Lykkelig som liten – Naturlig hudpleie for hele familien (med giveaway)

//Sponset innlegg med egne meninger 😉

Har du noengang lest bak på innholdsfortegnelsen på hudproduktene du bruker til barnet ditt?

Jeg skal være helt ærlig, det hadde ikke jeg.
Og vi er dessverre en familie (ja noen av oss ihvertfall… pappan og eldstefrøken har normal hud)
Dessverre har jeg og spesielt mellomste såkalt problemhud. Og eneste som hjelper er å smøre. Så vi smører og smører og smører.
Og det har vi gjort en god stund, men jeg har som sagt aldri tenkt på hva jeg faktisk smører på huden min, og hva kroppen tar til seg.
Helt til jeg ble kontaktet av Kari fra lykkelig som liten, som lurte på om jeg ville teste produktene hennes.
Kari er lege og har sammen med mannen sin som også er lege utviklet en egen serie hudpleieprodukter.  Produktene er basert på naturens apotek rett og slett. Jeg tenkte at dette må jeg gi en sjans. Og fikk tilsendt utvalgte produkter av henne.
(jeg velger å bruke bildene fra nettet da våre er GODT brukt allerede 😉 )

products-barnesalve products-fotkrem products-hudkrem

 
Det første jeg gjorde var å snu hudkrem boksen, for å lese innholdslisten, og jammen forstod jeg nesten hele listen.
Avokadoolje, aprikoskjerneolje, rapsolje osv.
Det ble mellomste som ble prøvekaning for vår del, han har ru og tørr hud etter en lang vinter, selv om vi smører to ganger hver eneste dag. Huden hans ble mye bedre etter et par smøringer, og i dag, holder det at vi smører om kvelden.
I følge mellomste lukter kremen skog, så han kaller den skogkremen 😉
lykkeligsomliten
Lykkelig som liten har fisket opp gamle tradisjoner og gammelt kunnskap. Blandt annet har de fått hjelp av nonnene på Tautra til produksjon av kremene sine. Nå har de vokst seg store og har flere steder de produserer, men uansett hvor ett Lykkelig som liten produkt lages er fokuset på at produktet skal være så naturlig som mulig.
Jeg må innrømme at Eposten til Kari har fått meg til å tenke litt over dette, jeg har selv også begynt å bruke Lykkelig som liten kremen og bruker den overalt, både kropp og ansikt og opplevd veldig gode resultater.
Av prøveproduktene vi fikk, var det også et produktet til voksne, en fotkrem.
Noe så deilig! Med en herlig forfriskende duft av peppermynte virker den både avkjølende og forfriskende. Tenker denne blir god etter lange dager i sommerskoene.
collage
 
Jeg vil anbefale dere alle å se bak på kremene dere bruker om dere ikke allerede lå en snute foran meg å var klar over det.
Jeg likte produktene fra Lykkelig som liten godt, og jeg er så heldige å skal la 3 av dere flotte lesere også få prøve et produkt ifra de.
De har en bred og flott serie for hudpleie til hele familien.
Ammesalve, barnehagekrem, badeolje, hånd og fot krem… ja utvalget er stort.
kremcollage

Vil du vinne?

 

1. Besøk nettbutikken til Lykkelig som liten ved å trykke på logoen under

631088-6-1268941017395

2. Finne det produktet du har mest lyst til å prøve.

3. Legge igjen en kommentar her som forteller hvilket.

3 av dere vinner produktet dere ønsket å prøve, vinneren trekkes 31. mai

Trykk like dersom du også er bevisst på hva du smører barnet ditt med.

 

103 kommentarer
    1. Har en gutt som straks blir 2år som har veldig ru og tørr hud hele året, og har innslag av eksem i perioder… Har prøvd utallige kremer, både de fra matbutikker og fra apotek, men ingen virker ordentlig på ham… Hadde vært supert å kunne prøve lykkelig som liten hudkrem på ham for å se om den kan være løsningen vår! 🙂

    2. Jeg vil gjerne prøve barnesalven! Eller den nøytrale hudkremen. Vi er en “tørr” familie, med mye eksemhud. Jeg grøsser av ingrediensene i mange av kremene på markedet, og er veldig bevisst på det. Dessverre er det ikke alltid lett å finne gode alternativer – som er fete nok.

    3. Disse MÅ jeg prøve til min 5-åring som har veldig tørr hud!
      Vi ønsker å prøve hudkremen

    4. For en herlig side. Har selv jente med atopisk eksem, og jeg har stadig irritert meg over “gode” kremer og salver på apoteket som viser seg å inneholde både parfyme og parabener. Om vi skulle være så heldige å vinne ønsker vi oss barnesalven.

    5. Ønsker å prøve hudkremen til eldstejenta mi som sliter veldig med atopisk eksem. Har faktisk lest om disse produktene før, men var skeptisk til å prøve, siden hun reagerer på mye. Men siden dere har så gode erfaringer, har jeg virkelig lyst å prøve 🙂

    6. Jeg har veldig lyst å teste doktorsalven på eksemen til 4 åringen min

    7. Vi sliter med atopiskeksem både jeg og guttungen, så ville veldig veldig gjerne prøve hudkremen! Kanskje vi slipper å bli vekt av en gutt som roper: Det klør så fælt, vi må smøre!

    8. Doktorsalven kunne jeg tenkt meg å prøve selv 😉 barnesalven hadde vært fin å prøve på sønnens tørre flekker i ansiktet.

    9. Jeg jobber 12t i uke. I basseng og sliter med meget tørr hud, minste og far har symptomer på atopisk eksem så hudkremen vil vi gjerne prøve.

    10. Min jente på 2 år har tørr hud med innslag av atopisk eksem, spesielt om vinteren, men også nå om sommeren. Har små nupper overalt som kjennes ru og tørre og som hun klør på. Kunne gjerne tenkt meg å teste hudkremen, den duftfrie varianten på henne, og også på meg selv, som har så tørre hender at huden av og til sprekker opp.

    11. Her i huset er jentene plaga med atopisk eksem, mens gutta har psoriasis :-/ Så jeg tenker at hudkremen hadde vært super og prøve <3 🙂

    12. Vi ønsker å prøve den nøytrale hudkremen. Min lille lurv har tørr hud og det hadde vært artig å prøve noe uten så mye ukjent innhold 🙂

    13. Har ein gut på 2 år, som heile tida er raud/ru i kjakane og har problemhud. Har vore til hudlege, som har sagt at det er keratosis pilaris, men er usikker om dette stemmer. Får ikkje noko til å hjelpe. Hadde vore supert med eit forsøk med lykkelig som liten hudkrem. Ønsker sterkt å bruke eit naturleg produkt.

    14. Jeg kunne tenke meg å prøve ammesalven siden lillebror snart melder sin ankomst.

    15. Tre barn med tørr hud og finner ingen krever som vi er fornøyde med. Kunne tenke meg å prøve barnesalven:)

    16. Vil gjerne prøve barnesalven eller hudkrem, da ho nest minste klør mye i perioder (klør hun seg til blods) og lillemann også ser ut til å få eksem (dessverre)

    17. Både jeg og guttungen sliter med atopisk eksem og tåler de færreste av kremer:( vi ville veldig gjerne ha prøvd hudkrem nøytral:)

    18. Vil gjerne prøve Lykkelig som liten Barnesalve på eksemen til lillegutt. Han er ingen fan av smøring, så bare det å kunne gå ned til en gang om dagen hadde vært en lettelse, både for ham og oss 😉

    19. Doktorsalve eller hudkremen!
      Et barn som går fast til hudlege flere ganger i året pga atopsk eksem, der fingertuppene sprekker og intet hjelper, bortsett fra kortison..:( Hadde vore fantastisk å funne noe som hjelper

    20. Med en sønn på 4 1/2 år, med tiltider kraftig atopisk eksem, vil jeg gjerne prøve ‘hudkremen’ Vi prøver og prøver å finne den ultimate kremen, og mye virker en periode, før de mister sin virkning og huden blir ru og tørr uansett hvor mye vi smører..

    21. Har to små jenter med veldig tørr hud og periodevis eksem, så skulle gjerne ha prøvd barnesalven!

    22. Jeg kunne tenkt meg å prøve Nøytral hudkrem til frøkna mi på to med atopisk eksem 🙂 Jeg har god erfaring med produktene fra lykkelig som liten, likte godt ammesalven som ble mest brukt som lebepomade!

    23. Ønsker å prøve Hudkremen. Min datter på 7 år er eksembarn, og i fortvilelsen har vi prøvd det meste. I perioder har hun store åpne sår, og hun kløøøøøør.

    24. /lykkeligsomliten barnesalve vil jeg prøve. Vi har prøvd alle de dyre krevende på apoteket, men jeg synes ikke noe hjelper og han gråter fordi de svir på huden. Nå har vi erfaring med at olje gjør han verre, så har ikke tørt å bruke det på over fire år, men det hadde vært interessant å prøve. Uansett vil storebror gjøre nytte av kremen og jeg, da vi stadig sliter med eksem i alle former og fasonger.

    25. Barnesalven vil jeg gjerne prøve.
      Har 2 små på 4mnd og 2 1/2år som begge sliter med såre stumper i perioder, har prøvd mange forskjellig kremer og kjerringråd som ikke hjelper noe særlig.

    26. Hvis vi vinner ønsker vi å prøve barnehage kremen. Lille jenta vår har ofte veldig tørre hender og må smøres ofte. Hadde vært fint å prøve denne kremen 🙂

    27. Har prøvd både barnesalve, barnehagekrem og ammesalve. Veldig fornøyd!

    28. Kunne tenkt meg å prøve den nøytrale hudkremen til minstejenta som sliter med tørr hud.

    29. Ønsker gjerne å prøve doktorsalve, i håp om at den kan hjelpe for både mine og min sønns utslett og tørr hud:-D

    30. Håndkremen, til alle i min lille familie – for vi har så tørre hender…. 🙂

    31. Ønsker å prøve hudkremen. Er allerede lykkelig eier av barnehagekrem og ammesalve 🙂

    32. Min datter sliter også med problemhud, spesielt i ansiktet. Plages veldig mye av utslett som kommer og går. Sår og rød i kinnene. Ønsker å prøve barnehagekremen om vi vinner:)

    33. Skulle gjerne prøvd LYKKELIG SOM LITEN HUDKREM LAVENDEL, siden både jeg og lille frøkna mi sliter med tørr hud og eksem…. 🙂

    34. Barnesalven og doktorsalven er to produkt jeg har veldig lyst å ha i skapet!! Poden på 3 år har periodevis hatt rødt og tørt utslett på kinnene, ofte ser det sprukket ut. Dessuten har vi nr 2 på vei, så gode salver for sart hud er hjertelig velkommen 🙂

    35. Er eigentleg to product eg kunne tenke meg å prøve, bade Lykkelig som liten Barnehagekrem og doktorsalve.
      Skal eg velge ein går eg for barnehagekremen. Er Ganske bevist på kva eg bruka på huda til bade småen og meg, men har ikkje klart å finne ein heilt trygg og god kuldekrem, så derfor vel eg den =)
      Kjekk giveaway =)

    36. Kan se ut som lillemor har arvet mamman sin atopiske hud, så vi vil gjerne prøve den nøytrale hudkremen vi 🙂

    37. Åh! Aller helst vil jeg prøver alle! 😉 Men hvis jeg må velge må det bli “hudkrem”. Har en jente som til tider er plaget med atopisk eksem så hadde jo vært helt topp å finne en “snill” krem som kunne hjelpe litt 😉

    38. Her var det flere kremer jeg kunne tenke meg å prøve.. Men med to barn med atopisk eksem vil vi gjerne prøve hudkremen. Barnehagekremen skulle jeg også gjerne testet da eldste her ofte får røde såre kinn etter at vær og vind har gjort ugang.
      Her har vi prøvd alle kremer apoteket har å by på, men vi sliter med å finne kremer som virker. Disse skal testes ut enten vi vinner eller ei. 🙂
      Takk for tips.

    39. Har en liten baby med atopisk eksem. Har prøvd utallige slaver og kremer, men tåler dem ikke. Kun kortison som holder hudproblemene i sjakk. Ønsker å prøve doktorsalven, og krysser det som krysses kan for at en salve uten kortison kan lindre huden til babisen.

    40. Jeg kunne tenke meg å prøve håndkremen. Vi er flere som er så tørre på hendene at de sprekker opp og blør.

    41. Kunne gjerne tenkt meg å prøve “hudkrem” eller “doktorsalve” til Jone min på 15 mnd som klør og klør og klør 🙂 Føla eg har prøvd det meste uten hell så det hadde vore kjekt om ein av disse kunne ha virka 🙂

    42. Har veldig lyst til å prøve enten barnesalven eller hudkremen til lille skatten i magen som kommer om en måned. Har allerede gått til innkjøp av ammesalven, og bruker den foreløpig som leppepomade. Helt fantastisk, første gang i graviditeten at jeg har hatt myke lepper! 🙂

    43. Vi hadde ønsket å prøve barnehage kremen 😉 har to små som ofte har tørr hud og må smøres ofte. Hadde vært fin med en god krem 🙂

    44. Doktorsalven ønske me oss. Jentå mi på 3,5 år har utslett som flytter på seg. Å i fjor sommer hadde hun det på heile kroppen. Hun klødde hull i huden. Å hadde det ikke gøy. Legen finner ikke ut kva det kan vera.
      Håpe dette kan hjelpa!!!

    45. Barnehagekremen eller håndkremen kunne jeg tenkt meg å prøve til barna mine. Har prøvd oljen og barnesalven før og var kjempe fornøyd!

    46. Jeg er mor til en gutt på 3,5 år. Faren hans er fra Afrika så gutten vår har mix hud. Vi har ikke funnet noen gode produkter til huden hans enda. Pröver ut forskjellig, men huden blir veldig fort törr og grå. Hvis vi vinner önsker jeg en krem som kan smöres daglig på hele kroppen for törr hud.

    47. Hei
      Jeg håper på å kunne prøve hudkremen. Jeg er sterkt plaga med eksem, spesielt på hendene, og har enda ikke funnet en krem som hjelper. Datteren min er også dessverre rammet, men heldigvis ikke så ille, men hu må smøres morgen og kveld. X fingrene og håper 🙂

    48. Denne serien har jeg hatt lyst til å prøve lenge, ønsker å prøve barnesalven til min gutt:)

    49. Jeg har lyst til å prøve ammekremen! den tror jeg kan bli en nødvendighet når nummer to kommer (om jeg husker rett). Kom over badeoljen med førstemann og den var kjempedeilig. Har selv atopisk hud og vet hvor viktig det er med gode produkter.

    50. Hudkremen til tulla på snart 2 som strever med røde irriterte områder i ansiktet. Har prøvd så mye, men denne kremen kunne jeg ha tro på!

    51. Skulle verkligen vilja pröva hudkrämen till min dotter som har så känslig hud och som lätt får utslett. Kanske är detta lösningen 🙂

    52. Oi, er det leger som har utviklet den serien? Har jeg ikke tenkt over. Men da vil jeg veldig gjerne prøve den Doktorsalven! Så får jeg heller kjøpe de andre på sikt hvis jeg er fornøyd 😉

    53. Barnehagekremen ville vært fantastisk å få prøve for liklefrøken på 13 mnd, hun har ru og tørre kinn og hake!

    54. Jeg og min datter har begge atopisk eksem. Jeg ønsker aller mest å prøve barnesalva.

    55. Hei! Sku så gjerne prøvd doktorsalven!! Ser den skal hjelpe på alt fra brannsår til psoriasis og eksem!! Vi er en eksemfamile og jeg er veldig bevist på hva vi bruker på huden! Veldig viktig med produkter som er vennlig mot både oss og miljøet!

    56. Både meg og min datter på 2 år er atopikere, så vi ønsker oss lykkelig som liten sin HUDKREm 🙂

    57. Kunne tenkt meg å prøve barnesalve, badeolje og barnhagekremen. 🙂

    58. Vil prøve den nøytrale hudkremen til min lille gutt med sensitiv hud

    59. Disse har jeg ikke sett før 🙂 Hudkremen med lavendel så veldig spennende ut. Gutten vår på 2 år er litt atopisk, spesielt i ansiktet så hadde vært spennende å prøve. 😉

    60. Hei, kunne gjerne tenkt meg til å prøve barnesalven til mine 2 søte små:)

    61. Barnesalven eller barnehagekrem. Vært spennende å prøvt noe nytt, virker bra!

    62. Jeg vil gjerne prøve Doktorsalven. Samboren min sliter med veldig tørr hud, og får mye sprekker både på føtter og hender i tillegg til utslett og kløe. Vi har prøvd mange kremer, men leter fremdeles etter den perfekte kremen. Kanskje kan det være denne? Den høres ihvertfall fantastisk ut!

    63. Kunne tenke meg å prøve doktor salven. Har barnesalven og hudkremen, og er veldig fornøyd med dem! Gode og drøye produkter!

    64. Flott å bli gjort oppmerksom på denne produsenten. Har savnet gode produkter for barn på det norske markedet. Vil gjerne prøve barnesalven. Ev Doktorsalven til mors sprukne hæler…

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg