Og du hellige hverdag…..

Så var den jammen over, ferien som vi hadde gledet oss til så lenge.
Hverdagens kjas og mas hadde omringet oss fullstendig og vi lengtet etter rolige dager.

Juleferie

Deilige morninger hvor vi alle kunne slumre litt.

Oooh dette er så koselig kjære at jeg tror jeg vil lage en til...
Oooh dette er så koselig kjære at jeg tror jeg vil lage en til…

Lange frokoster med levende lys og musikk i bagrunnen.

htmlimport_AN165_20julefrokost_200904

Dager hvor vi aldri skulle hoppe ut av pysjen, hvor vi skulle ligge i sofaen og spise godis, se flere gode filmer etterhverandre, og bare sløve.

Spennende nye leker, familiekvelder med brettspill,
mye tid med familie og lange kvelder sammen.

Tid sammen.
Masse tid, sammen.
Mye tid, sammen

Uendelig mye tid sammen.

Uutholdelig tid, sammen

For kjære venn, misforstå meg riktig nå når jeg sier dette, for tro du meg jeg har gledet meg…
og tro du meg jeg har kost meg..

Men du og jeg, vi er nok ikke enige i hva slumring under dyna innebærer.
Det er ikke alltid like koselig at små barneføtter tasser inn på iskaldt soveromsgulv, du gløtter på klokken og ser den lyser 04.59

run-on-beach-and-breakfast-063

Det er blir ikke mye slumring av iskalde barneføtter på rygg, mage, lår og nakke mens du hører på
sporadisk nynning av Branmann Sam og God morgen alle sammen.

Det blir heller ikke mye slumring av en frøken kanin slengt i ansiktet med et påfølgende

jeg er suuuuuulteeeeen.

Lang frokost lille venn, det er lengre enn 10 minutter.
Og de levende lysene kan godt brenne mer en 15 sekunder før du blåser de ut.
Jeg vil faktisk at de skal brenne en stund.

Drømmen om hele dager i pysj, vell den skal jeg ta på min kappe.
Jeg burde jo selv huske at dere alle tre blir som apekatter etter to timer inne.

En hel dag inne i pysj er nærmest som en treningsøkt for både kropp og sjel,
sjonglering av søskekrangling, underholdning, alt som dukker opp som man burdeburde,
underholdning, søskenkrangling og la oss ikke glemme søskenkrangling

Idyllen om filmer og godis i sofaen klarte vi jo å gjennomføre, iallefalle en halv film, men jeg skal
ærlig innrømme at jeg har sett nok Karsten og Petra for en stund nå.

I duestien barnehage har vi det så...
I duestien barnehage har vi det så…

Leker ja, for all del… mange spennende leker, men tommelen min er ikke enig.

Og der sitter det en eller ei å snurrer ståltråder med lite juleglede.

Takk takk Kinamann

Familiekvelder med spill ble det, og koselig hadde vi det, men jammen var det godt å få dere i seng også.

Det har vært godt, å ikke stresse, ha god tid og nyte tiden sammen.

Men lille venn, nå gleder jeg meg jammen til hverdagen kommer å omfavner oss igjen.

Jeg gleder meg til den omfavner oss så hardt og intenst at vi gleder oss til ferie igjen.

Til Lange frokoster og hele dager i pysj

 

Lik og del om du også gleder deg til hverdagen igjen… og til ferie 😉

 

 

 

7 kommentarer
    1. Nå måtte jeg flire litt for meg sjøl. Det er jo akkurat sånn det er 😀 Bortsett fra Karsten og Petra, jeg er langt i fra lei, heller hekta! Haha!

    2. Hehehe, denne kjente vi oss godt igjen i, vi har bare en 3 åring, så søskenkrangling har vi ikke her, men det er kjedelig å være enebarn, så da går alt utover mamma og pappa ? vi gledet oss så til ferie, og nå gleder vi oss like mye til hverdagen igjen ? Og det er ikke bare oss voksne som gleder oss, mamma og pappa begynner å bli veldig kjedelige, så barnehagen og alle lekekompisene er dypt savna nå ?

      Kos dere med hverdag ?

    3. Hahaha! Jeg lovpriste mandagen i går! Barnehagen var etterlengtet av både foreldre og barn ?

    4. Ååå! Tusen takk Nina!! Fantastisk bra skrevet! Jeg kjenner meg såå igjen.. Og så utrolig godt å se det er flere. Jeg hadde nesten dårlig samvittighet over den gleden jeg følte ved at hverdagen skulle starte igjen.. Vi har og kost oss masse, men merker at barnehagen er etterlengtet av både store og små etter 2 uker..! ?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg