På vei hjem

Tog.
Den absolutt beste måten å reise spør du meg.
Se bort ifra at dette tuter regelmessig vært femte minutt (hvorfor tuter toget egentlig?
Og akkurat nå, i skrivende stund sitter vi på toget på vei hjem etter noen veldig fine dager på vakre Røros med bestefar.
Jentene sitter å tegner, og jeg tar igjen litt tapt arbeid. Jeg kan rett og slett ikke ha for lenge fri merker jeg he he.

Det er ett eller annet med dette stedet, ja Røros altså som virkelig har sneket seg godt inn i hjerterota mi.
Mange har spurt om jeg har vokst opp her, og det har jeg ikke, men likevel ligger det mye tradisjon for meg rundt dette stedet.
Hver eneste sommerferie og påske og rett som det er ellers har jeg tilbrakt tid her som barn.
og det er stor stas for meg nå å føre Røros tradisjonen min videre til mine barn.

Det har vært meg og de to eldste jentene på tur.
Et litt annerledes tempo enn jeg er vant med har preget de siste dagene.
Rolige dager, lite løft, null husarbeid og mye god mat.
Akkurat det jeg trengte.
Det er godt med slike dager, men det aller beste er uten tvil å få det tilbake til det normale igjen.
Jeg vet ikke hva som skjer med meg, men det tar ikke lang tid før jeg rett og slett ikke føler meg hel lengre.
Forstå meg rett, jeg setter virkelig pris på de dagene jeg har fått her i Røros, men det går en grense før lengselen tar over
og man kjenner et ønske, ja nærmest behov om å samle flokken rundt seg igjen. Det kommer et punkt hvor de små meldingene,
samtalene og videosnuttene nærmest gjør mere vondt enn godt. Det føles ikke riktig å vært borte fra de for lenge.

Så det å reise hjem i dag, var helt greit. Selv om det å reise fra bestefar også er trist.
Vi skulle gitt mye for å ha han nærmere, men slik er det altså ikke.
Og nå snakker vi timer til vi er alle sammen samlet i samme bil.
Kvelden kommer til å ende i totalt kaos, men jammen skal det blir godt og 🙂

2 kommentarer
    1. Godt, og av og til nødvendig, med slike pauser fra hverdagen, men alltid best å komme hjem til sitt eget❤️
      Toget tuter forresten for å gi beskjed om at det er på vei, pga overgangene som finnes overalt, for å unngå ulykker. Dette spurte jeg faktisk en lokfører om en gang jeg tok toget og han satt rett ved😅

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg