Nydelige havrecoockies med sjokolade

Jeg fikk et akutt innfall.
Havrecoockies, og jeg mååå ha det nåååååå!
Så da måtte frøken høygravid bake litt da.
Dette ble en tager det man haver oppskrift, men er særiøst kanskje de beste havre coockiesene (kan man  kalle de det?) jeg har smakt.  Enkle å lage var de også.
Jeg delte på snap, og maaange spurte etter oppskrift så da deler jeg.

Det meste er jo litt på slump men troooor denne oppskriften skal være temmelig lik det jeg laget.
 
Du trenger:
200 gr romteperert smør
2 store egg
300 gr lettkokte havregryn
200 gr hvetemel
1 ts vaniljesukker
1 ts bakepulver
150 gr hvit sukker
150 gr brunt sukker
så mye sjokolade du selv ønsker (eventuelt litt nøtter, tørket bær osv)
Jeg brukte ca 150 gr denne runden og synes det var passe
Slik gjør du.
Både egg og smør bør være romtemperert.
Start med å vispe smøret lett, tilsett egg og pisk det opp til en jevn blanding.
Bland alt tørre for seg unntatt fyllet)
Og tilsett litt og litt mens det rørers inn.

Kna tilslutt inn “fyllet” i deigen med henda.
La deigen sette seg litt i kjøleskap mens du setter på ovn på 200 grader, og gjør klar to stekeplater.
Trill deigen til en lang pølse, trill kuler og klem de flate.
Disse coockiesene flyter ikke utover og vil komme ut av ovnen omtrent samme form som de gikk inn.

Så ikke for tynne, ikke for tykke og akkurat passe store.
Stekes i ca 12 minutter, la de ligge noen minutter på brettet før du flytter de over på rist for avkjøling.
I denne deigen fikk jeg 24 cookies.

2 kommentarer
    1. Akkurat testet de ut!! Både barn&mann synes disse var knasende gode.
      Så disse blir jeg å lage igjen& igjen😊

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg