Postmann Pat blir kjendis – Vinneren er trukket.

Er det ikke rart, hvordan noe bare kan overleve generasjon etter generasjon.

Ja sånn som denne karen her feks.

Vår alle kjære Postmann Pat.



postmanpatandjess

Tenk noe så enkelt, en postmann, i en rød bil og en svart og hvit katt og barna er hekta.
Så enkelt og så bra.

Jeg husker selv jeg var stor fan, hjemme hos pappa hadde jeg en enorm pappfigur av postmannen på veggen. Han fikk et nattakyss hver eneste kveld.

Jeg har selv tre barn, og Postmann Pat fasinasjonen har startet ved samme alder hos de to eldste, rundt tre år.
Da er det ett eller annet som gjør at de synes denne herremannen er helt topp og sangen lærer de seg på rams uten å blunke.

Jeg husker jeg fikk meg en overraskelse første gang jeg satt meg ned for å se litt på den herlige postmannen igjen.

Postmann Pat, Postmann Pat,
med sin svarte og hvite kaaaaaaaaatt

Jo da intro var det samme, men jammen har ikke Pat hengt med i tiden. Nå er det ikke bare den røde bilen som gjelder, nei da mannen har også blitt konkurransedyktig med spesialpakke seeeeeeervice som blandt annet innebærer et helt eget HELIKOPTER.

article-1071209-02B59A6100000578-326_468x286

Og mannen som vi kjenner som en mann godt opp i alder, men ensom med katten som eneste sambo har nå fått seg både kone og TO barn, jepp da, Pat driver med sånt snusk han og gitt.

Og nå tar han steget helt ut, og møter barna der hvor det er ekstra stas å gå som 3 åring, nemlig KINO!
En helt egen familiefilm på denne karen altså. I denne filmen tar Pat selv steget ut av komfortsonen og deltar av alle ting i en talentkonkurranse (farlig lik idol 😉 ) Og det viser seg at det er ikke bare å levere post og pakker denne mannen kan.

Selvfølgelig er det hinder i veien, og det går rykter om at noen har planer om å utnytte Pats kjendisstatus mot å ta over hans postrute. Kan Pat kombinere kjedis status og postmann yrke? Og hva med den ferien han drømmer så inderlig om?

Til helgen har Postmann Pat blir Kjendis premiere, og gjett om vi har noen som gleder seg?
Dette blir første kinotur på veslemor også, som da er 2,5 år.
Pat feberen har ikke startet helt enda her, men skal no se om ikke dette setter en spire 😉

 

Her har dere en liten smakebit av filmen som har premie på norske kinoer i helgen:

Og selvfølgelig må vi ha en konkurranse?

collagepat

Vinneren er trukket:
Lene Hårstad
Gratulere så mye, du har vunnet 4 billetter til Postmann Pat blir kjendis.

 

Skal dere å se Postmann Pats debut på Kino?
Her finner du billetter til filmen på en kino nær deg.
Lik og del gjerne posten med andre
du mener burde vite om denne filmen.

 

 //skrevet i samarbeid med SF

 

151 kommentarer

Siste innlegg