La oss vise de den virkelige småbarnshverdagen!

Det går ikke å forestille seg hvordan det er å ha barn, får du først har  blitt forelder.
Uansett hvor forberedt du føler og tror du er.

Enig?

Jeg husker godt at jeg tenkte at mamman som fortalte meg dette var helt bortreist. Der hvor jeg stod å klappet meg på den store kulen på magen. Det er klart jeg visste hvordan det ville være å bli mamma, jeg var klar som bare en mamma kunne være.

Jeg innså, tre dager etter fødsel at hun hadde så uendelig rett.

På godt og på vondt.

Jeg fikk meg et realt slag i fleisen.

Og jeg har etterhvert innsett at denne rollen må man være nærmest supermann for å klare å forberede seg til. Den viktigste rollen i livet. Den som viser deg at det finnes glede i de små ting og utfordringer i de minste.

Mange av mine lesere går nettopp med denne kulen på magen, noen føler seg uendelig klare, andre er superspente, og andre vettskremte. Hva er det egentlig som venter oss.

Og ingen kan igrunnen gi de et godt nok svar.

Jeg snapper med mange småbarnsforeldre hver enste dag, og jeg ELSKER å få en titt av deres småbarnshverdagen, enten det den er litt grå, regnbuefarget, full av futt eller som en seig guffe.

13090875_10156810279370641_1977017534_o

Deres hverdag, viser meg hvordan en småbarnshverdag er.
Alle unike, men mange har mye til felles.

Nesten alltid kjenner jeg meg igjen.
13090687_10156810278490641_402512340_o
Jeg vil se mer! Jeg vil se deres gode, seige, morsomme, fantastiske, kreative, herlige, slitne og fine øyeblikk.

Legg meg til på snapchat (jeg heter idebankmamma) og vis meg dine hverdagsøyeblikk.

Noen av de vil jeg ta screenshot av og lage et “småbarnsforeldre virkelighets” innlegg.

Sammen kan vi vise vordene mammaer og pappaer hvordan den virkelige småbarnshverdagen er.
og ikke minst vi kan få andre småbarnsforeldre til å trekke på smilebåndet mens de lettet kan senke på skuldrene og kjenne sine håpløse øyeblikk igjen hos andre 😉

Håper dere vil dele med meg.

Jeg gleder meg til å se.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg