Jeg sitter alene på et hotellrom.

Det føles så merkelig, så rart og ikke minst vanvittig stille.
Over halvparten av flokken har vi lagt igjen hos vår fantastiske bonus familie.
Som med utstrakte armer og gigantiske glis tar imot våre barn.
De kunne jeg skrevet bok om.
De gjør slike ting vi gjør i helgen mulig.
For det er slik, med fem barn, at enkelte ting er mer utfordrende å gjennomføre enn andre.
Enten fordi det er mange barn med ulike behov, eller fordi det rett og slett blir for dyrt.
Jeg er et sted nå, hvor jeg vet absolutt alle i flokken hadde storkost seg.
Barnas hotell i Sarpsborg.
Her har vi vært flere ganger. (kan lese om ett av besøkene her)
Absolutt et hotell for både liten og stor.
Men denne gangen er turen lagt hit for en meget meget spesiell 11 åring.

Hun er den som gav meg mammatittelen.
Som forvandlet meg fra bare Nina, til mamma.
Hun er den som har vist meg at det er i motbakke man blir sterkere.
At ingenting er umulig og at man kommer uendelig langt med å være snill.
Hun er den som forvandlet livet mitt, og kanskje til og med reddet det?
Uten at jeg ønsker å legge det ansvaret hos henne.
Hun er ett av mine forbilder, noen jeg ser opp til og beundrer.
Ei jeg er ufattelig ufattelig stolt av.
Hun fylte 11, og ønsket seg opplevelser.
Og her sitter jeg da.
Så hvorfor er jeg ikke med henne da, tenker du kanskje?
Hvorfor sitter jeg alene?
Det er fordi hun ikke er alene, hun løper rundt med sin hjertevenn.
Som vi rev henne vekk fra da vi valgte å flytte for 3 år siden.
Men hun har og vist meg at ekte vennskap, det tåler avstand.
Vennskapet består og om jeg ikke tar feil er det kanskje enda sterkere.
Det er nærmest rart å se på, hvordan de nærmest bare begynner der hvor de avsluttet sist selv om de så hverandre sist for tre uker siden.
De forsvinner inn i en boble, snakker nærmest sitt eget språk.
Men fnis og knis og hvisketisking.
De skal være sammen, hele helgen.
Dele rom, dele dag, dele natt.
Oppleve sammen, være sammen.
Så skal jeg sitte klar, 100% klar når hun har tid og lyst til å sitte litt i armkroken min også.
Håper jeg.

1 kommentar
    1. Så flott hotell. Der kan jeg tenke meg dere har det topp. Har ikke bodd der ennå men nå fikk jeg virkelig lyst til å besøke det hotellet.. Kos dere videre ?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg