Når søsken vil dele rom – inspirasjon

Han hadde igrunnen planen klar.
Da storebror ble fortalt at han skulle få en liten bror var det første han sa YES og påfølgende var, Kan vi dele roooom?

Og siden har han spurt, regelmessig om de kan dele.
Han har igrunnen aldri vært spesielt glad i å sove alene, selv om han alltid har gjort det (siden han flyttet på eget rom rundt 10 mnd gammel)

Nå har vi bodd i dette huset et år og begynner å se litt hvordan vi ønsker å bruke det.
I dag har vi soverom i to etg, men mulighet for å samle alle nede i kjelleren for soving er mulig.

Og de er nettopp det vi har planer om å gjennomføre.
Vi skal flytte ned, og siden vi ønsker å ha med oss lillebror som bor i naborommet med oss i øvre etg nå, ender vi opp med å oppfylle storebrors store drøm.

Gutta skal få dele rom!

Og mamman skal få planlegge et nytt barnerooom 🙂 Jeeeej 🙂
Det er så mye gøy inspirasjon der ute, og jeg har kost meg masse.
(kommer noen dryss innimellom her, kilder finner du ved å trykke på bildet)

Rommet de skal dele er det største soverommet. 20 kvm, symmetrisk med to vinduer.

Storebror blir sju og lillebror har akkurat fylt ett
To heeelt forskjellige behov med andre ord.

Utfordringer:
Storebrors favoritt hobby er smålego… masse masse smådeler han må passe på.

Ulike behov, skolegutt og ett åring. Her snakker vi to stadier i livet )


Fordeler, 
Lillebror er så liten at han har få/lite spesifikke ønsker med farger og tema på rommet.
Dermed ikke noe temakaos..

Jeg ønsker:
Et enkelt rom, uten for spragende tema, men med unike detaljer.

Lett å holde orden og gjerne som skjuler leker og rot.

Dessverre ikke noen kilde.

Enkelt å oppdatere ettersom barna vokser. Spesielt minstemann vil jo forandre seg mye på kort tid.

Og ikke minst et rom som gutta vil like 🙂
Farger, møbler og behov.
Jeg er i full sving med planlegging.

 

2 kommentarer
    1. Vi er inne i uke 2 av storesøster 5 år store drøm om å dele rom med lillesøster 10 måneder. Og jeg må si jeg er imponert over dem begge. Den største har vekket den lille flere ganger når hun legger seg en halv times tid senere , men vi leser og synger osv i vår seng før hun sniker seg inn og opp i køya. Til og begynne med så hadde vi hennes juniorseng og sprinkelsenga, men rommet ble bare fult av senger, så det ble køyeseng med sprinkelsenga under slik som på en av bildene du har her. Et slikt tips så jeg på nett en plass for lenge siden, så det har alltid vært planen da jeg trodde jeg skulle få til tette. Da det ble stor aldersforskjell trodde jeg ikke hun kom til å ville det, men da hun helt på egenhånd kom med forslaget sånn ca ti minutter etter at lillesøster ble født , så tenkte jeg at det skulle hun få lov til ❤ det aller hyggeligste med den nye romdelingen er at brått har største begynt å leke på rommet (alltid bare dratt med seg alt ut i stua) også leker de to sammen der inne ❤

    2. Våre gutar, nå 6 og 10 år, har delt rom heile tida. Dei endar oftast opp i samme seng også. Dei har svært tette bånd og saknar kvarandre viss ein av dei er vekke ei natt.
      Dei deler på alt og sjølv om dei sjølvsagt kranglar så vil ingen av dei bu åleine endå

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg