Å ligge ved siden et hjerte av gull.

Kvelden hadde vært lang, men alenetiden kort.

En kaotisk dag ble selvsagt en hektisk, kaotisk og småforferdelig kveld.

Ord i munnen på hverandre, brødskiver som landet gærne veien, tannpusskrangel og donekt.
Feil pysj og en plutselig eeekstra sulten mage og tørst munn.

En umulig lesestund, og et godt og varmt kyss på pannen.

Vi setter oss ute på verandaen litt, jeg og han. Vi eneste voksne i flokken på seks.

Puh sier jeg.

Jah sier han.

Hva er klokka sier jeg,
Ti sier han.

God natt sier jeg.

Og det er helt klart, både klissette og ekkelt, men det er så inderlig ekte og så inderlig sterkt.
Dette er den beste tiden på hele døgnet, uansett hvordan dagen har vært, er dette alltid godt.
Det er selvfølgelig den tiden når jeg tusler i seng.
Alt som høres er den ene planken som alltid svikter når jeg tusler inn på det kalde rommet.
Du, puster tungt, den vesle magen din går taktvis opp og ned.

Men jeg kan telle nøyaktig til ti, så ender takten, og den lille kroppen rører på seg og nesa grynter.

Små klynk kommer, ingen gråt.
Du lukter meg, det er det ingen tvil om.

Skjermbilde 2016-08-05 kl. 21.28.29

Jeg har akkurat fått varmet dyna.
Tusler raskt over det kalde gulvet og plukker deg opp.

Du graver den kalde nesa di ned i halsgropen min.
Gaper og søker.

Du vet hva som venter.

Jeg legger den lille kroppen din ned i senga vår, du krummer kroppen og gnir deg i øya.
Jeg tar meg med dyna og krøller meg inntil deg.

Det er  bare deg, meg, natten og stillheten.
Og noen små klynk av noen svelg innimellom.

Skjermbilde 2016-08-05 kl. 21.25.51

Jeg trøtt og burde sovet, men jeg kunne sett på deg i evigheter.

Den lille stunden vi har her, varer ikke evig.
Det kommer selvsagt netter hvor jeg skulle ønske meg å sove mer.
Men det er sant det de sier, sove kan man gjøre når man blir gammel..

For akkurat nå ligger jeg ved et hjerte av gull.

Kosestund før leggetid ? eneste ammemåltidet han ligger rolig #smabarnsforeldre #baby @ammegruppen #mammaliv @babydrøm #ammegruppen

En video publisert av Idebank for småbarnsforeldre (@smabarnsforeldre) tirsdag 29. Mars. 2016 PDT

Følg meg gjerne på snapchat for flere klissete øyeblikk: Idebankmamma

12 kommentarer
    1. Fikk klump i halsen da jeg leste dette, takket nettopp nei til mannens tilbud om å sove med baby inatt så jeg kunne få litt søvn på eget rom. Kjenner meg så godt igjen <3 Fantastiske lille klumpen som ligger her ved siden av meg, knirket idet jeg la meg i sengen, flytter nå armene rundt og klør seg i øynene, stønner litt og sover videre. Helt sikkert at de lukter at mor er i rommet! Dette fantastiske lille mennesket.. <3

    2. Åh! Nydelig innlegg❤️ Jeg skal snart gå inn i senga, lille gutt har sovet siden halv 8, så når jeg kommer inn, tar det ikke lange tiden før han våkner og sier ifra at han vil ha mamma kos og litt tørsteslukker ❤️❤️ Akkurat kjøpt meg sengehest for å sove litt bedre om natten , sa lille gull sover på den siden han spiser av, altså annen hver pupp❤️

    3. Etter åtte måneder med amming minst tre ganger hver natt, må jeg innrømme at jeg har vært litt lei til tider. Jeg trengte å lese dette. Så fint❤️

    4. Åh så fint skrevet. <3 Jeg bli helt rørt. Jeg kjenner veldig godt igjen det du beskriver. Jenta min er 5 mnd nå. En må virkelig nyte de, tiden går så fort!

    5. Lillebror er over to år nå og det er lenge siden vi ammet, men fortsatt sover han i senga vår og jeg elsker å krype inntil den varme sovekroppen hans når jeg legger meg. Og når han våkner i løpet av natta turner han litt rundt før han finner meg og slår seg til ro tett inntil.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg