Nye Snapchat – Tips og råd

Okei, så er det helt tydelig at vi som mennesker er noen vanedyr. Vi liker det samme gamle og sjeldent glad i forandringer.
Så skjer det da, at ting vi er vant med, som vi bruker hver eneste dag, forandrer seg.
La oss ta, ja.. Snapchat som eksempel.
En liten oppdatering og det blir liv, jammen skal vi si det blir liv.
Det positive oppi det hele er at vi blir vant med denne versjonen også. Helt sikkert.
Også blir den oppdatert igjen.
Slik som Facebook også, som har forandret seg vanvittig mye siden eventyret begynte.
Men, de siste dagene har jeg altså merket frustrasjonen blant mine følgere.
Det begynner å bli noen tusen av dere der inne og vi har det jo vanvittig gøy sammen.
Jeg må innrømme at jeg tenkte å gi meg på kanalen de første dagene jeg så oppdateringen, men så…tja fant jeg vel ut at den ikke var så verst.
Men, desperasjonen var til å ta å føle på, flere av dere spredde rundt intruksjoner om hva man kunne gjøre for å lure oppdateringen og få tilbake den gamle.
Også begynte det som verre var.
Våknet plutselig til 1000 vis av meldinger hvor det enten var bilde av noe helt random, en prikk eller teksten venstre.
Jeg bare..

 
Så fant jeg jo ut at dette gjorde folk for å få meg på den venstre siden…
Vel, hyggelig det.. men jeg elsker Snapchat av den enkle grunn at vi enkelt kan kommunisere en mot en.
Jeg blir bedre kjent med dere og dere med meg og det er vanvittig hyggelig at dere ønsker å henge med på vår kaotiske hverdag.
jeg har til og med selv tipset dere om dette,
men når jeg må gå gjennom 1000 vis av snapper med prikker som innhold, må jeg innrømme jeg mister litt av gleden.
Derfor tenkte jeg at jeg skulle komme med noen tips og råd.
Jeg har googlet og undersøkt litt og her kommer noen anbefalinger for en fornuftig bruk av den  nye Snapchat.
Så Hvordan fungerer nye Snapchat?
Når du åpner starter den med kamera som alltid, her sender du snapper slik du vil til de du vil og kan.

Sveiper du til venstre har du dine venner, de du har hatt kontakt med og sendt snapper med.
(derfor dukker jeg opp på venstre side om du sender meg en snap)
Bildet er lånt fra Snapchat:

 
 
Om det er en boble ved navnet har denne en story du kan se.
For å se den trykker du på boblen.
OM det er en firkant på høyre side har du fått en snap.
Det som er greit å vite med denne feeden er at den ikke er kronologisk, men lærer av hvem du har mest kontakt med og sorterer dermed vennene dine slik at de du snakker mest med også er lettest tilgjengelig.
La oss gå tilbake til midten og kamera igjen..
Litt mer forberedt denne gangen 😉

Om du nå sveiper til høyre havner du på utforsk.

Her finner du knappene til aviser, merker og influencere.
Mennesker som ikke bare har appen for det sosiale men også som jobb.
Og her, er altså jeg for de aller aller fleste som følger meg.
Her kan du også søke, slik som på vennesiden.
Og om du søker på Idebankmamma
(som er mitt brukernavn, finner du meg om du følger meg da selvsagt, om du ikke gjør det kan du trykke her for å legge meg til.)
Du opplever kanskje at du har mange du ikke ønsker å se der?
Da er den gode nyheten at du kan enkelt fjerne de du ikke ønsker å ha ved å holde inne på storyen og huk av på
X se mindre av slikt.

Men Umulius82 vil jeg jo vil se mere av.. men navnet er for ukjent for meg, så la oss endre det, da
velger jeg mer,
Så innstillinger

rediger navn

og kall meg hva du vil 😉

 
Utforsk delen lærer også hvordan man bruker Snapchat, så om det er en story du ser hver dag, så skal den havne langt opp på utforsk etterhvert.
Det eneste som er kjipt er når du søker, så må du starte å se story fra den gamleste snapen, den henter seg ikke inn fra der hvor du var sist.
men som sagt.. den husker hva du ser på og vil lære av deg etterhvert.
 
Jeg vet, forandring er ikke alltid en fryd, men pust med magen og behold roen. Du vil bli vant med dette også en dag.
jeg mener.. om du tenker deg om nå.. klarer du å huske hvordan den gamle snapchaten så ut?
Det Snapchat har gjort med sin nye oppdatering er å skille det sosiale fra media.
Du har venner et sted, media og underholdning et sted.
Og sannheten er jo…dessverre.. at jeg ikke er din venn, jeg er din underholdning he he.
Ble du klokere?
Noe du fortsatt ikke skjønner?
Spør meg gjerne under her.
Og du… følg meg gjerne <3
Psst ekstra bonustips..: om du screenshotter bildet under, tar det med til snapchat,velger
legg til venner og velger snapkode, ja da scanner den og vips så er vi venner

9 kommentarer
    1. Men det er så utrolig frustrerende å måtte se hele storyen på nytt for å se siste oppdatering. De siste dagene har jeg bare gitt opp. Etter å ha sett de første fem minuttene av mammabanden 10-15 gangen ga jeg opp og skrev en mwlding. Da kom den på venstre side og den fortsatte der jeg sist slapp. Når du bare har maks fem min når du er på do, lager mat etc til å skekke snap (men setter veldig pris på de minuttene) har du ikke lyst til å bruke de på å klikke deg igjennom noe du allerede har sett:(

    2. Men jeg får ikke opp de siste oppdaterte på den høyresiden…Får opp alt jeg allerede har sett i tillegg 🙁
      Nå er jeg så heldig at jeg rakk å få deg på min venstreside da ❤️

    3. No e da jo slik at om du står på venstre sida, så vil det heilt nede komme ein blå popup tekst «nye stories» eller noe sånt, viss du ser story frå den sida ser du ikkje gjennom mye gammalt ræl men ser dei siste som er lagt til sidan sist du såg ein story. OOOG når du går igjennom ein story, så hopper den videre til neste, og på den måten kan du oppdatere deg på alle som har lagt til noko nytt på story uten å måtte se gjennom alt.
      Fortsatt ikkje heilt feilfri, men den kjem seg nok etterkvart. Ha ein strålande god morsdag og god bedring til deg Nina ?

    4. Det er det samme som å følge 🙂 Altså ikke være venn med men å se snapper fra.

    5. Det er litt merkelig for jeg må ikke begynne å se fra begynnelsen, kun når jeg søker.
      På høyre side altså.

    6. Hvordan finner man igjen story fra de man har på venstre siden når man har sett den, men vil se den igjen? Og alle de på høyre side som jeg ikke vil se er jo håpløse å bli kvitt. Det er jo hundrevis der.. kommer til å ta ett år å sitte å krysse ut det jeg ikke vil se ?

    7. Lurer på om du vet hvordan det går an å få feks deg over fra venstre side til høyre igjen..? Vil heller abonnere, men får ikke det opp siden vi er “venner” ?

    8. Du kan søke opp igjen på venstre side også 🙂 Du må trykke på boblen for å se story.
      Du kan aldri rydde høyre side helt tom.
      Men om du bruker den aktivt vil den lære hvilke stories den skal vise deg.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg