Sjøvett rett og slett

// innlegg skrevet i samarbeid med Eliasklubben

I sommer blir det så vi skal tilbringe mye tid ved sjø og vann.
Og med tre små barn som ikke er spesielt svømmedyktig innebærer det mye stress for oss foreldre.
Et øye stadig på barna. Hvor er han? Hvor er hun? Har du kontroll på alle?
Jeg synes jeg leser om drukningsulykker hver sommer, hvor små barn uten oppsyn har havnet i vannet.
Det hele skjer så ufattelig fort, kun få minutter ute av synet kan være nok dersom barnet ikke har redningsvest på.
Vi har tatt alvorspraten med barna, de vet godt hva vi tenker og mener om hvordan vi forholder oss til sjøen.
Det er ikke lett å forklare barna god sjøvett. Men det finnes en god hjelper.
ELIAS
characters_elias_01_large__large
Når vi kom hjem fra vår Danmarkstur, ble vi konktatet av Eliasklubben. En klubb jeg helt ærlig ikke viste eksisterte.
Men vi kjenner godt til Elias, både fra tv, film og Appen som både eldstefrøken og mellomstebror driver mye med.
I regi av RS (redningsselskapet) er Eliasklubben et flott alternativ til oss foreldre som strever litt med å forklare barna godt sjøvett. Ja jeg måtte spørre meg selv, kan jeg hva godt sjøvett er? På nettsiden til Elias finner dere mye nyttig og spennende informasjon. Vet du foreksempel hvilken side Babord er? Eller hvor fort en Knop er? Eller hva en fender er?
Jeg er ikke et båtmenneske, og båt kommer vi aldri til å eie. Men jeg vil gjerne vite hvordan jeg er sikker på sjøen, og det vil jeg også at mine barn skal lære seg.
Når man melder seg inn i Eliasklubben får man tilsendt en velkomstpakke (den barna sitter med i videoen)
Den inneholder spennende Eliaseffekter.
packshot_orginal_png_lite
Ekstra stas var det med tskjorter.
collageelias
og et ekte ombordstigningskort som gir barna tillatelse til å gå ombord i en ekte redningsskute
eliasbevis
 
Vil du også melde ditt barn inn i Eliasklubben og lære om sjøvett?
Her kommer du rett til medlemssidene
EliasLogoStor 2
 
 
 
 
 

// <![CDATA[
if (window.adgroupid == undefined) {
                window.adgroupid = Math.round(Math.random() * 1000);
}
document.write('’);
// ]]>

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg