lager perleskål vil vi gjerne se, bruk #smabarnsforeldre og @smabarnsforeldre på instagram

4 kommentarer
    1. genialt. jeg har ikke stål bolle . tips til noe annet jeg kan bruke istede???

    2. Jeg blir ikke kvitt oljen fra bollene mine. Vasket de både i masse zalo og i oppvaskmaskin. Noen tips til hvordan jeg kan bli kvitt oljen?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg