Slik får du orden og kontroll i 2017

//egenreklame

Jeg kan med en gang avsløre at jeg ikke har noe som helst vidunderoppskrift på kontroll i dette innlegget, men jeg kan kanskje vise deg et godt verktøy.
Iallefall har vi og 4000 andre god erfaring fra 2016 som vi kan vise til.

Jeg mistet kontrollen i det vi vokste som familie.
Jeg innså at jeg hadde mer enn nok med å holde orden på meg selv…(og noen ganger mannen)
Og ettersom ungeflokken også vokste, merket jeg at milepæler og viktige hendelser bare ble lagt bak meg, og etter en stund, klarte jeg ikke å huske når det skjedde heller.

Det er mye som skjer iløpet av et år, både små og store ting ligger foran oss også etterhvert bak oss.
Jeg prøvde forskjellige metoder for å få orden.

Men uansett hvilke apper jeg valgte var resultatet det samme.

Jeg hadde stålkontroll, men hverken mann eller barn visste hva som ventet rundt neste sving.
Og alt vi gjorde sammen og alene, ble bare “borte” vi tok plutselig ikke vare på dagene som gikk.

Jeg måtte gjøre noe, noe bedre, noe enklere, noe mer verdifult.

Resultatet ble kalenderboken Kos med Kaos.
En kalenderbok designet av en småbarnsfamilie, til nettopp småbarnsfamilier.

Med stor og oversiktlig kalender, med rom for alt som skjer i familien og enda litt til.
Den er laget slik at alle kan få sin “egen plass” om det er ønskelig.

Vi har utnyttet hele boken, slik at kalenderen har så stor plass som overhode mulig i en bok i denne størrelsen (liggende a5)


Den er med spiralrygg, slik at den kan ligge åpen på feks kjøkkenbenken, på denne måten kan alle ta en titt i boken for en oversikt over uken, eller fylle på dersom  de får en ny avtale.

I tillegg har den en ny månedsoversikt hver måned, med rom for å skrive ned bursdager, de viktigste gjøremål og vi har også kommet med noen tips til aktiviteter dere kan gjøre sammen, som ikke koster stort men gir dere mye.

Det krever sitt å holde orden, rekke alt og ikke minst like å være midt i den hektiske hverdagen.
Vår konklusjon er at alt er avhengig av god planlegging.

Alt tar tid, også middag. Her er vi inne på vårt lille gnagsår. Vi er ELENDIGE til å planlegge middag.
Derfor er det fokus i årets kalenderbok. En egen middagsplanlegger, arket ved siden av er handlelister, klare for å følge med til butikken.

Det å planlegge middager for uken eller måneden sparer ikke bare tid, men også penger, masse penger.

MEN Kos med Kaos er ikke kun en kalender, den er laget slik at den også tar vare på alt som skjer, det er en minnebok rett og slett.

Vi starter med drømmene for året som kommer, det er jo lov å drømme? Kanskje noen til og med går i oppfyllelse.

I tillegg har vi laget egne oppsummeringssider for sommerferien, julen og året totalt.

Vår favoritt, og de aller fineste sidene er bursdagssidene.
Et lite intervju som skal utføres på bursdagsbarnet.

De samme spørsmålene skal spørres hvert år. Tro meg, det er utrolig moro å se hvordan svarene forandrer seg.

Kalenderboken er min lille baby, et prosjekt som jeg er vanvittig stolt av.
Årets bok er trykket i norge også, for å sikre kvalitet og ikke minst arbeidsplasser her til lands.

Nytt for året er at man selv kan personliggjøre fremsiden, det følger med tre stk, disse kan fargelegges og puttes i plastlommen. Slik at det blir en kalenderbok som passer dere.

Vi skal ha mye gøy med kalenderboken fremover.
Og vi GLEDER oss til å fylle den med gode minner.

Vil du også gi boken en sjans, finner du den her.
Og du.. kjøper du den innen 10. Januar får du med 12. supergode finliner tusjpenner i en praktisk boks på kjøpet! Disse gjør boken ekstra fargerik og fin.

 

8 kommentarer
    1. Den boka så veldig fin ut, men spørsmålet om hva en bil koster synes jeg er et dårlig valgt spørsmål. Hva mener du er svaret på det i år, og vil det være noe annet enn i fjor? Er det ikke bedre å spørre om en avis, Donald-blad, melkekartong eller noe annet som har en mer fast pris?

    2. Det er jo ikke fasiten vi er ute etter… her har bilen kostet alt ifra 4 kr til 1000 billioner..
      Og det er det som er gøy 🙂

    3. Vi prøvde denne i år, men den forsvann dessverre fort i ei skuff. Synd, for eg likte den egentlig. For oss vart det for lite plass til å få inn alt som skulle inn, for å ha kontroll på ei veke. Med tre born på skule, ein i bhgen, eg jobbar turnus, og med eit forsøk på å planlegge middagen veka igjennom, vart det dessverre berre rot til slutt. Boka er fin, og tanken er god, men slik den var i år, fungerer den nok best for dei med færre enn fire born, men også mindre born, pga den begrensa plassen. Men bra at de har komt ein eigen meny side for heile mnd, den var sakna i år.

    4. Det er nok veldig invdividuelt, for vi som har laget boken har fire stk og mer enn nok plass 🙂 Jeg kunne selvsagt hatt enda større plass om muligheten var der, men da hadde boken blitt for stor til å “ha med seg” overalt..synes vi da 🙂
      Middagen får du jo flyttet til eget ark nå 🙂 Men er det fullfart på alle hver eneste dag.. så blir det nok trangt for de fleste, den ser jeg 🙂

      Men hyggelig at du likte boken da 🙂

    5. Ah, jeg som misforsto. Jeg trodde det var for å se tilbake på senere og se hvordan prisen forandret seg over tid.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg