Mine beste boktips til sommeren – Matilde 5 år

//annonse

Matilde?
Matildeee?
Hun ligger i hengestolen, det ser jeg fordi de små bena stikker ut, dingler i sollyset.

Matilde?
Stolen snurrer, jeg ser henne, men hun ser ikke meg. Hun gjemmer seg bak skjermen.

Hun hører meg ikke, hun er langt inn i sin egen verden.
Jeg hører hun småler litt.
Kniser for seg selv så hele hengestolen rister.

Jeg lar henne sitte litt til, middagen kan vente. Jeg vet hun hater at den er varm.
Hun er fem år, propp full av energi, allikevel kan hun skru ned tempo helt. En god egenskap.
Hun forsvinner inn i sin egen verden. Full av fantasi og magi.
Nå sitter hun, etter en aktiv dag i hengestolen og lytter til lydbok.
For liten til å lese, men allikevel en liten lesehest.

Kanskje hun blir litt flinkere enn meg til å sette pris på gode bøker. Hun har en annen tålmodighet.
Mamma? Hun roper fra hengestolen.
Ja sier jeg oppe fra verandaen.
Pulverheksa må også få ha ferie.
Ja klart hun må ha sier jeg.
jaaa.. Alle må ha ferie.
Det fortjener vi alle.
Ja det gjør vi vennen min.
Det gjør vi.
Sommerferien er i gang.
Ingen planer er spikret enda, men at vi fortjener ferie, det gjør vi.
Jeg ser for meg at hun kommer til å bruke mange timer i hengestolen med lydbøker.
Hun lytter fra storytel appen.
Et helt biblotek fult av bøker både for liten og stor.
Hun er den som bruker appen mest.
I bilen, før leggetid, når hun har behov for å forsvinne litt inn i sitt eget.
Hun har sine favoritter, og vi tenkte å dele de med dere.
 

Matildes topp 5 bøker:

Pulverheksa på ferie
I kjent pulverheksa stil reiser hun på ferie. Med musikk effekter og sang blir lydboken underholdende.
Dramatisert av kjente skuespillere og fortalt av Eli Rygg.
LasseMaja Detektivbyrå
En serie lydbøker med humor og spenning.
Sammen løser de spennende mysterier og oppdrag.
Dette er en ny oppadseilende favoritt. Storebror synes også disse kan være spennende å lytte til.
I appen finnes de også i lesemodus, perfekt for å holde lesemotivasjonen oppe iløpet av sommeren.
Prompehunden Walter.
Denne kniser hun godt av. Walter er en rampete hund med mye luft i magen.
Musikk, lydeffekter gjør boken ekstra spennende, stor stas er det at det er kommet en oppfølger.
Hakkebakkeskogen
Sukk, denne klassikeren altså. Den vekker både barndomsminner og gir meg sommerfølelse.
Det er hakkebakkeskogen feber her i huset om dagen, og denne boka har gått noen runder.
Apestreker
Denne boken har jeg lest utallige ganger på sengekanten.
Med rim og regler er den lille Apen på jakt etter mamman sin.
En sommerfugl forsøker å hjelpe han, heldigvis ender det godt tilslutt.
Boken leses med musikk, lydeffekter og sang.  I følge Matilde er boken mer spennende på appen enn hos mamma 😉

 
Storytel er en app med abonnement tjeneste uten binding. For et fast beløp i måneden kan man lytte så mye man ønsker til lydbøker. Litt som en Netflix for bøker. Man kan laste ned bøker og lytte offline, med andre ord PERFEKT til reise. Både i bil, båt og fly.
Med 10 000 vis av titler både som lydbøker og ebøker er dette en app med masse underholdning for hele familien.
Vil du også prøve lydbok i sommer. Da kan du teste storytel  gratis i 30 dager!
 
 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg