Naturlig og trygg hudpleie til de aller minste – Rabattkode hos Skinlove.

//skrevet i samarbeid med skinlove.no

Jeg skal starte med å innrømme en ting.

Jeg hadde ALDRI brydd meg spesielt om hva jeg hadde på huden min, så lenge det luktet godt og føltes greit der og da. Jeg har aldri hatt noe problemhud i den forstand, men lett tørrhud har vært min følgesvenn gjennom hele livet.

Så ble jeg gravid, hud og hår forandret seg og produktene jeg hadde benyttet fungerte ikke som før.
Og det var kanskje her min bevissthet rundt hva jeg egentlig hadde på huden.

For å si det enkelt, så EKSPLODERTE den da jeg hadde babyen foran meg.

Helt ny, silkemyk, urørt, følsom hud.
Jeg hadde ikke kjent mykere hud enn den som veslemor hadde.

lotion-for-newborn-dry-skin

Så vakker, og så sårbar.
Plutselig ble det veldig viktig for meg, hva som var i tubene og krukkene som stod ved stellebordet.
Aller helst kjente jeg at jeg skulle skjønne hva alle ingrediensene var. Parfyme ville jeg helst unngå, sluttet å bruke det selv og ville kun ha produkter med naturlig duft.

Heldgvis finnes det flere alternativer der ute som virkelig pleier babyhud (og mammahud) som den burde bli pleid, den er bare å ikke å finne i dagligvarehyllene.

Skinlove.no er en nettbutikk som har spesialisert seg på naturlige og gode produkter til hud og hår.
Damene bak denne fantastiske nettbutikken både kan og brenner for det de driver med.
Kunnskap har de en masse av innenfor feltet (mer enn meg) Ved siden av butikken skriver de en blogg med mye fakta ang dette tema (og mange gode tips til naturlig makeup og hud/hårpleie)
I butikken har de en egen serie til baby og barn og denne har jeg falt pladask for.
Trygg, fri for kjemikaler og veldig veldig gode produkter.

Earth mama Angel baby
birth-and-baby-kit-full-size-0011

En serie med kun naturlige ingredienser og dufter.
Perfekt for myke, sårbare babystumper.

I spebarnstiden prøver jeg alltid å bruke så lite produkter som mulig, men har dessverre opplevd med alle tre at de trenger litt pleie, overgangen fra den trygge magehulen og ut i den kalde luften kan være hard for huden.

Spesielt bleieområdet og i de deilige babyvalkene kan det oppstå sår og tørrhet.
I tillegg opplevde vi at de små flasset litt i overgangen fra fostervannet og den tørre luften
cad9e6e4-7ad8-4f3b-b97b-15eb2fdb5772

I Angel baby serien finnes det flere produkter, igrunnen alt du trenger for å pleie sårbar babyhud.
En god start (og en fantastisk flott gave til feks barsel eller babyshowe) er
A little something for the baby.
little-something-for-baby_

Dette herlige settet som jeg selv har til babyen i magen nå, inneholder alt man trenger i starten,
strl på produktene er i “reisestrl”, Perfekt å ha med i stellevesken, men også veldig kjekt som en start for å teste om produktene er noe for deg og barnet.
Shampo og kropsvask, olje, lotion og bottombalmen som utgjør mirakler for såre stumper.

Alle disse produktene har de også i større størrelser som selges hver for seg.
Lotionen er helt super på større barn (og voksen også.
l10_032_01_angel_baby_lotion_2oz_1_1

 

Selv om vi har større barn nå, er vi ikke kvitt bleien. Minstefrøken har hatt en del utfordringer i sitt liv, og henger etter i utvikling. Hun bruker bleie enda og er 3,5 år.

Bottombalmen er helt super til henne, da hun plages i perioder med sår hud i bleieområdet er denne rett og slett super. Andre har hun reagert med gråt og misnøye da det har gitt ubehag og svie når vi har smurt,
den grønne (som hun kaller den) derimot, går helt fint å smøre på.

angel_earthmamaangelbaby_bottom_balm-salve_baby-skinlove

Med sine naturlige produkter bekjemper den også sopp og andre bakterier.
(og den er suuuuuuper på tørre lepper)

Det er godt og trygt når man endelig finner en hudserie som er naturlig, mild og god.
Og som alle i familien kan bruke og trives med.

 

Og la oss ikke glemme våtservietter, jeg må innrømme jeg er avhengig av de.
Og etter et raskt blikk bak på pakken som ble presentert som like naturlig som vann..
Innså jeg fort at dette var langt unna vann… jeg hadde ikke drukket innholdet for å si det mildt.
Skinlove sine er helt trygge, og vi har veldig god erfaring med disse, vi bruker de på det meste når vi er ute på tur, klissete fingre og fjes, bleiebytte og ved krisetilfeller fjerne de sminken helt greit.

beamingbaby

Og det er superstas at jeg kan få den æren å dele ut en rabattkode på disse produktene.
I samarbeid med de fantastiske damene bak skinlove kan jeg gi dere

Hele 15 % på hele Earth mama Angel Baby serien.
Bruk rabattkode: Babyhud

(varer til og med mandag 31.august)

I tillegg har jeg fått inkludert vår vidunderkrem i dette tilbudet.
Kranglet meg til rett og slett.

Calm Balm.

karmameju_calm_balm_bleiesalve_eksem__kologisk_hudpleie

Denne magien på krukke får jeg ikke skrytt nok av.
Den kan brukes på ALT. Tørr hud, lepper, føtter, eksem, såre stumper, sår i valker, eksem, tørt hår.
Absolutt alt, og den fungerer som magi, rett og slett. Den er med OVERALT.

De har ikke mange igjen av denne, men første mann til mølla!

 

 

3 kommentarer
    1. Da har jeg bestilt noen produkter gleder meg til å prøve de på frøkna her som har atopisk eksem.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg