Slik blir barnas adventskalender i år.

Det er så mange som har spurt meg om hvilke planer vi har for barnas adventskalender at jeg velger å lage et eget innlegg om det.
Vi har i grunnen ingen fast tradisjon på kalender, og varierer litt fra år til år hva vi lander på.
Det vi derimot har som fast er en liten husnisse som flytter inn.
Han fungerer også som kalender noen år med en blanding av aktiviteter og gaver.

Uansett er han alltid til stede med noen sprell og noen julegleder.
I fjor hadde vi pakkekalender for første gang.
Alle barna fikk en gave hver eneste dag i desember.
jeg storkoste meg med å fikse gaver til disse små hver eneste dag.
Og var proppfull av julestemning den dagen første luke skulle åpnes.
Jeg må innrømme at jeg trodde det skulle være mer stas enn det ble.
De var takknemlige og klare for å åpne en ny pakke hver eneste dag, men ingen ekstase. Og det overrasket meg, for når man er fem små søsken blir man ikke akkurat overrøst med gaver 😉
Om vi skal sette feks en Playmo og lego kalender ved siden av en pakkekalender er jeg neimen ikke sikker på hva barna hadde valgt.
I år får derfor barna en slags hybrid.
Jeg må innrømme at jeg synes det er moro med små overraskelser, det er liksom mye av sjarmen med desember.
Telle ned, glede seg og fryde seg. En ny luke hver eneste dag.
Så jeg ble SÅ glad når jeg fant det som blir årets kalender på en messe.
Disse MÅTTE jeg bare ha.

 
En julekalender med luker, men med egne hull som vi kan fylle selv.
er ikke det GENIALT så vet ikke jeg 🙂

Den finnes i to varianter, og jeg tror kanskje vi velger den uten trykk, så kan jeg dekorere de og bruke kalendertall klistremerker på de.
Så de får hver sin unike.

 
Jeg gleder meg til å fylle de med masse spennende, planen er en god miks mellom spiselig, praktiske ting, aktiviteter og rett og slett litt stæsj.
Her er ideer jeg har til fyll i kalenderen og flere luker blir fylt med “det samme”.
Glitter
sprettball
hårstrikk
Små sjokolader/godis (typisk hver lørdag)
Pepperkakeformer (til bakedag eller juleverksted)
Foamclay (de små pakkene passer perfekt i ett hull)
Ornamenter de kan dekorere selv (dette dekker flere luker hos oss)
Lim.
Til og fra lapper (til pakke julegave dag)
kjærlighet
snurrebass
nøkkelring
klistremerker
ballonger
tyggis
sokker
truser
Julepynt de kan male på
Billett til hjemmekino med julefilm.
Smokk
Smoothies
Tannkost
Tegnesaker
fotballkort
Kalenderene finner du i vår nettbutikk og de ligger i en kategori hvor jeg har samlet litt kalendergaver også.
Pssst husk at en pakke av ting fort kan bli flere luker.
Og du, bruker du rabattkode kalendergave, får du 15% på HELE den kategorien (på ordinærpris da)

4 kommentarer
    1. Så flott kalender. Her i huset er det pakke kalender hvert år. Det hadde jeg som liten og husker glede av og få gave hver dag. I pakkene er det alt ifra aktiviteter til juleteater billetter (som vi hadde gjort uansett ) til kjeks. Osv… en veldig hyggelig tradisjon. I år skal vi faktisk lage en adventskalender til mormor og bestefar så her har juleverksted begynt… veldig gøy …🎅🎅

    2. Jeg har alltid hatt gavekalender og hatt stor glede av den. Men mine gutter på nå 6 og 9 år syns d er mye bedre med en enkel skololadekalender. De syns gavene i kalenderen er litt kjedelige og små, og vil heller ha en sjokoladebit. Jeg syns det er litt dumt at de spiser sjokolade hver dag i en mnd. Men jeg har innsett at det må jeg bare tåle😄

    3. Pakkekalender er jo så moro, men innimellom går jeg tom for ideer til innhold. Derfor har jeg begynt å kjøpe en pakke Lego som jeg deler opp og har noen klosser/deler i endel av lukene/pakkene. De siste delene er i luke/pakke 24 sammen med tegningene, og gjerne en nissesjokolade eller noe sånt. Gutta synes alltid det er spennende å se hva de ender opp med å kunne bygge på julaften 🙂

    4. Takk for mange gode tips! Gjorde samme erfaring i fjor. Første året begge barna skulle få pakkekalender. Jeg hadde virkelig slått på stortromma, og reduserte heller julegaven. Jeg tenkte at den dagen får de jo så mye annet. Oppdaget at det som var mest populært var den dagen de fikk en liten sjokoladenisse😆 det viktigste var å få lov å pakke opp noe, og telle ned. I år minimeres derfor kalenderen igjen. Tilbake til hårstrikk, kjærlighet og sprettball 😁

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg