Litetid, myetid, minustid, Plusstid.

Etter jeg ble mamma, har begrepet tid fått en helt annen betydning.
Jeg hakke tid hører jeg folk si, hah tenker jeg. Vi har da like mye tid både du og jeg.
Er det noe vi er likestilt med så er det nettopp TID.
Du og jeg har akkurat like mye tid som Madonna, naboen, paven og kongen.
Det er rart hvordan vi stadig klarer å fylle akkurat den samme tiden med så VANVITTIG mye mer.
Her jeg sitter, med tre unge, hus, bil og mann er det en ting jeg lurer på.
Hva var det jeg gjorde før?
Om jeg prøver hardt, og tenker meg tilbake. Kan jeg huske at jeg var stressa da også. Like mye eller ja faktisk, oftere følte jeg på det å være stressa, ha dårlig tid, stadig ha noe eller noen som ventet på meg.
Men her jeg står i dag, med en unge i hvert ben, en mann å pleie, et hus å vaske og en bil som alltids burde vært et sted.
Kan jeg VIRKELIG ikke fatte hva jeg somlet med.
Tid har fått en helt annen betydning som trebarnsmamma, hva jeg har tid til og hva jeg tar meg tid til har forandret seg.
Som småbarnsmamma har jeg mye på MÅ og SKAL listen, så kommer burde og skulle ha gjort, også kommer ikke lyst men må gjøre, også, om ikke tiden er brukt opp, kommer tiden som er til overs.
Tiden jeg kan fylle med akkurat det jeg vil, meg tid.
Den tiden fyller jeg med påfyll.
Da ruller jeg rundt på trampolina med barna, har kvalitetstid med mannen, da synger jeg en ekstra sang i dusjen, lakker neglene på meg og eldstefrøken, tar en ekstra kaffekopp og ser barna leke (de 3 minuttene de gjør det fredfullt) ved frokostbordet, jeg ser en episode av hva jeg no enn er hekta på akkurat da, jeg sitter helt alene i stuen og surfer mens jeg hører klokkene tikker i bakgrunnen, jeg tar et glass vin på verandaen, tar en telefon til en god vennine.
Men hva gjør jeg, for å få denne ekstra tiden?
Helt ærlig, så vet jeg ikke alltid.
For noen ganger forsvinner tiden før jeg vet ordet av det. Andre dager fatter jeg ikke hva vi skal gjøre for å få tiden til å gå.
Men en ting er sikkert, det lønner seg med planlegging og struktur.
Er det noe jeg setter ekstra stor pris på så er det å spare tid, ikke det at jeg kan spare den så fryktelig lenge men da får jeg tid til noe jeg vil, og ikke noe jeg må. Plusstid rett og slett.
Som dreven listeskriver og planlegger har jeg smittet mine små triks og tips over til resten av familien. Vi er blitt en gang med vanedyr 😉 Jeg gjør alt jeg kan for at familien til en hver tid skal vite hva de og alle andre skal gjøre til en hver tid.
Mange av triksene jeg bruker, har jeg fått ifra en klubb som heter nettopp Plusstid.
Og når jeg fikk en mail hvor de spurte om jeg ville skrive om de, var jeg ikke vond å be 😉
Plusstid er det Lilleborg som står bak, de står forøvrig bak ganske mange av produktene du har i kjøkken og baderomsskapet det kan jeg garantere. Medlemskapet i Plusstid er gratis, og da mener jeg gratis. Som medlem får du 3-4  ganger i året tilsendt deres blad, og det er her og fra nettsiden Plusstid.no jeg har snappet med meg et triks eller to.
Være seg alt ifra hvordan vaske grillen, til fiffige og smarte triks og tips til bursdagen.
Jeg har spart mye tid ved hjelp av Plusstid.
Akkurat nå kjører de faktisk en konkurranse til nye medlemmer.
Screenshot 2014-06-09 21.45.27
Medlemskapet er som sagt gratis, uten noen form for forpliktelser.
Med bladet følger det også ofte en vareprøve av en av Lilleborgs nyheter, noe jeg synes er supert.
Da får jeg jo testet før jeg eventuelt kjøper 😉
Delta i konkurransen og bli medlem HER
 
Legg gjerne igjen ditt beste tips for å få litt pluss tid 😉

// Skrevet i samarbeid med plusstid.no

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg