Mamma, skal duuu ake?

//annonse

Jeg har tre sett med gigantiske blå øyne mot meg.
Mamma???
Jeg har tydeligvis avbrutt den harmoniske leken som var, den oppstår alltid så fort vi går ut.
Som jeg pleier å si, det skjer noe med ungene, når vi får frisk luft i lungene.
Latter, samarbeid og mestring.
De ler, snakker godt med hverandre og samarbeider både ned og opp bakken.
Vi er heldige da, har tidenes akebakke i hagen.
Jeg hørte latteren til 5 åringen helt inn mens jeg tok på med skoene.
Men nå er det helt stille.
Nå står de alle stille, og ser på meg..
Mammaa??
Jaaa? sier jeg og tusler mot de mens jeg retter på lua.
Hva skal du sier sju åringen og rynker på nesa.
Får jeg låne den, sier jeg og strekker hånda etter akematten.
3 sett med store øyne, får selskap av tre gapende munner.
Skal du, aaake?
Selvsagt skal jeg ake sier jeg, mens jeg bomser  rompa nedpå matten og setter fart.
Jeg jubler ned bakken, på toppen står igjen et publikum, målløs.
Juhuuu sier jeg og strekker armene i været.
Jeg ser de ser på hverandre, usikre på om mamma er ved sine fulle fem.
Kom igjen da… Neste!

De ser på hverandre litt til, så kaster eldste seg utfor.
I bunn gir hun meg en klem. Sier ikke noe. Men jeg skjønner godt hva hun mener. Så kommer mellomste og minste i full fart etter.
Det er flere år siden jeg har vært ute i snøen med barna.
En ting er å være med å tusle en tur, men basing i snøen tror jeg ikke hun minste av de husker sist jeg gjorde en gang.

Det er flere årsaker til det selvfølgelig, svangerskap og liten baby er de to største.
De andre er bare dårlige unnskyldninger for å gjøre ting enklere.
Men nå, er det altså ENDELIG både mulighet og tid til at mamma også er med å baser.
Jeg er ikke spesielt glad i ski, hverken bortover eller nedover men elsker å ake og base.

Og i år, har jeg godt nok utstyr til å gjøre begge dele uten å fryse av meg stumpen.
Hoppindressen sørger for å holde meg varm og tørr.
Og ikke minst, er jeg kledd for å være ute i en fei.
Dressen er utviklet av to norske jenter med 20 års erfaring av utvikling og design av funksjonelle klær til både voksen og stor.
 

Dressen har mange justeringsmuligheter både i livet, armene og bena.
Varm og svært vannavisende med vannsøyle på 10 000.
Med glatt for så jeg kan hoppe i den og være klar på null komma niks.
Den er laget for barnehageansatte, med andre ord er den perfekt for oss foreldre som vil være med barna ut. Med gode lommer til overflødig votter og snørrpapir, lufteluker under armene etter et par turer opp og ned bakken i tillegg til tapede sømmer og ekstra slitesterkt tekstil på rompe og knær.
Dressen har blitt veldig godt tatt imot, og er utsolgt for de fleste størrelser.
Men meld deg på deres nyhetsbrev for oppdatering når de er på lager.
Skulle du være heeelt sikker på å få kapret en til neste vinter får du en temmelig god rabatt om du forhåndsbestiller nå. Både jeg og mannen bruker dressen. Herremiin som vi digger den.


 
Og du.. sjekk ut vår instagram, der kan du VINNE en dress!
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg