Lyst til å teste hormonfri prevensjon? Vinn startkit og 6 mnd abbonement.

//Skrevet i samarbeid med NaturalCycles

I begynnelsen av dette året fikk jeg en henvendelse,
Vil du teste NaturalCycles, hormonfri prevensjon og et hjelpemiddel for å bli gravid?

Jeg ble nysgjerrig, måtte lese litt om konseptet og takket ja.
natural

Teorien det hele bygget på så jeg var kjent hos mange, nemlig basaltemperaturen til kvinnekroppen hver morgen. Den fortelle ganske mye om hvor man er i syklus og hva kroppen driver med.

Metoden ble brukt både hos kvinner som ønsket barn og de som ikke ønsket fant jeg ut.
Natural Cycles har gjort det ekstra lett ved å digitalisere registreringen inn i en oversiktlig app.

Jeg selv, hadde brukt hormonspiral siden tredje barnet kom, siden jeg ikke ønsket flere.
Men bivirkningene av spiralen var flere, og innerst inne må jeg innrømme at jeg hadde et ønske om å kunne fjerne den, men hadde rett og slett ikke turt da vi hadde fått de barna vi ønsket og etter informasjon fra lege var spiral det tryggeste valget.

Jeg fikk testet Natural Cycles og synes konseptet var overraskende enkelt og behagelig.
Dette kan du lese mer om her.

Kjære...du må stå opp...jeg må bare tempe først..
Kjære…du må stå opp…jeg må bare tempe først..

Hva som skjedde etterpå, er kanskje det som er ekstra spennende.
For mange av dere vet jo at jeg sitter her med en kul på magen, termin i november, og med enkel matte regner man seg til at selve babylagingen skjedde under testingen av Natural Cycles.

Og da kom spørsmålet, feilet Natural Cycles HELT?
Det omfattende svaret kan du lese HER, kort oppsummert er svaret NEI 😉

Jeg mottar mange henvendelser ang Natural Cycles, mange spør om brukervennlighet og om det virkelig funket. Jeg kan kun svare for meg selv og er ingen fagperson.

men metoden funket fint på meg, og jeg vet mange bruker den i dag med godt hell,
enten de det er for å bli gravid eller unngå et blått kryss.

I samarbeid med Natural Cycles skal jeg nå få dele ut et 6 månenders gratis abbonement på Natural Cycles til en av mine lesere. Vil du teste?

natural

giftbox_1024x1024

 

Vi har trukket vinneren.
Gratulerer Anette!

Psst vil du sjekke du ut allerede nå kan du teste ut en måned gratis HER


 

30 kommentarer
    1. ja ! Jeg vil prøve. Bruker for tiden hormon spiral etter fødsel for 4 mnd siden, men er vel ikke helt overbevist om at spiral er noe for meg…. Det hadde vært supert å få testet dette 🙂

    2. Ja, jeg vil gjerne teste.. Har prøvd og fått barn i over 2 år, uten og lykkes. Hadde vært greit med noe som måler tempen, istedet for eggløsningstester.. Er mye styr med det synes jeg..

    3. Etter at jeg har hatt blodpropp (pga p-piller!) Får jeg ikke bruke noe som helst med hormoner. Dette hadde vært perfekt for meg! 🙂 🙂

    4. Vi er ferdig med barn nr1, men tenker på nr 2 en gang i fremtiden. Men pga at vi ikke er ferdig med barn, så ønsket ikke legen at jeg skulle gå på noe annet prevansjonsmiddel enn en p.pille. Men den typen funket ikke med kroppen min, og jeg fikk endel bivirkninger som begynte å gå utover forholdet vårt.

      Så for noen mnd siden startet jeg med Natural Cycles, og det funker kjempebra! Veldig lett å holde kontroll på både eggløsning og mensen, og jeg får være meg selv igjen!
      Pga en liten jente som våkner tidlig på morgenen så må jeg måle veldig tidlig… Men det går jo så fort så det gjør ingenting 😉

      Hadde vært perfekt å vunnet 6mnd 🙂

    5. Dette hadde vært supert å prøve dette. Da lillesøster kom for 2 uker siden og jeg driver nå å vurderer hva en skal gå for av prevensjon denne gangen hadde det passet perfekt å prøve dette nå 🙂

    6. Ja jeg kunne tenke meg å vinne Natural Cyckles. Fått barn nr 2for 2mnd siden, og med ppiller er jeg plaget med masse uregelmessig mens. Så det hadde vært perfekt å vunnet dette og testet det ut 🙂

    7. Jeg har hatt hormonspiral i mange år, men jeg opplever også en del bivirkninger med den. Har veldig lyst å prøve ut dette, og hadde vært supert å vinne!

    8. Etter tre år med prøving, og utallige runder med dyre eggløsningstester, begynner nå stressen å ta meg. Den biologiske klokka tikker meg høyere og høyere i øret for hver måned som går, og i en alder av 38 år, er det nå på tide at det klaffer snart! …Så dere skjønner…. Jeg vil veeeeeeldig gjerne teste natural cycles! 🙂

    9. Vil gjerne prøve. Tåler ikke hormonpreparater, og spiralen jeg fikk etter fødsel for et år siden har gitt meg mye plager, men siden jeg ikke har andre alternativ må jeg leve med de plagene

    10. Ja, jeg vil prøve. Pussig nok begynte jeg en mnd gratis på naturalcycles på tirsdag. Nå har vi prøv å få barn i over ett år så begynner å bli ganske desperat;) nå er vurderingen å enten kjøpe enda flere eggløsningstester eller prøve og se om det å måle basaltemperatur er mer effektivt.
      Krysser fingre og tær, kanskje jeg er den heldige som får prøve. Prøver alt før jeg må begynne på hormoner. Det er ingen ønske situasjon her i hjemmet:)

    11. Hei vil gjerne prøve da jeg ikke kan bruke noenting med hormoner i. Jeg skal ikke ha flere barn da jeg er 40 år

    12. Hei. Ønsker å prøve denne fordi jeg tåler hormon prevensjon dårlig, med en del bivirkninger

    13. Jeg vil veldig gjerne prøve dette 😀 jeg tåler ingen type hormonell prevensjon, og det er helt utrolig fortvilende 🙁 Vi har nå tre barn og føler det holder. Samtidig er sterilisering, det seg være både av meg og mannen, et så fryktelig drastisk steg føles det som, at jeg vegrer meg for å gjøre det 🙁 Så dette hadde det vært utrolig spennende å prøvd 🙂

    14. Tåler ikke p-piller. Ønsker å prøve et hormonfritt alternativ som dette 🙂

    15. Jeg ønsker virkelig å vinne. Jeg ønsker ikke å putte i meg unødvendige og kunstige hormoner i form av andre typer prevensjon, da dette skaper ubalanse i kroppen min, dermed hadde Natural cycles vært midt i blinken. Liker konseptet veldig godt og hadde vært spennende å testet det ut og forhåpentligvis blitt en del av hverdagen og morgenrutinene.

    16. Vil gjerne prøve. Har tenkt lenge på det da jeg helst ikke vil få nummer tre riktig enda. Kjenner jeg for tiden har nok og stri med, med 3- og 1 åringen iogmed pappaen er for syk/utmattet til og hjelpe noe særlig. Men etter p-pille bpbruk sist tok det lang tid å bli gravid, og kroppen reagerer på hormoner. Så tror dette hadde vært perfekt. Eneste jeg er litt usikker på er om temp målingen blir riktig når man ofte er våken om natta, og morgenen.. når skal man da ta temperaturen? Jeg er våken flere gang iløpet av natta, pluss at fra ca 5 er det bare døsing.. Redd for at det vil bli for unøyaktig da

    17. Satte i en hormonspiral etter sønnen min ble født, å har siden hatt uregelmessig mens, humørsvingninger, kviseutbrudd å ofte smerter i livmoren (normalt sier legen), har vurdert lenge å ta den ut å prøve dette istede, men som student og småbarnsmor er ikke dette helt prioritert, hadde blitt såå glad om jeg hadde vunnet 🙂 (samboeren min ville nokk hoppet i taket!)

    18. Her bruker vi kun kondom frem til mannen knør seg til å bli sterilisert, jeg tåler nemlig ingen form for hormonelle prevensjonsmidler. Dette tror jeg hadde passet fint for oss, slik at vi kan droppe den kondomen i de helt sikre periodene 🙂

    19. Jeg har flere venninner som har lagt sin elsk på denne prevensjonen. Håper det blir min tur til å starte nå!

    20. Ja, vil gjerne prøve da jeg ikke tåler noe med hormoner pga økt dannelse av Cyster. Kroppen min kan ikke bære frem barn pga stram livmor etter arr fra cyster. Kan bli gravid, men mister det etter noen måneder. Står nå og vurderer å fjærne livmoren, men trenger tid før jeg tar beslutningen så jeg er helt sikker. Bruker nå en vanlig app som beregner syklusen, men er ikke 100% sikker. Så er alltid redd når jeg er sen, sånn som jeg er nå. Makter ikke flere spontanaborter. Livmortappen min revnet sist, så jeg måtte sy flere sting. Så noe som dette hadde hjulpet meg mye 🙂

    21. dette kunne jeg virkelig tenk meg å prøve. Har en ganske nyfødt en på 3 mnd så er absolutt ikke klar for en til, men etter mye forskjellige hormonpreparater for å kunne bli gravide ønsker jeg ikke å bruke noe nå for å ikke bli det. Dette høres helt ut som noe for meg!

    22. Jeg har lyst til å teste.
      Har i tre år prøvd på å bli gravid. Har gått på hormoner, tatt eggløsningstester og lyktes en gang, men det endte opp i SA.
      Har hatt lyst til å prøve dette lenge.

    23. Ja takk, det vil jeg veldig gjerne vinne! Har nettopp brukt 700,- på en ubrukelig og utgått clearblue på finn og pinner til 400,- som jeg ikke får byttet ? Er det mulig? ? Vi har prøvd å få nr 2 , i 2 år nå!

    24. Ja! Det hadde passet helt perfekt ? Har 4 barn og burde virkelig fått spiral , er det jeg er blitt anbefalt . Men jeg har hatt det før og det var så kjipe bivirkninger 🙁 Så kvir meg veldig og utsetter hele tiden ! Krysser fingrene,hadde vært helt perfekt!

    25. Ja jeg vil gjerne teste dette. Bruker hormonfri prevensjon idag, men en litt annen variant uten applikasjon pa mobilen. http://www.hormonfritt.no Kan ikke bruke hormonell prevensjon pga at jeg sliter med bivirkninger av dem. hadde vært helt perfekt om jeg kunne fått testet dette 🙂

    26. Vil veldig gjerne prøve, da jeg har fått fire flotte barn og har to bonusbarn. Vi ønsker ikke flere barn, noe som blir en utfordring siden jeg reagerer på all prevensjon jeg har prøvd. Derfor vil denne være et godt alternativ for oss 🙂

    27. Ja takk gjerne ? blir så sur og grinette av hormoner at dette hadde vært spennende å sett om det fungerer. Krysser fingrene ?

    28. Jeg vil gjerne teste denne etter at jeg har født nummer to til våren. Ønsker å unngå hormonell prevansjon mellom barna, for å ikke lage “kluss i systemet”, samtidig å ha (litt) kontroll på når de dukker opp ?
      Har ikke facebook, og eneste gangen jeg angrer er ved sånne konkuranser som dette. Så jeg prøver meg likevel og håper jeg får være med o trekningen??

    29. Jeg vil gjerne prøve denne når vi skal prøve å få barn nr 2. Vi brukte litt tid på å få nr 1, så det hadde vært kjekt å vite når det er størst sjanse for å få det til 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg