Minstemor spiser godteri hver dag.

//annonse

Jeg spiser godteri hveeeer dag jeg hører jeg minsta si til storesøstern sin.

Hæææ, det gjør du vel ikke?

Johoooo…

Nei, vi får bare godteri på lørdag Matilde sier storesøstern og blir streng i stemmen.

Neheeeei svarer minsta mens stemmen blir sår, JEG spiser godteri hver dag sier hun og stamper i gulvet.

Jeg hører de små bena kommer tassende inn på stua.

Jeg gjøøør det… sier hun og ser på meg med tårevåte øyne?

Hva da lille venn? Sier jeg og later som jeg ikke har hørt noe.

Jeg spiser godteri hver dag, Amalie sier nei men jeg gjøøøør det.

Tårene triller og hun gløtter bort på søstern med et overbevisende blikk.

Vettu hva Amalie sier jeg mens jeg setter Matilde på fanget, det er faktisk sant.
Hun spiser godteri hver dag.

Hææææ? Søsteren står ikke lengre ute i gangen, hun stamper inn på stua med begge hendene i siden og hake på slep.

Men, det er jo urettferdig.

Jeg rister på hode og smiler. Nei det er ikke det.
Du også kan få godteri hver dag om du vil, ja om du tar til takke med godteriet hun spiser da.

Lørdagsgodt er en stor tradisjon og fest for liten og stor.  Lørsdagsgodt er ukas høydepunkt.
Og jeg kan uten å i det heletatt få vondt noe sted fortelle at minsta spiser godteri hver eneste dag.

Og det med GOD samvittighet.

For når vi andre sitter å snakker om hva slags smågodt vi ønsker oss rundt frokostbordet lørdagsmorgen.
Snakker vi om lakrisbåter, nonstop, colaflasker, gomp og karameller.

Snakker Matilde om krispfisker, fruktsnøre og smoothiebiter fra Kiddilicious

kiddy1

Disse kom vi over ved en tilfeldighet, Matilde hadde over lengre tid vært syk og dårlig matlyst.
En liten piff hadde hun fått men spiste svært lite, vi tok henne med på butikken så kanskje hun kunne finne noe hun selv hadde lyst på.

Disse var strategisk plassert i hennes høyde (kan ikke skjønne det 😉 )
Og hun tok med seg en pose med blekksprut på.

Siden den dagen har hun vært helfrelst de herlige snackposene fra Kiddylicios.
Ja nå er det ikke colaflasker og gomp som er bestilt til lørdagsgodt.

collagekiddy1

En neve nonstop og en pose fruktsnører og hun er i lykkeland.

Posene fra Kiddylicious inneholder IKKE
Tilsatt sukker eller salt.
konserveringsmidler eller kunstige smaker.
og for den som er allergisk er de også fri for nøtter, frø, melk, egg og gluten.

Alt de inneholder er frukt, ja og fiskene har også litt rispuff.

collagekiddy2

Om hun spiser det hver dag kan selvsagt diskuteres, men det er ofte noen fisk eller smoothiebiter med i matboksen eller hun får det som påfyll når vi andre tar et eple (som hun ikke synes så mye om) når vi er på farten.

kiddy2

Har dere smakt disse herlige snackposene?
En ekstra bonus er jo at en slik gir 1/5 om dagen 😉

kiddy3

 

Har dere smakt snacksen fra Kiddylicious?
De er blandt annet å få tak i hos Kiwi, Rema 1000, Spar og Meny.

4 kommentarer
    1. Lurer veldig på hvilken butikkkjede det er som selger de sunne godteriet der, aldri hørt om dem før ?

    2. Vi prøvde de på kjøretur i høstferien. Dessverre syntes samtlige i bilen (mor, far, 3 og 1 år..) at dette rett og slett var vondt. Ekkel konsistens og smak. Synd, for hadde håpet det skulle slå an. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg