I morgen, blir jeg fire år stor.

Er det ikke rart mamma, hvor fort tiden har gått?

Det er fire år siden du og jeg så på hverandre for første gang.
Fire år siden du lå der overrasket over hvor travelt jeg hadde det.

For fire år siden kom jeg.

matildenyfc3b8dt
Og jammen, kan det skje mye på fire år, synes du ikke mamma?

 

Jeg er så absolutt ingen baby lengre, jeg er jo tross alt blitt storesøster.

12277513_1663736770578183_354190517_n
Jeg er stor nok til å hjelpe til , og jeg elsker det.
Oppgaver jeg kommer til å sukke og uffe meg for om noen år, er mine favorittoppgaver i dag.

Dekke på, rydde av, kaste søppel, vaske tøy, sortere sokker.
Ååå jeg får nesten sommerfugler i magen bare ved å tenke på det.

Jeg elsker å hjelpe til der jeg kan.

99 cm stor er min lille kropp, en kropp som er propp full av følelser.
Noen ganger så mange at de renner over.

Jeg kan bli så glad at jeg bare må hoppe,en rosa ballong, eller Elektrisk, ja du vet den sangen mamma? Mamma? hør da mamma, hør! Jeg kan fryde meg så det bobler i magen  og jeg kan bli så sint at ørene blir røde og tårene spruter. Noen ganger kan jeg til og med bli sint uten at dere skjønner hvorfor.

Men er det rart, når pappa aldri kan lære, jeg er ikke Elsa når jeg har to fletter i håret, da er jeg Anna. Elsa har bare en flette.Hvor mange ganger skal jeg måtte fortelle han det?

elsa-and-anna-frozen-25421-1920x1080

Det er ikke så enkelt å føle, iallefall ikke når følelsene føles så større, mye større en meg selv.

Jeg er stor nå, men liten nok til å være liten enda, ikke glem for all del ikke det.

Jeg liker at du lytter mamma, for jeg har mye å fortelle deg.
Igrunnen tenker jeg at du burde både høre og se på meg hele tiden.

Hadde ikke det vært hyggelig mamma?

Mamma?

risgrøt

For jeg liker at du ser på meg mamma, når jeg danser, synger, leker, ja til og med når både du og jeg sitter på do mamma, synes jeg vi to kan være sammen. Jeg kommer alltid på noe viktig å si, når du har låst do døren, ja hvorfor låser du egentlig? Det er farlig å låse døren sier du jo

Jeg blir aldri lei av deg mamma, jeg og du er bestevenner vi.
Jeg spør deg om alt, absolutt alt og setter veldig stor pris på om du har et svar.

Jeg kan klare alt, jeg skal klare alt og vil klare alt.

I morgen fyller jeg fire.
Ønskelisten min er full, sommerfuglene er ville og drømmene større.

Matilde4

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg