I sommer skal vi møte Mummi trollet

//annonse

Jeg kan nesten ikke tro at vi skriver 15. april allerede.
Den etterlengtede våren har endelig biti skikkelig tak og vi virkelig nyter varmere dager med lettere klær og fuglesang, tenk at det snart er sommer.
Denne sommeren blir spennende,  vi har ingen planer om reiser eller store turer.
Men skal flytte både hus, unger og butikken vår. Herremin så spennende det blir.
Men noe må vi jo finne på.
Sommeren kan jo ikke gå forbi oss uten å oppleve noe sammen?
Sommeren er den tiden på året hvor jeg selv har flest barndomsminner, hvor tiden plutselig gikk litt saktere og de voksne hadde tid.
Vi trengte nødvendigvis ikke å reise så langt, men det å oppleve noe sammen, noe nytt og spennende var veldig veldig stas. I år, skal vi bruke det lokale. Det vi har rett rundt oss. Og med “nytt” lokalmiljø har vi blant annet Hadeland Glassverk rett borti gata.
Og i sommer, skjer det virkelig spennende saker der.
I år har de hentet “En reise i Mummidalen” fra London.

Attraksjonen har har vært en av Londons mest besøkte familieatraksjoner i 2017 og ble vist på selveste Southbank Centre, og nå er den altså hentet opp hit til kalde nord og kan besøkes på selveste Hadeland Glassverk. Et av Norges koseligste steder, om jeg kan tørre å påstå noe 😉
De røde små koselige husene, de store åpne slettene barna kan løpe på, fine lekeplassene og la oss ikke glemme bakeriet da, sukk jeg kan nesten lukte kanelsnurrene om jeg lukker øya.

Og i sommer kan vi også ta en del av Mummis eventyr her.
En reise i Mummidalen er en interaktiv opplevelse man blir guidet gjennom. En reise på 50 minutter i Mummis verden. Dette er en sanseopplevelse med lyder, lys og nye miljøer. Hvor man kan være med å se, lytte, ta på og gjøre. En opplevelse for hele familien rett og slett. Det viktige budskap om at vi er alle forskjellige, men hver og en har rett til å bli hørt er kjernen i historien. Mummifamilien er omgitt av usikkerhet og endring og må på reisen finne ut hvem de egentlig er. Og sammen skal vi reise gjennom historien fra perm til perm.

Mummi for meg er barndomsminner, jeg husker godt hvordan vi spent fulgte med på Mummis, Snorkfrøkens og lille My sine eventyr. Det gode, runde og milde trollet med det store motet.
Jeg gleder meg til å dra mine barn inn i Mummis verden, og sammen med de oppleve magien i dalen, og det her på Hadeland.

Hadeland Glassverk ligger en time unna Oslo, i idyliske omgivelser, rett ved Randsfjorden.
Og i hele sommer skal de altså ha denne utstillingen. De åpner 2. juni og jevnt og trutt gjennom hele sommerferien frem til og med 19.august.
Billetter kan bestilles hos ticketmaster HER, og om du har lyst til å vinne billetter kan du delta i facebookposten:

Jeg klarer nesten ikke å vente, derfor var det gledelige nyheter når vi fikk vite at Mummi trollet stikker innom på barnas helg neste uke. 21-22.

Barnas helg har vi besøkt rett som det er og denne gangen kommer altså Mummi! I tillegg kan vi blåse glass, farge lys og det er teater. Og ekstra stas er det altså at dyrene fra Midtre Olimb også kommer innom en tur.

 
 
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg