Mai=fullstendig kaos?

//annonse

Hvert år, glemmer jeg hvor fantastisk våren føles på kropp og sjel.
Hvordan lyset gjør dagen lettere, hvordan solen og varmer gir kroppen mer energi og ikke minst hvordan våre gjør det hakke enklere å være småbarnsforeldre.
Spesielt når du har barn som elsker å være ute.
På med sko, kanskje jakke, åpne døren, og vips vi er ute.
Men hvert år, glemmer jeg også at julestri knapt har noe å stille opp med siste innspurt av året.
Treninger, kamper, innklemte helligdager, forestillinger, nasjonaldagen, burdagsfeiring, dugnader, kakebaking osv osv.
Mai er helt vanvittig, og jammen følger juni på med sine avtaler og arrangementer også.
Det hjelper ikke stort at vi oppi det hele har to bursdager på tampen også, og en dobbel navnefest også.
Om jeg har stålkontroll?
Absolutt ikke.

Vi valgte å stikke av fra kaoset, og fikk avbrekk i noen dager i dyreparken.
4 herlige dager sammen, vekk fra kjas og mas og litt avbrekk fra jobb.
Jeg var redd turen også bare skulle bli kaos men fy søren så fint vi hadde det.

Men nå er vi hjemme igjen og konsekvensene er at vi må ta igjen det tapte og ikke minst, innse at siste innspurt er i gang før sommerferien.
Det som brenner mest er uten tvil navnefesten og jeg er så usannsynlig takknemlig for at vi er i gang med å bruke MinFamilie appen.
Her skriver jeg inn oppgaver som jeg kommer på som må gjøres underveis, man kommer jo på de utroligste ting man vil gjøre når man plutselig skal få huset fult av gode venner og litt familie.

Oppdaterer handlelisten når ting dukker opp i hodet mitt.
Og ikke minst, plotter jeg inn alt av avtaler osv i kalenderen som dukker opp som vi også må gjøre innimellom planlegging og ordning til den store dagen.
Heldigvis er vi to sier jeg bare.
Ja faktisk er vi åtte, og jeg får jo også en del hjelp av barna, spesielt eldste.
Vi alle bruker appen, og kan enkelt legge inn ting vi kommer på underveis.
Og ikke minst kan jeg sette oppgavene på hver enkelt, å delegere er viktig i slike stunder.

Det beste av alt er at appen er helt gratis, for alle. Den har et enormt innhold, lister, kalender, handlelister, oppskrifter osv osv.

Mulighetene er med andre ord mange. Du laster den ned enkelt HER.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg