Slik lager du årets julekort uten stress

//Annonse

 
Å kjære vene, om jeg skulle ha regnet sammen hvor mange timer jeg har jaktet på det perfekte julekortbildet hadde jeg nok fått meg en god latter.
Som vanlig kommer alltid førjulstiden litt kastet på om man innser at dersom man skal ha et julekort
(les: skrytekort) å sende må man fikse bilde asap.

Og som oftest er det svært lite julestemning å spore ute i november (i alle fall her på Østlandet) og barna mister både mål og evne til å samarbeide når det står en stressa mamma bak kamera som bare MÅ få i boks det perfekte julekortbilde.
Ja for man ønsker jo det, at det skal bli perfekt.
I alle fall så godt som mulig.
Hva med å ta bilder i januar tenkte jeg et år, da er det jo snø og vi har god tid og alt.
Så gjorde jeg det.
Så kom november og julekortlagetid og jeg innså at barna forvandler seg vanvittig mye på 10 mnd.

Den store snart toåringen var jo en baby i januar, dette kan jeg jo ikke sende!?
Jeg har gitt opp, jeg har funnet ut at prosjekt “perfekt julekortbilde” har hverken jeg elle barna godt av.
Men jeg har funnet en løsning. En enkel, behagelig og ikke minst ganske så trivelig løsning.
Slik blir årets julekort:

En collage fra året som gikk.

Bilder fra året som har gått, høydepunkter, blinkskudd og øyeblikk.
Alle hentet fra min mobiltelefon og sosiale media.
 
Ingen kjas og mas etter matchende gensere og julestemning. Men rett og slett mimring av året som gikk.
I år valgte jeg også å trykke ferdig tekst siden jeg vet at førjulstiden blir supermegahektisk.

Jeg bestilte årets julekort hos fotoknudsen.no
Og mens jeg var i gang bestilte jeg årets kalender også. Siden de har 40% prosent på alt av julekort, kalendere, fotobok og fremkalling akkurat nå.

Det har blitt vår lille tradisjon og jeg tar vare på de alle sammen.
Det er jo vanvittig mange bilder å velge i når man skal lage kalender, men for å gjøre det enkelt har jeg laget meg to regeler
Bursdagsbarn den månenden de har bursdag og bilder skal matche måned. 
Altså, bilde til januar 2018 skal være fra januar 2017, bilder til februar 2018 skal være fra februar 2017 osv.
 

Kalenderen laget jeg superenkelt i appen til Fotoknudsen, du finner den til android her og til apple her Her kan jeg hente bilder fra telefon og minnebanken som også lagrer bildene dine trygt og kostnadsfritt (Den finner du her: android og apple ) Ferdig oppsett og design gjør det enkelt og kjapt å lage en temmelig fin kalender.
Stalltips, legg litt i papiret, det er hele forskjellen, virkelig.
Og som du ser fra skjermbildet av appen så får du hele 40% på kalendere nå (på nettsiden får du også samme rabatt på fremkalling, julekort og fotobøker også), men vær rask tilbudet varer kun til og med 15.november, deretter går prosenten ned.

2 kommentarer
    1. Hei! Hvordan har du klart og lage dette julekortet? Bildene mine kommer ut store og lange, og klarer ikke å få de så små og med sånn ramme…? 🙂 Takk for hjelp…

    2. Jeg bruker pixlr express til å lage collage 🙂
      Og alle bildene er hentet fra insta så de er temmelig kvadratiske.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg