Pappatrikset – Ketchup min magiske medhjelper.

// skrevet i samarbeid med Heinz

Ok, så skal jeg ikke være sen med å innrømme at jeg er overhode ingen reser på kjøkkenet.

Men hvorfor engasjere seg så fælt si, når man har en kone som kunne utkonkurert Hellstrøm med bind for øynene.
Tja kanskje ikke helt der, men maten er så god at en stor og tre små spiser middag velvillig hver eneste dag.

Finnes det noe bedre enn å komme hjem til et hus som lukter snart ferdig middag?

Men så, kommer det stunder hvor pappa må trå til, enten han vil eller ikke.
Mamma er enten ikke tilstede eller hun ligger kvalm i sengen og bygger oss et nytt familiemedlem.

Da er det på tide å brette opp ermene å vise at det bor en ørliten kokk i meg og.

Vell, middagene blir kanskje ikke så varierte, de nærmer seg ikke smakseksplosjoner og lite som smelter på tunga.
Men det er mat, og den er varm.

Det kjipeste med å være pappa og servering av middag, er rynkene over nesa.
Du vet når de små sitter å studerer tallerken og lurer på hva i all verden dette er.

Jeg prøvde meg på pytt i panne her om dagen, ungene så på det som det var lort i panne.

Men når pappa lager middag, er mat mat og mat skal spises, gjerne mens den fortsatt er litt varm.

Og min beste venn og beste bekjemer mot rynkeneser er denne vesle karen her:

 

Heinz_tomatoketchup_580g_eko

 

Oh yes, ketchup!
Og ikke hvilken som helst ketchup, det MÅ være Heinz.

Denne kompisen er forøvrig ny for meg, nemlig helt økologisk.

Når de vellkjente rynkenesene dukker opp, spretter jeg opp, gir ungene en liten dert ketchup på siden av tallerken og oppfordrer til å dyppe.

VIPS så er rynken borte, smilet på plass og barna går i sving med å dyppe.
Ikke bare dyppe, men også spise.

Ikke for å skryte, men iblandt slår mellomstemann spiserekord så fort ketchuptrikset er på plass.

Ketchupen altså.

heinz

 

Visste du forresten at man ved hjelp av kun to ingredienser lager tidenes beste pizzasaus*?
* ifølge en sikker kilde på tre småtroll?

Jo alt man trenger er lik 2/3 heinz og 1/3 fløte.
La dette surre litt i pannen.

Og voila!

Tidenes BESTE pizzasaus.
Dersom man ønsker litt mer futt kan man tilsette ønsket krydder.

DSC_0208

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg