Slik forbereder vi oss til en skikkelig storhandel

//Samarbeid med OBS

 

Under vår spørrerunde traff en av våre lesere på et ømt tema.
Vi var så innmari gode på det før, men etter flyttingen har det sklidd ganske så ut.

Det merkes godt, både på lommeboka og humøret.

Jeg snakker selvfølgelig om storhandling og middagplanlegging.
Jeg har småprøvd et par ganger, men NÅ er det nok.

Det er rett og slett INGENTING å tjene på å ikke gjøre det, så nå tar vi oss i nakken og begynner pån igjen.
Og når jeg vil ha igang noe igjen, ja da gjør jeg det skikkelig.

Det er en hektisk tid foran oss nå, det vet vi. Med bursdagsfeiring, mye å gjøre på jobb og unger som iherdig jobber med å komme inn i nye rutiner.

Vi sparer oss mye bry på å ha middagsplanen klar og ikke minst mye basis i skapene.
Og i uke 40, skal vi ut å reise en ukes tid.

SÅ hva er planen? Jo vi skal benytte oss av siste uke av barnas uker på OBS, handle inn for tre ukers middag og.. hold deg fast, begynne på julegaver.

Men la oss holde oss til storhandelen, hvordan gjør vi dette?
Jo, jeg setter opp en liste med minst 14 middager, disse skal fordeles på 21 dager.
Her gir jeg rom for rester, dager uten middag, dypdykk i fryseren etter noe eller utemiddager.

Alt av ingredienser til disse middagene bortsett fra fersk grønt skal være i hus etter fredagens storhandel.
Og siden jeg vet det er mye å gjøre i disse ukene, tenker vi enkle middager i all hovedsak.
Middager som ikke krever mye tid på kjøkkenet.

Å komme på 14 middager er ikke bare bare, men med et dypdykk i ukens tilbudsavis fra OBS finner jeg inspirasjon utifra produktene som er på tilbud.

 

Skjermbilde 2016-09-06 kl. 08.04.32
Spaghetti med hjemmelaget kjøttsaus og grønn salat.
Superenkel Tomatsuppe (denne er genial å bruke rester fra andre middager til tilbehør)
Omelett
Taco (selvfølgelig)
Kyllingwok med fullkornsris (her bruker jeg fryste ferdige wokblandinger)
Laks og byggrynssalat (barna vil ofte ha fullkornsmakaroni i stede) og fløtesaus.
kjøttboller og potetstappe (klassiker)
Hjemmelaget pizza
Fylte pitabrød (igjen en GENIAL restemiddag)
Fiskekaker med potet og raspet gulrot.
Nuggets med søtpotet fries (disse tar litt tid, men er så verdt det, bruker fitfocuse sin oppskrift)
Hamburger med salat og pommesfrites
Tortillapai (mmmm denne er så god)
Hjemmelaget fiskepinner (eneste middagen som tar lang tid å lage, men alles favoritt)

Så der har du altså 14 ulike retter, og garantert minst 18 middager (vi har veldig ofte rester, ikke fordi jeg lager mengder, men fordi sjeldent alle 6 spiser som forventet 😉 )

handeliste

Neste steg i planleggingen er å notere ned ingrediensene i alle middagene, legge sammen mengder i de som har felles ingredienser, eks tomatpure, ris og pasta, grønnsaker. Og sist men ikke minst, stryke ut det jeg allerede har i skuffer, skap og fryser (er viktig å bruke det man har også)

Så når middagene er sikret, kommer resten. Alt til hygiene, bakeskuffen, glem for all del ikke folie og bakepapir, pålegg og annet kjøleskapsfyll.

Så lager man en liste, kvinner seg opp og spiser en matbit, for som alle vet, man handler ikke sulten 😉
Og reiser til nærmeste OBS.

I tillegg har jeg som sagt begynt på julegaver, kall meg gal, men og et snev fornuft. Med over 30 gaver på listen vet jeg det er lurt å begynne tidlig.

Jeg har en eske, med ting jeg kommer over jeg vet kan passe som julegave når den tid kommer.
Du vet ting man alltid trenger og alle trenger.

La meg gi deg noen eks, og alle hentet fra tilbudsavisen for denne uken:
Og alle under 200 lappen (noen under 100 lappen også.)

barnasukejul

1. Ledlommelykt kr 149 // 2. Sett med 3 springformer kr 99 //  3. Masse pysjer fra Marvel/disney kr 99 // 4. All playdoh 30% // 5. Sammenleggbar matboks med to rom og bestikk i lokket kr 69 // 6. Sett med 6oppbevaringsbokser kr 99

 

SÅ er du klar for å brette opp ermene og ta en storhandel du også.
Ta en titt i din OBS kundeavis og se hva DU kan spare penger på.

Og du! Etter du har gjort storhandelen, knips et bilde av resultatet post det på instagram og bruk #storhandelobs, og da er du med i trekningen av å vinne ukens storhandel!

Og du, vi har trukket vinneren av gavekortkonkurransen, ble det deg? Sjekk her

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg