Pizzafest med speltpita!

//Skrevet i samarbeid med Hatting.

Pizzafest en helt vanlig torsdag, jubelen stod i taket når ungene så middagsbordet i det de kom hjem.
Mamma jublet litt for seg selv mens hun tømte kjøleskapet for smårester som vi kunne ha på pizzaene.

Å få lage egen pizza er stor stas, og en løsning som fungerer greit for oss med fem forskjellige sett med smaksløker.
På de travleste dagene bruker jeg ofte fryste pitabrød, og nyheten fra Hatting passer igrunnen PERFEKT til pizzafest.

Pitabrød med 100% speltmel, enten fine eller grove. Vi liker de grove aller best.
Saftige og gode, overhode ikke tørre.

Du kan lese mer om de her

Så hvordan ha pizzafest en helt vanlig torsdag?

Jo, man tømmer kjøleskap for rester.
DSC_0152

Så finner man noen stk sultne barn.

DSC_0169

DSC_0175

DSC_0181

Så finner man på det man vil i noen minutter til.

Noen småspiser      andre pussler
Noen småspiser andre pussler

 

Og etter 10 minutter i ovnen er middagen servert.

DSC_0208

DSC_0201
Skal vi se, det var to tomater ja, 15 maiskorn. Jah det stemmer.

En rask og lettvint middag som passer de fleste smaksløker.

Pitabrødene bruker vi til så mangt, har alltid en pakke i fryseren.
Kjekke på tur er de også, da de kan spises direkte fra fryst til tint uten å stekes.

1 kommentar
    1. Jeg har tenkt at vi må lage pitapizza i over et år nå, uten at jeg noensinne har fått somla meg til å gjøre det, men jeg skal søren meg ta ditt råd, og bruke rester på det neste gang.. kjempesmart..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg