Norges styggeste bad (?) blir nytt.

Jeg kan nesten ikke vente.
Badet var selvfølgelig grelt når vi kjøpte huset, men nå blir det bare værre og værre for hver gang jeg går inn hit.
Jeg er sikker på at han følte seg råflott han som en gang bygget huset.
varmekabler i gulvet, adskilt dusj og dobbel vask under et stort speil.
Og kontrasttapet på veggen.

Ikke bare er det stygt, det er også veldig upraktisk. Langt, smale dører og upraktisk.

Dusjen er mørk og spiser opp halve rommet. Og siden de har fjernet vasken på do må man gå gjennom den åletrange passasjen for å få vasket hendene.

Legg merke til det nydelige grønne gulvet som matcher de grønne vaskene….
Men nå skal det altså under kniven. Hele badet skal rives ned og vekk og bygges opp igjen.
Og det beste av alt? Dette badet skal bli et voksen bad.
En egen liten hule, kun med inngang fra vårt soverom.
Her skal det ikke stellebord på veggen og bleiebøtte.
Her skal huset beste fristed bygges.
Vi er igang med prosessen.
Steg 1.
Finn en OK leverandør av totalrenovering av bad.
Vi hadde befaring av en veldig hyggelig håndtverker i går, og skal få en på besøk i morgen.
Ikke det beste førsteinntrykket der, da de egentlig skulle kommet i dag 😉
Men, veldig greit å ha to å sammenligne med.
Jeg kjenner grunnen at kjemi også er med i betraktningen, de skal tross alt være i huset vårt en stund.
Men herreminfreeeed som jeg gleder meg.
Tankene vi har gjort oss så langt er at vi ønsker en stooooor dusj sone, tak dusj, vindu skal bort. Vegger og gul mørke kombinert med noe tre som kontrast.
Legger ved litt inspo om hva jeg drømmer om, men skulle du ha noen gode tips, erfaringer eller innspill.
Del del del del del 😉
 

7 kommentarer
    1. Vet du, vi har dusjvegg i glassbyggestein, på den måten har vi fått så stor dusj vi ønsker og bestilte dør etterpå.
      Et tips fra meg der altså

    2. Vi har akkurat bygger dobbel dusj med vegg på to sider og glass på to. Kort veggen frostet glass. Veldig fornøyd ?

    3. Så deilig det skal bli ?
      Du sier vinduet skal bort, det skjønner jeg. Var et veldig stort vindu. Men vurder tanken på å ha et lite vindu, finnes masse fin skjerming til å ha forran. Vi har ikke vindu på vårt, men barna har nede på sitt. Det er et helt utrolig mye mer behagelig lys å våkne til ?
      Lykke til. Tipper du gleder deg, føler seg ekstra ren etter å ha vært på nytt bad ???

    4. Husk på å få med en masse oppbevaringsplass. Er helt utrolig hvor mye man gjerne vil ha plass til på badet.
      Trodde jeg hadde sørget for nok, men fortsatt bor alle håndklærne på et annet rom og alle skuffer og skap flyter over. Og jeg har bare hatt 2 hjemmeboende barn av gangen 😉
      Og selvfølgelig må man ha hånddusj i tillegg til takdusj! 😉

    5. Når jeg får nytt bad vil jeg ha store fliser på gulvet (type 60×60), og så smale fuger som mulig. Mye lettere å holde rent! Baderomsplater som ligner flis på veggene. Så mange skikkelig fine å velge mellom, og til en brøkdel av flis (mindre arbeid).

    6. Det blir nok fint med nytt bad!
      Som hun over her skriver, så er det veldig behagelig å ha et vindu med dagslys. Vi har et bad med vindu og et uten, og det er ingen tvil om hva jeg foretrekker!
      Jeg ville også ha tenkt på rengjøring av badet, og valgt fliser og baderomsinnredning hvor det ikke synes med en gang at det er møkkete, og som er enkle å vaske

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg