Produktene jeg må ha under svangerskapet.

Kroppen blir ikke den samme iløpet av et svangerskap.

For det første deles den med et annet menneske, som ikke bare låner (skrekkelig mye) plass men det stjeler også næring fra deg.

Formen min dette svangerskapet kunne så absolutt ha vært bedre, sliter med meget lavt blodtrykk som gjør at jeg ikke kan stå oppreist lenge om gangen. I tillegg har hud og hår reagert annerledes denne gangen.

Før fikk jeg tykkere hår, mykere hud og sterkere negler.
IKKE dette svangerskapet, mister hår som aldri før, huden tørker bare jeg vasker hendene og neglene trenger også pleie.

Jeg har laget meg en egen kurv, gravid kurven som mannen kaller det.
Som inneholder produkter jeg bruker til meg selv nå i svangerskapet… og etterhvert som magen har vokst har jeg bare blitt mer og mer avhengig.

Pleie, er vel et generelt stikkord.
Neste er gravid. Selv om man er gravid i ni månender og det innimellom føles som en evighet, er det bare ni månender. Og de har jeg tenkt å nyte så godt jeg kan.

Hva er i kurven?

gravidkurv

 

//Til mor //third trimester tea // Earth mama body butter //New mama bottomspray
// Angelsounds //Milestone gravidkort //New mama bottom balm //Natural nippel butter
//kokkosnøtt lipbalm //masasjedings fra hm //mini manikyrsett fram hm

 

Til Mor: Du drar kanskje kjensel på denne? De fleste får denne gratis hos lege eller jordmor ved første svangerskapskontroll. Jeg kan ikke noe for det, men jeg elsker denne boken.
Oversikt over hver uke og med en nysgjerrig 8 åring med på reisen denne gangen har den vært topp. Dersom du ikke har fått den, tror jeg den kan skaffes HER

Third trimester tea. Nå er jeg ikke der enda, men har begynt å drikke den nå pga begynnende leggkramper.
Denne teen full av vitaminer og mineraler og smaker himmelsk. Den sies å skal være fødselsforberedende, det vet jeg ingenting om, men leggkrampene er borte…

Earth mama body butter: feit og deilig krem, bruker den på de tørreste områdene.

New mama bottomspray: denne kunne jeg ikke klart meg uten. Et problem dette svangerskapet er hovenhet nedentil. Bottombalmen er også god, men sprayen er en absolutt favoritt. Er det ekstra ille bruker jeg balmen før jeg legger meg.

Angelsound: doppler har jeg hatt alle svangerskap, denne lille dingsen har gitt meg det store bevis på at det er liv der inne hver gang. Har funnet hjertelyden tidlig med alle fire. Ettersom svangerskapet går er det de kommende storesøskene som synes det er gøy å lytte til hjertelyden.

Milstone gravidkort: Disse har jeg ikke hatt tidligere svangerskap, supermorsom ide som dokumenterer de store høydepunktene i svangerskapet og spebarnstiden.
Super måte å ikke bare bruke som “props” til bildetaking, men også en fin veiledning på hva man “bør” ta bilde av 🙂

Natural Nippel butter: jeg har blitt sår på brystvortene iløpet av dette svangerskapet.. og det FØR ammingen er i gang. Det kan jo bli festlig.

Kokosnøtt lipbalm: Oooh yes, denne er HIMMELSK til tørre lepper, rett og slett.

Masasjedings fra hm: denne enkle saken gjør underverken for verkende korsrygg og skuldre/nakke

manikyrsett: negler er virkelig ikke min greie, aldri brydd meg, men slik som disse fliser seg noe veldig så litt stell må jeg bare, og da har dette settet alt jeg trenger.

Har du noen produkter du bare MÅ HA under svangerskapet?

2 kommentarer
    1. Jeg har også ekstremt såre brystvorter denne gangen (nr 4), og føler at bare jeg er nær dem så rives de av!! Drit vondt 😛 Så dette så absolutt ut som et tips jeg vil ta med meg og lage meg en egen kurv.

      Tusen takk 🙂

    2. Angelsounds er genial og var virkelig et må-ha-produkt for meg som gravid. Fant hjertelyden allerede i første trimester og den var god å ha som en bekreftelse frem til ordinær ultralyd i uke 18. Også elsket de andre barna den, veldig kos å høre lyden av lillesøster <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg