I natt ble en ny fe født.

Ti små fingre og ti små tær… valker på låra og deilig myk babyhud.

Han ligger å spreller på stellebordet, beundrer hver eneste krok av verden rundt seg
Persiennene som henger i vindu har han fortalt noen alvorsord allerede, skulle gitt mye for å vite hva han prøvde å fortelle de blanke stripene som deler opp det skarpe lyset som trenger inn.

Han ser seg rundt, fester blikket på en kremtube, så vandrer blikket videre…

En stooor gjesp kommer, han er sliten etter en lang dag.

I dag har vært en fin dag, han har opplevd vårvarmen for første gang. Sett gress og bar bakke og jammen fikk han ikke øye på en sommerfugl som danset over det grå gresset også.

Enda en gjesp, er ikke rart han er sliten nå.. klokken er jo tross alt snart leggetid..

Han retter blikket opp mot uroen som henger over stelleplassen, og deeer var den.

kua.

Den henger der hver morgen, hver kveld og hver gang får den like mange smil og noen godlyder.. er gode venner de to, kan skjønne han smiler til den, for kua ser både snill og god ut der den titter ned på han.

Jeg nyter stillheten, ser på den vesle karen som ligger der, med ingen bekymringer, ingen vonde tanker, ingen forventninger.

Han tar livet som det kommer, suger til seg alt det nye rundt han, opplever mye for første gang hver eneste dag,Det er lett å glemme at den lille kroppen ikke har opplevd stort, og at mye er ugjort og usett når det føles ut som om han har vært der hele tiden.

Nå ligger han der, spreller ivrig med armer og ben, gurgler til den gode kjente kua og vet godt at nå venter kosestund i senga, under dyna med deilig melk og masse kos.

På med bleie, og jammen snur han seg ikke for å se litt på meg også, jeg får de samme deilige lydene og smilene som kua i uroen

12565486_10156402366000641_3836062642655513613_n

Han spreller ivrig, og prøver å fortelle meg om hele dagen med bare blikket.

Jeg borer ansiktet mitt ned i magen hans mens jeg lager brumme lyder..
jeg merker han spenner hele kroppen, jeg titter opp og ser han smiler stooort

Jeg gjør det igjen, og der var den jammen, den første latteren for en herlig lyd.
Plutselig ble hun så mye større, hun lo!

Storesøsteren kommer løpende.

Hva var det?

Han lo sa jeg og klarte ikke stoppe å smile

Ansiktet til storesøster lyste opp..

«Da ble en ny fe født mamma» sier hun mens hun klapper i hendene

«Ny fe? «sier jeg og skjønner ikke stort..

«ja,  for hver gang et barn ler for første gang…

Blir en ny fe født❤

5 kommentarer
    1. Nydelig!
      Ble selv firebarnsmamma i januar og synes det er så koselig å lese det du skriver, nesten som om jeg skulle skrevet en del av det selv. Stå på videre, du er flink!

    2. Tårene triller, for en herlig kommentar fra storesøster ❤️ vakkert skrevet!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg