Sitter du – jeg må fortelle deg noe.

En del av meg har lyst til å ta en kongelig vink mens jeg lar tårene trille elegant og vakkert.
Mens jeg takker alle og enhver i pen og pyntelig rekkefølge
En annen del av meg har lyst til å kaste hode bakover og le hjerterått og rope ENDELIG!
Men den egentlig meg, sitter i sofaen med fem sovende barn, gigantisk kule på magen, et overfylt vaskerom og et rotete kjøkken.
Det renner tårer, men elegante og vakre er de ikke.. sminken fra i går renner med de og nesa snørrer så det snufses rett som det er.
Tårene renner kanskje lettere nå med 5 kilo hormoner i magen, men fy søren så fulle av takknemlighet de er.
Og FY SØREN så stolte de er.
For en liten time siden fikk jeg høre en setning som jeg helt ærlig har ventet på i noen år nå.
Setningen kom fra den fineste jeg vet om, mens jeg og seksåringen tok et lite innhogg i julebaksten.
Sort nr 2, 3 dager før jul.
Heeelt innafor 😉
Sitter du? Ropes det fra loftstua med FIFA lyder i bakgrunnen
HÆ? sier jeg og skjønner ingenting.
Sitter du? Jeg må fortelle deg noe.
Sitter nei, jeg baker sier jeg litt oppgitt.
Denne deigen var da alt for stor.
Ok, men vil du høre noe morsomt da? Ropes det igjen.
Hva da? sier jeg og lytter med et halvt øre.
Sikker i min sak om at budskapet er preget av FIFA
 
Du er en av finalistene i Vixen awards.
Jeg fryser helt til, TULLER DU?

Nei, småbarnsforeldre står det her.
Jeg blir bare stående å se på eldstefrøken som måper.
VIXEN!!!? sier hun med store øyne!
Som i vixen, VIXEN sier hun, og jeg nikker bekreftende og smiler.
Hun vet godt hva Vixen er og hva det betyr.
Hun rekker så vidt bort pga kula men jeg får en god klem.
En god klem som slipper løs tårene.
Fy søren jeg er en av semifinalistene i vixen.
Jeg! Og det er takket være kanskje akkurat deg og din nominasjon.
Jeg skal så absolutt ikke komme med en lang tale om hvor hardt jeg har jobbet for dette.
Fordi jeg mener at til tross for mye hard jobb er vi bloggere MEGET privilegerte.
Det er få som har en så variert, innholdsrik og spennende jobb.
Det jeg kunne holdt en tale om, er hvor mye dette betyr for meg.
Hvor mye bloggen og dere som lesere og følgere har endret livet mitt, hvordan jeg ser på livet og ikke minst gleden rundt det å få være en forelder.

Jeg har stått på utsiden å siklet på Vixen med skrekkblandet fryd.
En glamorøs fest med mye glitter og stas.
Med mennesker jeg ser opp til, beundrer og nærmest frykter.
Dyktige influencere som gjør en fantastisk jobb på hver sin måte.
I fjor var første gangen jeg turte å gjøre dere oppmerksom på denne prisen.
På en måte var min beste taktikk frem til da å ikke nevne den i det hele tatt og på den måten heller ikke “drite meg ut” dersom jeg ikke ble en av semifinalistene.
Til tross for at jeg fortsatt følte at jeg kanskje ikke hadde noe å gjøre på den glamorøse festen, kjente jeg at den anerkjennelsen og ikke minst solide klappet på skuldra denne prisen gav andre i samme yrke som meg var noe jeg også hadde lyst til å oppnå.
Mange nominerte meg ifjor, et lass med hyggelige meldinger traff meg både i mage og hjerte.
Men, ingen semifinalistplass på meg.

Men nå… denne gangen folkens… var det JAMMEN meg min tur.
og herregud så vanvittig moro det er.
I to MEGET spennende kategorier er jeg semifinalist.
I to kategorier som jeg virkelig brenner for.
Folket favoritt og Årets business.
Nå blogger jeg ikke for at folk skal like meg, så ærlig skal jeg være, det er så absolutt ikke på den måten folkets favoritt treffer meg.
Jeg blogger for å bekrefte, fortelle, informere og inspirere. Det er det som inspirerer meg.
Åpne tabudører og gjøre det vanlige godt nok.Dere har mang en gang bekreftet for meg at jeg ikke er alene, og den følelsen dere gir meg er den følelsen jeg higer etter å gi dere.Det er ikke vanskelig å dele, med dere fordi dere deler med meg.


Og årets business da, fy søren.
At juryen har sett dette gjør meg vanvittig stolt.
Dagen jeg begynte å blogge, la jeg bak meg nesten 7 år sykdom, psykisk sykdom. Jeg var fortsatt ikke helt frisk, men på god vei.
I lomma hadde jeg en drøm, om å komme meg ut i arbeidslivet, aller helst ved å starte mitt eget og ikke minst gi andre en sjans også.
Bloggen ble begynnelsen.
Og nå, er bloggen roten til en drøm som har blitt virkelig.
Takket være den, erfaringene vi har gjort oss, nettverket vi har skapt oss og ikke minst alt dere har lært oss, takket være det.
Har 6 mennesker  en jobb.å gå til hver eneste dag.
Jeg og min mann kan leve drømmen med en stor ungeflokk og fortsatt være aktiv i jobb fordi vi er våre egne arbeidsgivere.
Og med oss har vi 4 mennesker. Sammen utgjør vi et godt team og målet er å sammen med våre kunder utvikle oss til å bli enda bedre slik at kanskje enda flere kan få en plass hos oss. Vi brenner for å gi mennesker en sjans. Så lenge viljen er der, er også mulighetene.

Et lite sensurert bilde av flokken 😉
Og nå fikk jeg jammen meg en god klapp på skuldra.
En jury med dyktige fagfolk har vurdert meg og min, vår jobb takket være nominasjon fra dere og kommet frem til at mitt og det jeg driver med er verdig en semifinaleplass. FY SØREN så GØY!
Årets business kåres av juryen.
Folkets favoritt er en ren leserpris.
Og nok en gang må jeg strekke ut en hånd og be deg om en tjeneste.
Du kan stemme en gang, pr kategori.
Kun gi din stemme til en av de nominerte pr kategori.

Det er mange fantastiske med i folkets favoritt, valget er vanskelig.
Men synes du jeg er verdig en finaleplass, så hadde jeg vært veldig takknemlig for din stemme.
Jeg mener, hvor kult hadde det ikke vært.
Å være den første til å motta pris fra fødestuen 😉
Du kan stemme på meg og kula HER

5 kommentarer
    1. Gratulerer. Så det rett før jeg så denne. Lette gjennom listen over for meg ukente blogger, før jeg nederst fant småbarnsforeldre og kjente en stor glede over at denne koselige bloggen og ikke minst snapperne har blitt nomminert. Kjennes jo nesten som om vi er litt i “familie”, selv jeg kjenner dere bedre enn dere kjenner oss. Setter pris på de små stundene jeg får dele med dere gjennom uken. Så min stemme gikk selvføfgelig til dere <3

    2. Einaste bloggen eg faktisk gidd å lesa fordi du er ekte! Og ikkje minst mange gode tips og litt handling på nettbutikken har d også vore. Lykke til!

    3. Ååå så gøy, Ninamor💖Nå ble jeg veldig stolt😎Fra å være den unge usikre jenta på Nimi, til å bli mamma til snart seks barn! Du får til det du vil du😁Jeg har stemt på deg, men finner ikke årets business. Har du glemt å legge den til?
      Jeg synes du er så fortjent å skulle vinne dette her, for du skriver fra 💖 med 💖 og alt er ekte! Alt fra tårer til latter og du drar meg med inn i dun verden, både i glede og sorg, litt sinne og irritasjon! Og SÅNN ER LIVET, det går opp og ned. Og for ikke snakke om den kjærligheten som er mellom deg og Jan Arild 😍😇 og kjærligheten mellom søsknene! Er så imponert over det dere har fått til sammen😁GRATULERER Nina med Nominasjonen, lykke til med valget og fortsett å dele med oss, for du gir glede😍Glad i deg, Ninamor og jeg glemmer ikke løftet jeg ga deg da vi var sammen på Nini… Noen ord.. Fortsatt god jul til deg og den flotte gjengen din💖😇Klemmer til deg fra meg! Pst.. Du får det til du, Ninamor😍😍😍

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg