Leker uten bruksanvisning.

Ja men så bruk fantasien da…

Fantasi..

Jo mer vi vokser jo mer må denne presses frem.
Som barn kommer den helt naturlig.

Her om dagen tok jeg 4åringen i å leke rollespill med to biter dopapir mens han satt på do.
Dette er mamman, og dette er pappan, sa han helt naturlig mens han løftet opp den ene firkanten også den andre.

Fantastisk.

Fantasien hos barn er både fasinerende og spennende, ofte misunner jeg den.
Å aldri se grenser, bare muligheter.

Fantasien må holdes vedlike, den må trenes, vannes og pleies.
Og i dag, blir mye, kanskje for mye? lagt ferdig i fanget på barna.

Med lekeregler og instrukser.
Lite rom for fantasi og egne drømmer/tanker

Jeg skal være den første til å innrømme at jeg overhode ikke er flink til å bruke fantasien.
Jeg har mange grenser, av naturlig årsaker og fordi fantasien slett ikke har fått noe rom i det siste….årene…

MOLUK har bestemt seg for å gi fantasien fritt spillerom.
De leverer enkle, tvers igjennom fantasifulle leker.

Hva hadde du gjort med denne feks?
contemporary-kids-toys-and-games

 

Tro du meg, mulighetene er visst mange:
Bilibo_Kids-small

Ingen av og på knapp, ingen innstrukser, ingen batterier, ingen regler.
Regelrytter som jeg er, kjenner jeg det klør lett bak i nakken allerede.

Men jeg har bestemt meg for å prøve.
Eller jeg har bestemt meg for å la barna prøve og ikke minst fryde meg over blomstrende fantasi.

Og jeg må innrømme at jeg gleder meg ekstra til å se hvordan regler barna former underveis i spillet.
For ja da, de leverer et spill, HELT uten regler.
Her kan man spille på alle tenkelige og utenkelige muligheter.
Tegne egne spillebrett, stable, rulle, sprette, kaste og tulle.
0004922_bilibo-game-box-by-moluk

Alle lekene til moluk tåler en støyt, de tåler vann, de tåler sand og de tåler LEK.
og du finner de HER.

Jeg gleder meg til å utfordre fantasien her i huset.

Hva tenker du om leker uten bruksanvisning?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg