Når barna som skal være med å handle

//Skrevet i samarbeid med Coop OBS Hypermarked

 

Å gå på butikken å handle.
Noe jeg overhode ikke ofret en tanke til før jeg fikk barn.

Jeg gikk inn, handlet det jeg ville og gikk ut.
Det mest slitsomme var å tømme posene når jeg kom hjem.

I dag, kan en helt vanlig tur til butikken, iløpet av et millisekund snu seg til å bli en ekstrem slitsom affære.

Jeg er ganske sikker på at jeg ikke alene med å si at å ha med seg barn i butikken kan noen ganger være en skikkelig utfordring.

Jeg vil haaa, jeg vil haaaaa, jeg vil haaaaa.

A little girl with very loud voice.
Finnes det noe mer sjarmerende enn en hissig liten tass på 1 meter som står å krever noe ved en butikkhylle?

Jeg handlet hver eneste dag før, det gjør jeg IKKE i dag.

I dag storhandler vi, ikke bare for å minimere sjansen for butikktrass men også for å spare penger.

Vi prøver så ofte vi kan å handle uten alle fire på slep.
Da får vi handlet det vi vil ha, fort og uten 1 m høye trasssoldater.

Men har vi de med, gjelder det å aktivisere de gjennom handlingen.

Vi legger innimellom turen til en Coop OBS Hypermarked, spesielt når det er barnas Uker, for da er det VIRKELIG noen kupp å gjøre, ikke bare på mat, men også utstyr og klær.

Denne gangen er det blandt annet frukt og grønt som står på lista.

Skjermbilde 2016-04-18 kl. 19.54.45
I tillegg til flere andre kupp, ja for det er virkelig kupp.
collageuke16 70272600431062

En aktivitet vi pleier å gjøre for å engasjere barna og ikke minst motivere de gjennom hele storhandlene er det vi kaller for De gode medhjelperne.

butikkkort

Vi har laget noen standarkort som vi har printet ut og laminert. (Trykk på bildet over for å få tilgang til filen og print den ut selv) Her finner du både bildekort til de som ikke kan lese og noen kort med kun tekst for de som har knekt lesekoden. Dette er basisvarer som ofte er på handlelisten vår.

Vi bruker også tilbudsavisen i tillegg og klipper ut det vi skal ha og deler ut de også.

Reglene er enkle, hvert barn får utdelt noen kort.
Iløpet av handleturen skal man kvitte seg med disse kortene ved å finne varen.

Finner du varen skal den i kurven og korte levers til mamma.

Er du tom for kort innen vi kommer til kassen, vanker en overraskelse.
Vi handler ofte på lørdager og da er det ofte en liten is til premie.

Så, med en vellykket shopping, kan du gå tilbake til å grue deg til å tømme posene.
Depositphotos_13941473_m-2015

1 kommentar
    1. Smarte råd 🙂
      Jeg handler også mye på Coop obs!..
      Jeg pleier å kjøpe ferske rundstykker som jeg deler opp i brødmaskinen. Ett til hver. Så sitter de oppi vognen (7 og 4 år) og spiser fra hver sin pose. Rolig, uten krav om andre ting..Suksess hver gang ! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg