Mammas magiske superkraft!

Det har forundet meg i 15 år, hvilke superkrefter man får tilegnet i det man kan krone seg med tittelen mor.
Om du har laget barnet selv eller omfavnet et som så inderlig har trengt deg spiller ingen rolle.
Magiske krefter, eller superkrefter om du vil, har du fått.

Det som enda merkeligere er, er at de faller oss naturlig, vi tenker knapt på de når hverdagen suser forbi.
kanskje tar vi de også litt forgitt? Så la denne lille bloggpost være din lille tankevekker på at du har krefter du ikke tenker over at du har, du er sterkere enn du tror.

 

1. Magisk pust.
En dult, en kul, et skrubbsår, et fall, ingenting kan stå i mot en mammablås.
Smertene kan være så ekstreme at tårene spruter, men med et blås kan del hele være over. Er det ikke rart?

2. Superhørsel.
Gjennom støy fra det meste kan vi høre barnas gråt og kjenne den igjen.
Vi kan merke en host eller nys fra mini gjennom flere vegger og store avstander selv fra den dypeste søvn.

3.Øyne i nakken.
Uten å snu seg, kan en dreven mamma skjønne hva junior driver med  bak ryggen.
Det kan kanskje virke overdrevent og usansynlig, men tro meg, vi VET!.

4. Søppelbøtte kraften.
Om dette er en superkraft å være stolt av, vel det kan diskuteres. Men vi har iallefall evnene til en søppelbøtte og tar imot hva no enn slag søppel minsten skulle ha i henda (eller munnen?).

5. Synsk.
Dette er kanskje en av de kreftene jeg digger aller mest og er selv veldig bevist på, kan også kalles en intuisjon.
“Sett skoene dine i hylla” kan jeg rope ned når jeg hører mini trampe opp trappen… åååå hører jeg tilbake og hun stamper ned for å gjøre det. Hvordan jeg viste at hun ikke hadde gjort det? Aner ikke, men kult er det.
“Forsetter du med det der, ender det bare med at du faller å slår deg” Tre korte minutter etterpå…. DUNK. Den derimot..

6. Supernese.
Duer den eneste i familien som kan skille mellom fjert og bæsj. Gratulerer?

7. Kan stoppe tiden.
Hvordan ellers kan hun fange en kopp, skje, fat eller barn som er på vei til å falle på gulvet.

8. Telepati.
I over et år både skjønner vi og forstår hva et menneske føler uten at de sier et ord.
har du tenkt på det?

9. Blekksprut armer
En mamma har en evnen til å gjøre aktiviteter som krever minst åtte hender med kun to.
Min rekord? Jeg har rugget baby i vogn, laget middag, snakket i telefon, tegnet med 4 åringen og hatt 2 åringen på hofta. samtidig.

10. Vi har et lager med uante krefter
Jeg har ikke telling på hvor mange ganger jeg har kroket meg inn på badet, låst døren og falt sammen på gulvet mens tårene har trillet. Helt sikker på at jeg ikke har mer å hente. Hvor jeg likevel karrer meg opp på bena igjen, samler pust og tårer og kommer meg gjennom dagen. Helskinnet så absolutt, men helt klart med arr og blåmerker.

men jeg har klart det. selv når jeg trodde det var umulig.

 

Hvilken superkraft er din favoritt?

4 kommentarer
    1. Hei! Jeg kom over et gammelt innlegg fra deg da jeg søkte på erfaringer om Uppababy Vista V2 søskenvogn. Fant ikke flere innlegg om denne vogna, og lurte på om dere var fornøyd med den? Hva var bra og hva var dårlig?

    2. wow, for nokre mamma vi er! kjente meg så igjen.. og legge sjukepleie, det må vi ikkje glømme 😅😅 vi e faktisk super mom💪

    3. wow, for nokre mamma vi er! kjente meg så igjen.. og legge sjukepleie, det må vi ikkje glømme 😅😅 vi e faktisk super mom💪

    4. wow, for nokre mamma vi er! kjente meg så igjen.. og legge sjukepleie, det må vi ikkje glømme 😅😅 vi e faktisk super mom💪

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg