Puss puss så får du en flux.

//Skrevet i samarbeid med Flux

Tannpuss.

Selv om den skal gjøres hver dag, kan den allikevel utarte seg til å bli en kamp.
I perioder har vi kjempet med alle tre, men akkurat nå er vi inne i en god periode.

I minstas munn jakter vi Pelle og Pysa og når hun er i ferd med å bli utålmodig dukker selveste Sabeltann opp så vi må jakte etter han en runde og.

Mellomste gaper velvillig nå uten tull og fjas (så lenge vi ikke er langt over leggetid og mr overtrøtt har tatt seg en tur innom, da må det litt underholdning til hos han også.

Eldste får nå prøve å pusse tenna selv. Hun er nøye og flink. Går grundig til verks på hver eneste tann.

Tannhygiene er viktig, selv hadde jeg ingen hull før etter mitt tredje svangerskap.
Da ramlet jeg på noen smeller (velger å skylle på svangerskapene).

Men etter det skjønte jeg at jeg kunne gjøre en ENDA bedre jobb.
Tanntråd og fluortablett er vi kjent med, men ikke fluorskyll.

Da jeg fikk forespørsel om å teste de nye produktene fra Flux sa jeg gledelig ja.
For er det noen som er og bør være opptatt av tannhelse så er det småbarnsforeldre.
Her kan du lese hva Flux mener om barn og tannhelse.

Det er jo vi som skaper de gode vanene og rutinene når det kommer til akkurat tannhelsen.

Flux er velkjente produkter for oss, men ulempen har vært at de kun er å skaffe på apoteket.
Helt til nå, for nå finnes det nemlig en egen Fluxserie i butikkene. Disse har de samme gode egenskapene som produktene som selges i apoteket.

DSC_0137

DSC_0139

 

Jubelen stod i taket her når jeg kunne fortelle at vi har fått ny premie (les: fluortablett) med jordbærsmak.
Mellomste nammet seg gjennom tabletten og kunne fortelle at den smakte sommer.

 

DSC_0144

Minsta elsker “jorbebær” som hun sier så den falt midt i blinken.

Vi gir en fluortablett som premie etter tannpuss på kvelden. Og fluortablett med ny smak gav visst EKSTRA motivasjon.

Det er mange grunner til at vi pusser tenna, og vi supplerer med fluortabletter til de små for å virkelig forsikre oss om at jobben er gjort bra nok. Jeg selv supplerer med fluorskyll for å bekjempe disse snikende små hullene som plutselig var der.

Eldstejenta føler seg enda litt større nå som hun også kan prøve seg på munnskylling slik som mamma.
Flux har utviklet et eget munnskyll til barn, med mildere smak, men med samme egenskaper.

collage

Skal jeg gi deg noen gode grunner og?
Vel bortsett fra det rent logiske at det bidrar til en god tannhelse.
Så kan jeg fortelle deg at Flux:

  • forebygger karies
  • reparerer små hull (det har jeg selv erfart og det hele endte opp med en MEGET overrasket tannlege.)
  • gjør tannemaljen hardere og mer motstandsdyktig mot syreangrep
  • fremmer gjenoppbyggingen av tannemalje som allerede er skadet

Og de smakene vi har testet, finnes i de fleste dagligvare. Genialt!

Hva slags pusserutiner har dere?

Her kan du lese mer om tannhelse og produktene fra Flux

 

[Alt-Text]

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg