Slike dager pakker man inn i vatt…

I dag er en dag hvor jeg egentlig ikke følte for å stå opp, fordi jeg har hatt en forferdelig natt og
egentlig kjenner at jeg overhode ikke er motivert til å trøste den gråtende lille som ligger oppe å vræler av full hals.

Vi har vært sammen hele natten, jeg har tørket oppkast og trøstet så godt jeg kan.
Har ikke telling hvor mange ganger jeg har skiftet seng iløpet av natten.

I dag er en dag hvor jeg gjerne skulle låst meg inn på badet og bare bli sittende der.
Når det kommer to imot deg å ber om mat før du i det heletatt har kommet opp trappa..

I dag er en dag hvor jeg nesten hadde pusteproblemer før kl 10
fordi jeg følte jeg hadde blitt spist opp av «mamma, mamma, mamma»
“Mamaaa..maamaaa.. se nååå, se på meg, se nåååå”

936216_450510458368919_743759211_n

I dag er en dag hvor jeg aller helst skulle lagt hode på puta å tatt igjen søvn og enda litt til…
bare vært for meg selv… liiiiitte granne, Bare meg… helt alene.

I dag er en dag hvor jeg føler stemmen til eldstefrøkena går i ett
og  jeg angrer no veldig på å ha ført akkurat de genene videre..

I dag var en dag hvor jeg så at mannen i mitt liv var ganske sliten og døsen etter mange timer nattevåk han også,
så jeg lot han sove en time på mårraskvisten når jeg stod opp..

I dag er en dag hvor jeg har tørket oppkast og trøstet en stakkars liten syk frøken
, til gjengeld har jeg fått masse kos ifra ei som ellers ikke har tid.

I dag var en dag hvor jeg er uendelig takknemlig for at Toro selger ferdiggrøt som piper når den er varm nok og klar til servering

I dag er en dag hvor jeg kan klappe meg selv og mannen på skuldra å si bra jobba…

For der er jammen ikke lett, å være mamma og pappa når den minste er syk, den mellomste har maur i rompa og den eldste kjeder seg så hun neste knekker i to. Man kjenner man har et fang for lite, et hode som verker og 15 armer mangler for å rekke over alt som burde gjort

Da da kommer det en dag, hvor man lar huset flyte, klesvasken hope seg opp, nrk super gå 12 timer i strekk og toro ferdiggrøt er en komplett fulkommen middag…

I dag, er en sånn dag…..

2014-04-28 08.48.35

og slike dager pakker man inn i vatt

//LIK om du også noen gang har opplevd dager som må pakkes inn i vatt, og fortell meg gjerne i kommentarfeltet hva du gjør etter en slik dag.

3 kommentarer
    1. Sånne dager er slitsomme, men de er også så fine fordi vi får bare være der for hverandre uten å fokusere på uviktige ting (bortsett fra baderoms-desinfisering og sengetøyvask). Pakk dere inn i dyne i sofaen, sett på en fin film og slapp av… og på sånne dager skal man bare spise mat som syke kropper trenger – vår helsesøster anbefaler vafler for spydager, det er fett og gir energi, samtidig som det lukter og smaker godt av – selv for syke småkropper

    2. Dette kjenner jeg godt igjen, og jeg har bare én! Takk som deler sånne små glimt fra hverdagen. Det er godt å tenke på at andre også kjenner det sånn innimellom. 🙂

    3. Gi cola uten kullsyre eller blå farris uten kullsyre blander med eplemos å drikke å vente en god stund etter oppkast før du gir drikke. Vent med mat til kroppen holder på væske. Å ikke gi noe med melk i for det gjør magen verre! Ha håndkle på puta og pledd istedetfor dyne å vær beredt når du merker uroligheter å ha bøtta i nærheten. Små eplebiter er lurt å spise. Å salte skruer. God bedring ! Det er tødt når det står på! Hadde selv tre gutter og mannen som hadde det på en gang i høst! Vask alt av håndtak og kraner med klorinvann og kokvask håndklær og sengklær. Luft ut i kulda å bytt tannbørster etterpå.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg