Smarte Babyprodukter – Cozyfix

Amming, for de aller fleste er det virkelig ikke så lett som man hadde trodd.
Babyen gaper ikke høyt nok, får ikke godt nok tak, ligger ikke høyt nok, ammeputen sklir unna, puppen er for liten eller for stor.

Konsekvensene for feil sugetak og liggestilling kan være store.

shutterstock_77171329

Såre brystvorter, vond nakke, skuldre og rygg.
Jeg har selv sittet der og grått i kor med babyen. Ikke bare fordi jeg hadde vondt, men også fordi jeg var så uendelig skuffet over at jeg ikke fikk til det som tilsynelatende var så ufattelig enkelt.

Det er dessverre (eller heldigvis) ikke bare jeg som har opplevd dette, Edith gikk gjennom det samme som meg da hun slet med å mate sitt lille nyfødte barn.

For stor pupp og for lite barn gav Edith utfordringer som nok vil være kjent for de aller fleste mammaer som har prøvd å amme.

Hun fikk god veiledning av eksperter på sykehuset, men ammingen gikk aldri knirkefritt alikevell.

Hun hadde en bakgrunn som produktutvikler i en skofabrikk, og tenkte at dette problemet må det da finnes en løsning på.
Hun samlet riktig fagfolk og på bakgrunn av ekspertenes utallelser om riktig ammestilling ble cozyfix til.

Cozyfix_Ammepute

Cozyfix er en ammepute som skiller seg ut fra andre puter. Først og fremst fordi det er helt fast, ingen små formelige isporkuler som etter lengre bruk mister fasongen. Selv om den er fast er det ikke hard å ligge på for barnet da øverste laget på puten består av en myk madrass med deilig og myk fløyelstrekk.

cozyfix2

For å hindre at barnet skal skli ned mellom puten og mor, eller at puten forsvinner, kan du enkelt spenne fast puten rundt ryggen.

Puten er også veldig fin for flaskemating eller når man bare skal kose litt på fanget.

cozyfix

Alle store norske sykehus har en slik pute tilgjengelig på sine barselavdelinger, tilbakemeldingene har vært veldig gode og putene blir brukt daglig.

Når man er ferdig med liggende mating er ikke Cozyfix en ammepute som skal kastes, snarere tvert imot.
Edith oppfordrer til å spare på puten. Fokuset på kvalitet har gjort at puten holder i generasjoner. Den er også super til flerbruk.
Feks til hvile for hendene ved håndarbeid, eller for min del, en GENIAL laptop pute.

 

laptoppute

 

Cozyfix fåes kjøpt her 

Vinneren er trukket!

Vi gratulerer:  Marion Jensen

 

20 kommentarer
    1. ååå denne håper jeg virkelig på og vinne til lille i magen… med nakke/rygg plager har ammingen med de andre to ikke alltid vært like lett. 🙂 krysser alt vi kan… 🙂

    2. Å, denne har jeg ønsket meg. Fikk siste tilskudd til familien for bare noen dager siden, og lille nurk hadde storkost seg på denne. Takk for fin blogger ellers 🙂

    3. Denne ammeputen virket midt i blinken for meg. Har sett meg rundt etter en ny ettersom jg venter nr 2 i mars 2015, og denne så ypperlig ut. Jeg slet en del med ammingen med nr 1 og brukte ammeputen mye, men den va for kort og for bløt :/ Krysser det jg kan:)

    4. å ja takk:9 har ikke noen god ammepute og finner ingen heller så krysser fingre og tær 🙂

    5. Har prøvd i snart et halvt år å bli gravid. Skal ta test til helga og krysser alt jeg har for at det har gått denne gangen. Da krysser jeg like godt alt for å vinne ammepute også 🙂

    6. Denne så helt genial ut. Ønsker virkelig p vinne til lillesøster som kommer på nyåret. Slet veldig med førstemann, ga opp til slutt. Krysser alt som kan krysses for å vinne denne geniale ammeputen

    7. Dette hadde vært en super gave til min bonusdatter som nettopp har blitt mamma. Krysser fingre og tær!

    8. Denne så helt genial ut. Skulle ønske jeg visste om denne til førstemann. Nå når 2 kommer i april skulle jeg gjerne byttet ut den gamle med denne da jeg synes det var lettere å bruke puter å støtte opp med enn ammeputa jeg hadde. Krysser fingrene:)

    9. Har en jente som er 2 mnd som elsker melk! Det er dager hvor hun drikker melk med 1 timers mellomrom. Hadde vært veldig fint å vinne denne for å gjøre ammingen lettere 🙂
      Krysser fingrer og tær 🙂

    10. Likt på fb!
      Nå må jeg bare krysse alt jeg har! Junior er 6 uker gammel og vi sliter fælt med ammingen, men jeg nekter å gi opp. For stor pupp, for liten brystvorte, sliter med teknikken, så her er den midlertidige løsningen skjold, men sliter med vekta hans osv. En sånn ammepute kunne kanskje ha vært løsningen for å lette litt på dette.

    11. Har sluttet å bruke den ammeputa jeg har for den bare sklir ned, og fyllet inni havner på motsatt side av det jeg trenger. . Denne så perfekt ut!

    12. Dette hadde vært en fin julepresang til jentungen og meg selv 🙂 Krysser alt vi har 🙂

    13. Jeg som er mann synes denne hørtes fantastisk ut, hehe. Dette hadde vært en super presang til min høygravide kjæreste 🙂

    14. Denne håper jeg virkelig på å vinne! Etter syv barn er den gamle ammeputa definitivt oppbrukt, så nå når nr åtte kommer om et par uker hadde det vært helt supert med en ny!

    15. Sist hadde jeg en sånn elendig ammepute med isoporkuler i. Så denne gang ønsker jeg meg en skikkelig god ammepute og krysser fungre, tær, armer og bein for at vi vinner denne

    16. Ja takk veldig gjerne! Sliter med nakke, rygg, skuldre og armer, og fibromyalgien gjør det ikke letter!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg