Lego bursdag – Topp 10 DIY!

(la meg legge trykk på at disse ideene selvsagt kan brukes til jentebursdager også, men her er det altså mellomstebror som har bursdag,derfor holder jeg meg til utrykket guttebursdag)

Da nærmer det seg jammen bursdag igjen her i heimen.

markus

og denne gangen er det ikke bare bare, han fyller nemlig FEM.
En HEL hånd denne flotte karen vår.

Interessene hans er ikke ensporig for tiden, han liker det meste.
Men dersom vi “må” velge en ting er det lego.

Jeg har spurt han hva slags kake han ønsker seg til bursdag (letteste spørsmål for å peke ut tema)
Og legokake kom uten betenkningstid.

Da er det altså bestemt, femåringen skal få Legobursdag 🙂

Og etter litt googling er han overhode ikke den første som har ønsket seg det.

Det er så mange gode ideer, og med tre barnebursdager å arrangere hvert år er det lavbudsjett som står på skjema.

Mange av disse legoideene krever minimalt med innkjøp, og et var SÅ mange gode ideer, Så mange at jeg har valgt å samle mine

topp 10 DIY til legobursdag her:

1. Ninjago ballonger.
Så enkelt og genialt, print ut ninjagoøyne, finn ballonger i legofargene, lim på og vips:
497f9c53aee36e022ff5e82b053953ee

 

2.Legojuice.
Du finner utskriftmuligheter for disse som du kan tape rundt juiceboksene HER

.enhanced-buzz-4707-1398833498-9

 

3. Legopizza.
Så enkelt og så genialt. To eller flere peperoni på hver bit.
enhanced-buzz-14347-1398833983-11

 

4. Eller hva med Ost og kjeks lego?
enhanced-buzz-838-1398833768-12

5. Legoformer.
Ok så trenger disse innkjøp, men det er sååå mye gøy man kan lage med de.
gelefigurer, sjokolade, isbiter osv. Ett raskt søk på ebay og jeg fant mange varianter.
Obs: her må man beregne litt leveringstid.

$_57

 

 

6. Bordedkorasjon made easy.
Har minsten ønsket seg legobursdag er sjansen stor for at han har lego i lekeskuffen og.
Bruk denne i bordekkingen. (digger de gule koppene de bare har tegnet legofjes på)
Og hold deg til fargene: rød, grønn, blå, gul
2856e57c4699cf244600e63b06b9c0a2

 

7. Bruk Legoen.
Med legoen kan du bygge ting du trenger til bursdagen, som feks serviettholder og bestikkholder.
a7b656f9c5e077d5eab5d3c427c84d38 5275688fb558e56194d98820072f48cc

 

8. Legolek
Ingen barnbursdag uten aktviteter, og med aktive gutter er det så absolutt en ide å ha litt aktivitet iløpet av bursdagen.
Legoskjekappløp (puh) høres vanvittig moro ut. Her skal en hvis mengde lego fraktes fra en boks til en annen kun ved
bruk av en platstikkskje. Inspirasjonen er hentet herifra
enhanced-buzz-4811-1398830401-8

 

Eller en som ikke krever så så stor plass og er sittende.
Lag din egen legomann. Frem med farger og kreativteten.
Du finner gratis utskriftsmulighet ved å trykke på bildet.
minifigthumbnail

Eller hva med denne?
Legojakt. Plasser lego ute i hagen (lurt å bruke duplo kanskje?) og arranger en ekte legojakt.
enhanced-buzz-18007-1398830476-6

9. legoposer.
Så enkle, alikevell så geniale.
Kanskje noe barna kan bruke når de samler legoen i legojakten?

enhanced-buzz-29738-1398837679-4

 

10. superenkle cakepops.
Alt du trenger er Vanlige marshmallows, mini marshmallows og candymelts.
Dypp marshmallowsen i candymelt, fest en halv mini marshmallows dyppet i candymelts oppå toppen.
Til å tegne fjes kan du bruke sort melis eller mat-tusj.

_MG_6264

7 kommentarer
    1. Det blir legobursdag for 6-åringen her! Som vi også hadde i fjor. ?Ville bare tipse om en enkel Legokake! (Finnes mange flotte av de! -som jeg ikke har sjans til å få til! Men Mega-Lego kake gikk fint! Lag enkle langpannekaker, bruk store(vanlige)marsmallows som knottene, dyppes i cake-melt, eller farget glasur, (jeg brukte ostekakekrem) og dekk også hele kaka med dette. Jeg “bygde”litt med kakelistene, så det ble to etasjer. Pyntet med legofigurer som jobba på kaka.?

    2. Hei.
      Hvor har du kjøpt alt som er dekket med på det flotte bordet? Duk, tallerkener, poser osv. Og candy melt?
      Takk for svar.

      Mvh
      Katrine

    3. Det er inspirasjonsbilde, så jeg har ikke kjøpt.
      Men vil anbefale en tur til feks staples 🙂

      Candymelt fåes hos feks pynttilfest.no, jernia tror jeg har og panduro også tror jeg.

    4. det er helt fantastisk at man kan gjøre det takk for at du kommer med så bra tips jeg skal bruke noen til en bursdagen for sønnen min han blir 7 år
      TUSEN TAKK

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg