Mamma, sminker du deg?

Mamma?
Jeg får som regel noen sekunder på badet alene før en eller annen av de fem små snuser opp at mamma er alene.
Det går i grunnen helt fint, jeg begynner å bli vant med det.
Og forstår det godt. SÅ godt og varmt gulvet på det nye badet vårt er.
Og nå står hun der i dørkarmen. Jeg rakk akkurat maskara på det ene øyet før hun kom.
Mamma?
mhmmm sier jeg mens jeg fortsetter på det andre øyet.
Hun ser på meg en stund, jeg snur meg for å gi henne et blikk.
Kom inn og lukk døren sier jeg. Så holder vi varmen inne hos oss.
Hun er ikke vond og be, lukker unna morgenkaoset i bakgrunnen og setter seg på gulvet for å leke med noen badeleker i en haug.
Jeg fortsetter med mitt og oppdager plutselig to store øyene fra gulvet som titter på meg.
Mamma?
Mhmm sier jeg igjen.
Sminker du deg?
Ja det gjør jeg. Bare litt sånn før vi skal dra.
Hun titter og titter.
Jeg titter tilbake og smiler før jeg fortsetter.
Tørker vekk litt maskara som kom utenfor og begynner å gre håret.
Så tar jeg på litt gloss som siste finish.
Sminker du deg enda?
Ja men nå er jeg straks ferdig.
Åhh ja, men…

Hvem skal du bli egentlig?


 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg