Siste gang før første juledag…

Jeg har egentlig ikke brydd meg om de før.
De har bare kommet som en litt kaotisk bonus fri dag…
Og ikke minst som en dag hvor det krever litt ekstra planlegging så vi har det vi trenger i skap og kjøleskap.
Ofte kommer de brått på også, de flytter jo på seg, fra år til år.
Det er jo til å bli svimmel av.
Jeg snakker selvfølgelig om de rød dagene.
Og akkurat nå, er vi midt oppi en.
Jeg var så absolutt ikke klar for den, den dukket liksom plutselig opp i min allerede proppfulle kalender.
Siste innspurt før sommerferien, og der var du.. plutselig.
Mr rød dag. Bonus fridag. Midt i alt kaos.
For å ha kontroll, velger jeg å ta en ekstra kikk i kalenderen.
Når kommer neste ukontrollerbare fridag?
Ikke juli,
ikke august,
ikke september,
ikke i oktober,
ei heller i november.
Først i desember dukker du opp igjen.
og da som et godt lite magadrag etter ei hektisk førjulsstri.

Jeg skal innrømme, at jeg ikke tenkte noe særlig over disse dagene før.
Men fy søren så gode de er når de først kommer.
Og den her… den skal jammen meg nytes.
Ha en god kaotisk røddag folkens.
Nyt den, det er lenge til neste gang.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg