Når veslemor skal sove – bildedryss av vår søskenvogn

Det er ikke alltid lett å være liten og skulle mestre alt.
Oda er fersk, kun fem måneder gammel i denne verden, selv om det føles som om hun alltid har vært her.
Oda takler det meste, men søvn, det jobber vi fortsatt med.
Å finne roen, og beholde den er en utfordring for den vesle gode frøkna vår.

Det er klart, det tærer på tålmodigheten, men vår erfaring tilsier at dette går seg til med tid og stunder.
Det er et sted hun sover bedre enn alle andre plasser og det er i vogna, det ser ut til at det blir en sprek høst. Jeg hadde jo et ønske om å trille mer denne babytiden, Oda sørger for at det blir oppfylt 😉
Vi skjønte raskt at en god søskevogn måtte på plass.
Jeg har testet og prøvd og lett etter en vogn som kan dekke alle behov og kriterier, jeg var i ferd med å gi opp da vi ble anbefalt å teste ut TFK.
I min vognkarriere har jeg testet mange merker, men ikke TFK.
Jeg leste mange erfaringer og bestemte meg for å gi den en sjans.
Og GJETT om jeg er glad for det.

For en DRØM av en vogn.
Trillekomfort med stor T. Den er nesten for god, for Oda liker at det lugger litt. Det er god fjæring i vogna til tross for at det er trehjuling den gynges litt om veien er for slett. Du med ruggebaby vet hva jeg snakker om 😉
Det trilles ofte med Jonatan ved siden av, men slik som i kveld passet det at vi delte oss litt, så jeg fikk litt luft og ikke minst stillhet rundt ørene og de andre litt pappatid.
Vognen er enkel å manøvrere, selv med ett barn i.
Oda på sine 9 deilige kilo har fortsatt plass i bagen.

Ligger lunt og godt med en veldig god kalesje som kan trekkes godt opp og gir et lunt sovemiljø.
Hun er nok for stor til at vinterpose får plass i bagen med henne når vinteren setter inn for fult, så da må jeg ta valget om skinn i bag og dyne over eller å tusle over til sportsdelen.
Sportsdelen har god liggelende, full hvilestilling og justerbart fotbrett.
Med andre ord en vogn som også Jonatan sover godt i.

Det som gir denne vogna de små ekstra plussene er de gjennomtenkte løsningene.
Det er enkelt å knipse bag av og på.
Den har skivebremser
Den har små stropper på kalesjene som man feks
kan feste jakker osv når man er ute på farten og ungene kler av seg.

Kurven er lett å komme til, selv med bag og søskensete i hvilestilling.
Den har glidelås bak på kalesjen, medfølgende karabinkroker og vesker til oppbevaring på sidene.

Det har allerede blitt noen 1000 meter med denne vogna og noe sier meg at det blir noooen 1000 metere til. Vi skal bli spreke sammen, jeg, vogna og mine to minste, det er planen.
Tfk har flere modeller, vi har kun testet og erfaring med Twin Adventure. Den kan brukes både som søsken og tvillingvogn. Sportsdelen følger med og bag kjøpes til.
Vi handlet vår vogn hos mimmis.no (ser vår modell er på salg nå), fikk god veiledning og anbefalinger om nettopp den vognen vi har nå pga vårt behov.
Jeg GLEDER meg til å teste den på snø.

Følg oss gjerne på trilleturene våre på snap: Idebankmamma
 

HVILKEN VOGN TRILLER DU?

8 kommentarer
    1. Hei! Tror du denne vogna er god for en 185cm høy mamma og store barn? Litt vanskelig å finne en søskenvogn som har lang nok rygg til barnet og høyt nok håndtak til foreldren.

    2. Bugaboo triller vi. Men jeg har en billig Beemo søskenvogn siden det er nesten tre år mellom mine og den ikke blir så mye brukt

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg