Sommer Mmmmmmmat – Barnevennlig grillspyd og nuddelsalat

Sommeren har for øyeblikket tatt litt pause. 15 grader er forsåvidt innafor norsk sommertemperatur.
Men jeg må innrømme det er en smule for kaldt for å nyte et godt måltid ute.
Men i dag sprakk jeg, jeg MÅTTE ha grillmat.
I vår levering fra godtlevert.no, var det en rett som passet ypperlig til grill, så god at jeg vil tipse dere om den.
Jeg synes det er en utfordring å finne noe annet enn pølser til barna, tenkte jeg skulle gi disse en sjans, og jammen gikk det ikke ned iallefall hos 2 av 3 små.
collage12
 
La oss starte med grillspydene:
Hva trenger du:
Spyd
Ønsket kjøtt
hermetisk ananas
Maiskolber
og eventuelt annet ønsket grønnsaker.
Del maiskolbene opp i ca 3-4 cm tykke skiver
Begynn med en mais, så legger du lagvis det du ønsker.
Hos oss ble det tropiske spyd bestående av Mais, svinekjøtt og ananas.
godt levert
For litt ekstra smak penslet jeg med en enkel marinade bestående av 50/50 soyasaus og sweet chilli.
grill
Stekes på grillen i middel varme (husk å smør godt før du legger de på da disse lett fester seg.
spyd
Som tilbehør denne gangen laget vi en Nuddelsalat.
Forr oss fem består den av følgende.
1 stor eggnuddelpakke
2 raspet gulrøtter
1/2 rødløk i skiver
1 strimlet gul/oransje paprika
en god dæsj olivenolje
Salt og pepper
Kok nudler etter anvisning på pakken.
Snitt og rasp grønnsaker.
Hell av nudlene og legg de varme nudlene over grønnsakene.
Hell over olje og la stå i fem minutter.
Bland så herligheten sammen og krydre lett med salt og pepper.

nuddelsalat

Til er det godt med en frisk dressing.
En enkel, men fantastisk god er denne:
1 boks kesam
2 ss sweetchillisaus
1 ss flytende honning.
 
Trykk liker om dere også liker å grille 🙂
 

//Inneholder reklame

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg