Når alt handler om søvn…

I dag våknet jeg i det jeg hørte mannen forlate huset med våre fire eldste.
ja jeg vet jeg er heldig som har funnet han der, men jammen er det fortjent og for Odamor synes ikke natten skal brukes til å sove. Hun våkner hyppig, uten at jeg kan se å finne årsaken. Og eneste som hjelper henne å finne roen igjen er å komme nær meg, gjerne med litt påfyll av melk.
I natt telte jeg, vi snakker 6 oppvåkninger fra 23-06 det er ikke rart både jeg og hun føler for å slumre litt.
Det er sjeldent vi gjør det, men å våkne til at klokka lyser 08, istede for 06 var himmelsk i dag.
jepp, 08 er å sove ut..
 
Fredag er praktisk talt en del av helgen for vår del, skolebarna er ferdige allerede klokken 12, så om vi har noe som må gjøres må vi kaste oss rundt.I dag var det videoproduksjon med vår nye ansatt som stod på skjema. Og med lille frøken vil ikke sove kan det å jobbe effektivt være en utfordring.
 
Men GJETT hvem som klinka til med hele 2 timers dupp i dag?
Jeg rakk jo nesten savne henne før hun våknet.
Godt babycaller har en lyttefunksjon for jeg trodde flere ganger noe var galt.
Men nei da, to timer etter at mannen hadde lagt henne, kunne jeg plukke opp en temmelig fornøyd frøken fra vogna. Mon tro det er sovestøv i vognposen hennes, jeg skjønner henne godt, for den virker virkelig fantastisk.
 

Det er rart hvordan alt man tenker og gjør i denne babytiden til syvende og sist handler om søvn.
Enten sover de for mye, for lite, for lett eller for tungt. Fort kort, for lenge, for sent eller våkner for tidlig.
Og når man i tillegg selv ender opp med å sove for lite, ja da er det sannelig ikke rart man blir tullerusk denne tiden.
At jeg i tillegg ikke har permisjon, men jobber og sjonglerer de fire andre gjør situasjon ekstra spennende til tider.
For å forklare hvor trøtt jeg er…
Kan jeg fortelle at sist jeg leta etter brillene mine fant jeg de i fryseren, ordet jeg slet med å komme på var agurk og noen ganger er jeg usikker på om det er fire eller fem barn jeg har… jeg mister på en måte… ehh tellinga.
 

Og noen ganger må jeg innrømme at jeg er usikker på om det er helt innafor det jeg driver med.
Jeg ville rett og slett ikke anbefalt det til noen. Rett og slett hardkjør både for kropp og sjel.
Men så dukker de opp da, de fine snappene fra fornøyde kunder som har fått ordre fra nettbutikken som vi jobber så uendelig hardt med. Og det er SÅ moro å se at dere liker produktene vi jakter etter like godt som oss. Dere må for all del ikke slutte å dele med meg, jeg blir helt mør rundt hjerte av det, rett og slett.
og da får jeg plutselig motivasjon til å fortsette da, for det er jo GØY. DET er det ingen tvil om.
Fredagen ble avsluttet som fredager flest, med lesestund på gulvet,


fredagstaco og slaraffenliv på sofaen.
 
 
Ha en fin helg a folkens.
Det skal vi
1 kommentar
    1. Hei 🙂 Har du vurdert tyngdepose eller eventuelt hørt om erfaringer med den?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg