Smarte babyprodukter – bbhugme, vi har trukket vinneren!

Det har dessverre vært mitt første svangerskapstegn.

Bekkenløsning. Allerede ved 5 uker satte herligeheten i gang i alle svangerskap.
Startet med lett smerte i korsryggen og etterhvert gikk jeg som ei kråke.

Hjelpe meg så vondt jeg hadde  etterhvert, tusen puter i senga, våkna for hver eneste flytt, svangerskap nummer to var det værste, der endte jeg opp med krykker.

Jeg fant fort ut at jeg ikke var den eneste som slet med bekkenløsning, smertene var forskjellige, plagene variable, men det ALLE slet med var sovestillingen. Og som vi alle vet, uten søvn duger helten ikke.

Så var det tre tøffe norske jenter som alle jobbet som kiropraktorer som fisket opp dette problemet. De opplevde at mange gravide og mødre oppsøkte hjelp grunnet bekkensmerter. Faktisk så har så mange som 9 av 10 opplevd ryggsmerter iløpet av svangerskapet og de færreste blir kvitt de umiddelbart etter fødsel.

De så også at de ofte også slet etter svangerskap, men at de ikke smertene bare satt i bekken, men at de også fikk rygg og nakke smerter grunnet amming, byssing og bæring.

De utviklet til slutt et produkt som skulle vise seg å være en god løsning på mye av dette,

bbhugme

bbhugme_11

 

En mulitfunksjonell pute med stor M.

Selve puten er som en lang god og myk deilig pølse (ingen gærne tanker i hode nå)


cd13885ee2f003eb282d8fa1008551e0_f140

Denne puten må være en av de beste investeringene en gravid dame kan gjøre.

I svangerskapet hadde den vært min beste venn, støtte til magen OG lang nok slik at man kan ha den mellom knærne.

_DSC3288-Copy_zpsfb0032f0
og det aller beste. Man kan ligge på magen med den, bare se her:

collagefront_zpsa6e77f19

 

Når svangerskapet er over og den nye tiden starter blir den enda mer genial.
Som ammepute vet jeg at jeg hadde elsket den, for den sitter nemlig med en løsning jeg har savnet hos alle. Denne puten kan nemlig knytes fast, så den ikke sklir.

blogger-image--1426769449
bilde lånt her: http://ingersyoga.blogspot.no/2014/03/bbhugme-en-multifunksjonell-pute.html

 

Og med mye deilig fyll så er den bred og god så barnet har god plas så ligge på.

_DSC3348_zpscad7576b

 

Jeg hadde også brukt den som god og deilig sengekant i nyfødtperioden. Jeg testet den i killisengen til minsta, og se så herlig og lunt det ble.

bbhugme9
og om man knyter den sammen i endene er det et deilig lite formelig rede for mini.

2014-04-10141546_zpsd338e2d6

 

Vi er så heldige å få dele ut en pute på bloggen til en av dere, og når vi pakket opp denne herligeheten så kastet minsta seg over den.
Hun er riktig nok ei lita frøken, men denne puten ser jeg for meg er noe som kommer til å følge barnet lenge. Som kos i senga, sitteplass foran tven, i lesekroken osv.

bbhugme4 bbhugme3

 

bbhugme5

Vi gratulerer:

Sunniva Madsen
Hun har delt denne historien med oss:

Først og fremst må jeg si, for en fantastisk pute. Den var jo rett og slett genial. Likte spesielt godt det at den har så lang brukstid, fra gravid og kan følge barnet og etterhvert bli en kosepute.

Jeg kunne gjerne tenkt meg å vinne denne, her jeg sitter med min tredje kul på magen. Hele tre barn er vi altså velsignet med, og det tredje da i magen. Hvert svangerskap, har jeg slik som deg slitt med bekkensmerter og også ryggsmerter.
Nattesøvnen har vært dårlig noe som gjør meg til en sur og grinete mamma. (i tillegg til hormoner da selvsagt)

Jeg vil gjerne dele denne historien som mitt bidrag i konkurransen:

Jeg var gravid med nummer to, den kommende storesøsteren gledet seg vanvittig mye. Som fire år virket det som hun skjønte mye, og hadde hele svangerskapet vært veldig opptatt av lillebror i magen. Å kjenne spark i magen ble en rutine og på en måte fikk de et bånd mens lillebror var i magen, det var tydelig at han reagerte når hun kom hjem fra barnehagen. ventetiden ble lang, og hver eneste kveld ba hun han om å komme ut, og en kveld hadde hun altså rett. Fødselen startet på kvelden, vi reiste til sykehuset uten at hun visste det. Dagen etterpå skulle hun endelig få møte lillebror. Jeg må innrømme jeg var spent, hadde hørt så mye om sterke reaksjoner fra eldre søsken når de får se babyen. Jeg hadde ikke lillebror på fanget, det var ett av rådene jeg fikk. Jeg var så spent at hjertet hamret når hun og pappaen kom inn. Hun var så spent når hun tuslet inn, enset knapt meg, hun hadde øyene rettet mot den gjennomsiktige kassen lillebror lå i.

Hun tittet over kanten.. kan jeg få holde han mamma? Hun satte seg i senga og fikk han i fanget.

Hun var helt stille… lenge..bare så på han… ser på meg…ser på pappan…ser på lillebror…

Så kysser hun han på panna…og hvisker:

Du er vakker du, lillebror.

Jeg kjenner tårene presse på og klumpen i halsen i dag, fire år etter. Dette er noe av det vakreste jeg har opplevd. Den rene søskenkjærligheten. Som kommer så spontant og vakkert.

Takk for en fin blogg, denne konkurransen krysser jeg fingra på.

 

 

Puten fåes kjøpt blandt annet hos babyshop.no og på klinikkene til bekkenogbarn.no

Vinneren trekkes 13. oktober

 

23 kommentarer
    1. når jeg og eldste mann satt i sofaen og han pekte på magen og sa baby 🙂 hadde prøvd å forklare han at der var baby i magen en god del uker 🙂 så etter dette begynte han og gi magen en klem og si baby <3 da begynte jeg å gråte 😛

    2. Jeg elsker barn og har endelig en liten baby i min egen mage. Som tante hadde jeg gledet meg til å fortelle til min nevø på 2år at det er en baby i magen til tante. Etter en liten stund spør jeg han:”Husker du hva tante har i magen?” Han svarer og smiler lurt:”Tattepus?” Barn er bare herlige! Vi gleder oss!

    3. Har så mange fine historier om min baby som begynne/er blitt en stor gutt på 1.5,snart 2 år. Kommer Ann på dagen og mors hormoner hvor gammel min 21 mnd gutt er. Over 2 år med ekstreme bekken plager. under og etter graviditet og timer på fysio så den puten genial ut for meg nå og hvis jeg blir gravid/skal amme (prøver for barn nr. 2)
      Men koselig historie: min lille rare fine gutt er så glad i dyr. Gjør ikke noe om d er en hund på en sokk på mors fot, den skal få kos og klem og klapp :p skulle sett han der han ooo aaa og koste på foten min :p verdt alle plager <3

    4. Da lillesøster kom til verden, ble storesøster på 2,5 år veldig opptatt av amming. Hun hadde en liten Ole Brumm bamse som hun var så glad i, og rett som det var fant hun en av ammeklutene jeg brukte, la seg ned på gulvet og “ammet” Ole Brummen sin 🙂

    5. Åh, denne ser helt perfekt ut, krysser fingre og tær for å vinne, hadde vært perfekt til å hjelpe en vond rygg etter to svangerskap på to år, og ikke minst for å lette ammingen av minstemor på 2 mnd.

      Storesøster på snart to er uendelig glad i sin lillesøster og går hele tiden og skal passe på, om hun gråter går hun bort til vugga og rugger den forsiktig imens hun synger “So, ro lille mann”. Sånt gjør veldig godt i et mammahjerte.

    6. Min sønn på 3år elsker å lage til koseplass på gulvet til seg selv og lillesøster. Han plasserer et stort saueskinn på parketten og lager seg et rede på skinnet med alle putene vi har i sofaen. Så sier han til lillesøster (10mnd) at nå er han ferdig, så hun kan komme å kose med ham. En slik pute hadde virkelig slått an hos oss! Og vi hadde kanskje fått ha sofaputene i sofaen istedet for på gulvet 😉

    7. Jeg har 2 flotte jenter fra et tidligere forhold. Men jeg og min forlovede ønsker oss fler 🙂 Vi var gravid å gledet oss stort, jentene gledet seg til å bli storesøstre. Men for et år siden fødte jeg en gutt i uke 19 med trisomi 18. Nå er vi endelig gravid igjen (12uker) og har allerede vært på 2 ultralyder. Men fosteret denne gangen ser flott og frisk ut, bortsett fra at h*n har en forstørret blære, så urinveiene er blokkert foreløpig. Nå må vi bare håpe de åpner seg så h*n blir frisk og rask 🙂

    8. Logikk hos en fireåring (Johannes). Vi snakke om ham og lillebroren Aleksander på nesten 3 år.

      Jeg: Ska du bli en pappa, når du blir stor?
      Johannes: Ja, jeg skal bli en pappa.
      Jeg: Og hva med Aleksander?
      Johannes: Hvis Aleksander får langt hår, ska han bli en mamma og ellers skal han bli en pappa.

      Og forresten, genial pute! Hadde gjerne eiet den etter to ganger å ha prøvet hvor vond bekkenløsning kan være.

    9. Den 29 august fant eg ut at eg var gravid, til tross for at eg, som 23 åring, har fått beskjed om at eg Ikkje kunne bli gravid uten hjelp av sjukehuset eller ved hjelp av operasjon.
      Allerede no kjennes det godt på å finne stillinger om natta, så min samboer må ligge på ein spesiell måte om natta sånn at eg får ligge i ein god stilling halvveis oppå han! 🙂 har fortsatt 6 mnd igjen å plage han på om natta 🙂

    10. Gravid nå med nummer to å har ei på fem år fra før. Stor glede over å se at hun gleder seg til å bli storesøster, ei som kommer å gir mammas mage en klem å bare å se hvordan hun reagerte når hu for første gang kjente at babyen sparket var å en glede for meg som mor. På den måten er det en større glede å være gravid med nummer to for jeg har ei som med glede kjenner på magen.
      Artig tid selv med bekkenløsning å dårlig med søvn på natta.

    11. Jeg har allerede en bbhugmepute, å den er så deilig! Når jeg og minitrollet våkner ligger vi alltid i senga en halvtimestid å koser, tøyser og tuller, og da er puta med. Så deilig måte å starte dagen på! Masse gose minner for mor, og for han! Dersom jeg vinner vil jeg gi puta til ei vennine som har måttet vente lenge, men som nå har en liten i magen <3

    12. Jeg venter gutt nr. 2 i desember, eldstemann er 16 måneder nå.
      Magen begynner å bli god og rund, det er mindre plass til å sitte på fanget, men den lille koseklumpen min elsker å klemme rundt og hvile hodet på magen. Han er for liten til å forstå at det faktisk er en baby der inne, men for noen dager siden ble han nokså forundret.

      Vi har mye rolig aktivitet på grunn av at jeg har smertefull bekkenløsning og ikke lenger makter å rase rundt på gulvet med lillegutt, men vi har det innmari kos likevel. Denne dagen satt vi i sofaen og leste favorittboka hans, hodet hans hvilte midt på den myke magen min.
      Lillebror inni magen var aktiv, men det så ikke ut til at veslegutt som lå og så på de fine bildene i boka mens jeg leste høyt merket noe til det – HELT til mageboeren plutselig sparker til storebroren sin midt i skallen hans. Sønnen min skvetter til med hele kroppen, spretter opp og ser forfjamset opp på meg med store øyne, og ser deretter på magen for å se hva som “traff han”.
      Jeg smiler av forundringen hans og forteller som jeg har gjort flere ganger før at det er lillebror i magen som romstrerer.
      Og før jeg vet ordet av det så gir sønnen min meg DET blikket og klasker håndflata si hardt i magen der han hadde hatt hodet. Litt sånn “hvis du slår meg med den dumme magen så slår jeg tilbake.” :-p

      Sønnen min vet godt at det ikke er lov å slå, men jeg må innrømme at jeg måtte slite hardt med å holde smilet og latteren tilbake akkurat da.

      Lillebror rakk altså ikke å bli født engang før han ertet opp storebroren sin for første gang ;-p

      Hihi, blir moro å fortelle om dette når guttene blir store 🙂 <3

    13. Mini har alltid likt å være tett tett inntill. Hun ruller etter meg i sengen og stryker på ryggen om natten. Nå når hun har blitt større har det hendt hun har rygget ut av sengen på jakt etter noen å kose med og når vi kommer inn sitter hun halvforvitret under nattbordet og sier “mamma?”. BBHUGME kom etter jeg hadde fått mini og syntes ikke jeg kunne være så råflott at jeg kjøpte når jeg alt hadde ammepute 🙂 men ser nå den kan ha ypperlige bruksområder også for de litt større. Blir absolutt en med nedstemann 🙂

    14. Åååå, den så jo bare såååå deilig ut!

      Min beste historie er da min stedatter på 5 år skulle fortelle “besten” hvordan damer ble gravide, og hvordan babyer ble til. Hun lurte nemlig aldri på dette, for hun hadde satt sammen svaret selv, og fortalte:
      “Når damer spiser veldig mye is med Non Stop og sjokoladesaus, da får de veeeeeeldig tjukk mage. Etter en stund så kommer det et baby-hode inni der, og etter hvert får det armer og ben, og kroppen kommer til slutt. Når babyen er ferdig bygget, er den klar til å komme ut.”
      Vi ler enda av denne finurlige forklaringen på hvor babyer kommer fra, og jeg lurer på om jeg kanskje spiste i overkant mye is med Non Stop i begynnelsen av svangerskapet… 😉 Hehe
      Mvh Siv Paulsen

    15. Vår datter fyller fire år i november og vi venter Nr 2 i januar – en lillebror <3 vi satt rundt bordet og jeg spurte min datter Naomi hva hun syns om navnet Noah, jo det var helt greit det. Så sa jeg "ja det høres fint ut Naomi og Noah", da så min datter fortvilet opp på meg og utbrøt "mamma han får ikke lov til å hete naominoah!!!! Naomi er mitt navn!" Da måtte jeg trekke på smilebåndene og etter et par forklaringsrunder kunne vi igjen trygt lande i at Noah er et forslag til navn til kommende lillebror <3

      Krysser fingre og tær, ble tipset om bbhugme av en av mine nærmeste venninner og ønsker meg den virkelig! Det er så viktig med en god ammepute som støtter både barn og mor!

    16. Dette er en pute jeg har ønsket meg lenge. Vi klarte endelig å bli gravide i Danmark, etter 6 prøverørforsøk over to år som alle var mislykka på Riksen. Det er fatisk snart tre år siden, noen anbefalte meg BBhugme, men på grunn av at alt så håpløst ut, ble det aldri noe av. Men nå som jeg snart er i mål, håper jeg å vinne denne og sove godt den siste tiden av svangerskapet og gjennom den fine nyfødttiden med minsten. Begynner virkelig å bli vanskelig å sove godt om natta nå ja, så krysser fingre og tær.

    17. den kommende storebror på nesten to år var med på kontroll hos jordmor, og fikk høre på hjertet til lillesøster med doppler : “åå, mamma! beibin snakke mikrofoon!” 😀

    18. Mens storebror allerede bekymrer seg for mye bråk som skal komme, gleder lillesøster seg til å bli storesøster i januar. Hver dag snakker hun til magen og gir den en kos, og forteller gjerne babyen i magen om dagen i barnehagen. Storebror på nesten 8 gleder seg også men sier at om det blir mye grining og mas flytter han til mormor! Mamma selv savner å sove på magen og ønsker seg veldig gjerne en slik pute <3

    19. Vi venter førstemann om tre måneder, og jeg nyter hvert spark han spreller fra seg 🙂 Denne puten så fantastisk ut! Jeg savner å ligge på magen, da jeg ikke finner sovestilling på ryggen, og det er vondt å ligge på sidene pga.bekkenløsning. Kanskje dette er løsningen 🙂

    20. Vi var på ultralyd i går og fikk vite kjønnet på magetrollet som kommer i mars 15. Da frøkna vår på 4 var henta i barnehagen var vi så spente på hva hun ville si da hun fikk vite om det var en lillebror eller lillesøster. Hun har tidligere fortalt oss at hun gjerne ønsker seg en lillesøster som da skulle hete HELLO KITTY! Om det ble en gutt kunne han også hete det men helst ville hun ha en jentebaby. Hun fikk sett ultralydbildene på sofan og sa fort at mamma det er bilde av magen din!
      Da vi sa at hun skulle få en lillebror og viste ultralyd bildet vi fikk som viste rumpa, tissemann og lår. Begynte hun å gråte. Hun ble nemlig så skuffet og sa t nei det var ingen guttebaby, det var en jentebaby! Etter litt trøss fra pappa så forklarte vi at hun skulle få en lillebror slik som søskenbarnet skulle få, og ei jente i barnehagen som også skulle få en lillebror. Da kom smilet fort fram og hun var superglad for å kunne ringe besteforeldre og oldeforeldre og fortelle at hun skulle bli storesøster til en lillebror! Så nå gleder hun seg villt til guttebabyen kommer!:)

    21. Vil bare legge til at puta hadde vært super! Nå kan jeg ikke lenger ligge flatt på magen så jeg sliter veldig med å sove, bare jeg hadde kunnet hatt den for meg selv da:p redd for at samboeren og frøkna på 4 gjerne hadde lånt den titt og ofte!

    22. Først og fremst må jeg si, for en fantastisk pute. Den var jo rett og slett genial. Likte spesielt godt det at den har så lang brukstid, fra gravid og kan følge barnet og etterhvert bli en kosepute.

      Jeg kunne gjerne tenkt meg å vinne denne, her jeg sitter med min tredje kul på magen. Hele tre barn er vi altså velsignet med, og det tredje da i magen. Hvert svangerskap, har jeg slik som deg slitt med bekkensmerter og også ryggsmerter.
      Nattesøvnen har vært dårlig noe som gjør meg til en sur og grinete mamma. (i tillegg til hormoner da selvsagt)

      Jeg vil gjerne dele denne historien som mitt bidrag i konkurransen:

      Jeg var gravid med nummer to, den kommende storesøsteren gledet seg vanvittig mye. Som fire år virket det som hun skjønte mye, og hadde hele svangerskapet vært veldig opptatt av lillebror i magen. Å kjenne spark i magen ble en rutine og på en måte fikk de et bånd mens lillebror var i magen, det var tydelig at han reagerte når hun kom hjem fra barnehagen. ventetiden ble lang, og hver eneste kveld ba hun han om å komme ut, og en kveld hadde hun altså rett. Fødselen startet på kvelden, vi reiste til sykehuset uten at hun visste det. Dagen etterpå skulle hun endelig få møte lillebror. Jeg må innrømme jeg var spent, hadde hørt så mye om sterke reaksjoner fra eldre søsken når de får se babyen. Jeg hadde ikke lillebror på fanget, det var ett av rådene jeg fikk. Jeg var så spent at hjertet hamret når hun og pappaen kom inn. Hun var så spent når hun tuslet inn, enset knapt meg, hun hadde øyene rettet mot den gjennomsiktige kassen lillebror lå i.

      Hun tittet over kanten.. kan jeg få holde han mamma? Hun satte seg i senga og fikk han i fanget.

      Hun var helt stille… lenge..bare så på han… ser på meg…ser på pappan…ser på lillebror…

      Så kysser hun han på panna…og hvisker:

      Du er vakker du, lillebror.

      Jeg kjenner tårene presse på og klumpen i halsen i dag, fire år etter. Dette er noe av det vakreste jeg har opplevd. Den rene søskenkjærligheten. Som kommer så spontant og vakkert.

      Takk for en fin blogg, denne konkurransen krysser jeg fingra på.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg