Prosjekt: Mamma er også viktig

Det slo meg da jeg stod å gråt over brødfjøla mens jeg spiste frokost.
En sen frokost fordi natten før hadde vært forferdelig.
og nå stod jeg der å gråt imens jeg jafset i meg en skive med gulost,
i bakgrunnen gråt minstemor fra vognen. Hun hadde ingen planer om å sove.
At jeg er sliten, er kanskje ikke så rart med fem små soldater i hus.
Men at jeg ikke prioriterer meg selv, er ikke dems feil.
Det er min egen.
Der jeg stod med tårer og snørr bestemte jeg meg.
Det er på tide å ta vare på seg selv, sånn på skikkelig.
Mamma er også viktig!
En dame jeg har fulgt og beundret lenge (Desiree, fitfocuse.no) sier det så enkelt.
Energi er ikke noe du får, det er noe du skaper.
Og hun har så rett så rett.
Selv om jeg i grunnen sitter her enda og venter på at energien skal komme dumpende.
Jeg starter prosjekt mamma er også viktig, i dag.
Jeg går all in fra dag en, så hva er planen?
Planen er igrunnen enkel:
Mindre sukker og mer av:
Grønnsaker.
Frukt.
Bevegelse.
Søvn.
Ønsket mål:
Mer energi, bort med mine 10 kosekilo og mere moro i hverdagen.
Jeg har så langt ifra et A4 liv som man kan få, 2 egne bedrifter. 5 barn og bor langt på bygda.
Å følge et ferdig opplegg tror jeg derfor er uaktuelt for meg.
Ting kan skje, tiden er knapp og jeg må se de mulighetene jeg kan.
Jeg har god tid, for all del.
Målene om redusert vekt er ikke noe sommerkropp mål men en bonus i det hele.
Først og fremst vil jeg gjøre kroppen godt med å gi den det den vil ha.
Jeg vet det krever energi for å skape energi, derfor kan jeg ikke forvente for mye av meg selv. Forhåpentligvis ender vi opp med positive ringvirkninger.
Mest av alt krever det viljestyrke.
Men jeg vet hva resultatet kan bli.
Jeg tok tak i 2012 og 2013/2014 ble fantastiske år.
Ringvirkninger av en mamma som tok vare på seg selv.

Det var da alt dette startet. Eventyret som grunder både med blogg og egne produkter.
Og initiativet og ideene hadde aldri oppstått om det ikke hadde vært for at jeg tok vare på meg selv.
Jeg er heldig, jeg har med meg mannen, og barna har ikke noe valg de må bare bli med på dette 😉
Det er ikke rart jeg er sliten nå.
To svangerskap på rappen, amming i mellom slagene, lite søvn og null permisjon.
Vi har jobbet med baby på slep siden 2015.

Jeg snappet om dette i dag og ser flere småbarnsmødre vil være med. (legg meg gjerne til, idebankmamma)
Det er uten tvil en annen situasjon å være småbarnsmamma og samtidig ta tak i livsstil.
Derfor tenkte jeg at vi kunne lage en facebookgruppe hvor vi kan motivere hverandre.
Facebookgruppen: Prosjekt mamma er også viktig. finner du HER
 
 

2 kommentarer
    1. Så viktig post! En mamma med krutt i kroppen er tigangern av en mamma uten – om ikke mer! Tipper du har fått plenty gode tips og triks fra folk, men må bare anbefale «Din Femme» – det er to utrolig flinke fysioterapeuter (og mammaer) her i Trondheim som har spesialisert seg på kvinnehelse, og lager utrolig fine skreddersydde opplegg man kan følge hjemmefra. Jeg er så heldig at jeg får benyttet det fysiske tilbudet deres her i byen, og jeg er blitt en så mye bedre mor på de få månedene jeg har holdt på med dette. Anbefaler deg på det varmeste å sjekke ut «Din Femme» – det er utrolig bra! Lykke til med det viktige prosjektet! Gleder meg til å følge!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg