Sammen er vi sterke

Det er nesten skremmende hvor fort tiden har gått,
Halve livet mitt, har jeg delt med deg.
17 år ung, men likevel alt for voksen.

21 år var du, og aldri hadde jeg møtt noen så snill som deg.
Er det klisje å si, at jeg skjønte allerede ved første blikk at du var min drømmemann?
Det skulle vise seg, at du ikke bare mannen i mine drømmer, du var også den som kappet hode av alle dragene, jaget vekk marerittene og forvandlet mareritt til rolige drømmer.
17 år, sammen, og i dag 8 år gift.

17 år sammen, 8 år gift, seks barn og utallige topper besteget.
Vi to, vi har virkelig kjempet våre kamper sammen.
Tøffe stunder har blitt beseiret, og utfordringer er blitt tatt på straks arm og lukkede øyne, problemer (ja for de finnes) løst.

Det stormer rundt oss nå også, våkenetter, snørr og gørr, bleieskift oftere enn man foretrekker, søskenkjærlighet som fort sklir over til søskenatomkrig.
Selv om jeg både håpet, ønsket, ville og drømte om å skape familie med deg, kunne jeg ikke i min villeste fantasi en gang forestille meg at vi skulle ende opp med seks små selvproduserte soldater.

Jeg er utenkelig stolt og uendelig takknemlig for at du valgte meg, at de ble oss og at oss ble vi.
At man kunne bli så stolt av sitt eget, hadde jeg ikke trodd.
Stolt omfatter grunnen ikke hva jeg føler for flokken vår.
Her har jeg ikke ord.
Det herjer rundt oss nå, og det har det forsåvidt gjort, flere ganger.
Og selv når jeg har vært sikker på at vinden skal ta tak og rive oss i stykker, har vi stått støtt.
Sammen er vi sterke skrev vi i ringene våre, jammen hadde vi rett.
Vi visste det jo den dagen vi sa, men i dag er det ingen tvil.

På mange måter er jeg sikker på at ingenting kan stoppe oss.
Er ikke du?
Du er unik.

smilet ditt,
varmen din,
tankene dine
hjerte ditt.
Innimellom må jeg klype meg selv når jeg tenker du er min.
Du og jeg.
VI

Mange sier det, men du vet jeg mener det.
Hva jeg hadde vært uten deg, tørr jeg ikke engang tenke på.
Med en brokete og skeiv grunnmur kunne dette gått virkelig galt, sånn på ordentlig.
Takk for at du er der, med meg, med våre.
Takk for at du bidrar, støtter og heier.

Jeg føler ord blir fattige, men velger å avslutte med ord skrevet av en annen.
Da jeg leste det, traff det meg. Rett i hjerte, magen og hode.
@Julievalso på instagram står bak ordene.
JEG.
ELSKER.
DEG.
 
 
Herifra, til månen og tilbake.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg