Søskenvognen vi har valgt til lillebror.

//inneholder  link til egen nettbutikk

Aller helst skulle jeg nok hatt vogn til 4.
Jonatan er fire år, men synes det er kjekt å kunne hvile bena rett som det er, Oda er bare 2,5 og bruker vogn ofte (til å sove i og avlastning) og Daniel på 1 år bruker selvsagt vogn, og nå kommer det jammen meg en til som vil ha en plass på trillen.

Vi har en trallevogn som vi kan ha med oss når vi skal på utflukt hele gjengen, og den kan også romme to barn, så den er perfekt til de to største dersom avlastningsbehovet skulle dukke opp.

Men disse to knoll og tott på slutten her, de må ha en skikkelig vogn.
Og i dag, er det masse ulike søskenvogner å velge i.

Valget vi har gjort oss er basert utifra ulike kriterier, våre kriterier. Og listen med ønsker så slik ut:

-Mulighet for å enkelt veksle mellom ett og to barn,
-helst ikke være veldig bred
-Liten sammenlagt
-Lett å trille
-Romslig bag
-Stor og god sittedel
-Mulighet for hvilestilling på sittedel når bag er på.
-Mulighet for for hvilestilling på begge sittedelene når bag er på.
-God kalesje på sittedel.
-Teleskop håndtak (håndtak som forhøyes ved å draes opp, ikke vippes)
-Stooooooor handlekurv
-Gode punkteringsfrie hjul.

Jeg vet jo etter å ha jobbet lenge med barneutstyr og ikke minst trillet på en utallig vogner at det er usannsynlig stor forskjell på vognene. Og et problem på søskenvognene som har dukket opp som er ved siden av hverandre er at de skal være så smale at det går utover bagene. De aller fleste er så smale at det å få feks en god pose oppi er mission impossible, iallfall tatt i betraktning at vi får ganske store barn.

I tillegg vet jeg at jeg ikke kommer til å trille på to stk hele tiden, og da er det ingen vits med en dobbeltdekker, men heller en vogn hvor de sitter etterhverandre.

 

Det finnes flere slike på markedet.
Og vi har testet en frem til i dag, Babyjogger City Select Lux, dette er kanskje den vognen på markedet i denne varianten med flest muligheter. hele 22 ulike kombinasjoner. Man kan variere mellom sittedel, bag, sittebenk og bilstol.
Bag kan være både på topp og bunn, man kan ha opptil tre barn med ståbrett, man kan bare ha ett barn, og man har også sittebenken som ble vår favoritt, som kan gjemmes under sittedelen.

MEN, det var også en del med denne vognen som ikke passet oss helt, den er ganske stiv og tung å manøvrere , sikkert perfekt i byen, men der bor ikke vi 😉 Bag er bred nok, men litt kort, sittedelen var snau og kalesjen ble veldig snau spesielt når sittedelen ble lagt bakover. Og siden vi er ute i all slags vær gav den ikke nok le for vind og vær.

Vi kunne klart oss med denne, men om vi skal få trillet der vi vil trille så er vi avhengig av en vogn som ikke er fult så stiv og tung.

Jeg trodde etter å ha testet litt at vi MÅTTE over på dobbeltdekker for å få trillekomforten vi ønsket.
Men så dukket det opp en nyhet som har nesten alt vi ønsker oss.

Uppababy Vista V2

 

Den kan krysse av så og si alle punkter på lista, og som en bonus er den en DRØM å trille i litt terreng.

Hvorfor vi valgte Uppababy Vista V2

Stor og god bag med ekstra god kalesje

Liten og kompakt sammenlagt.

Stor handlekurv (rommer hele 30 kilo) og mulighet til å kombinere med to barn både med bag og sittedel, sittedel og bilstol (suppa sin klikkes rett på uten adaptere) og to sittedeler.

 

Har enn så lenge kun brukt den til den kommende minste storebroren i sittedel
og trillet på mye ulikt underlag og det går som en drøm.

Daniel er stor, og har god plass i sittedelen, Oda har også testet den og sitter fint.
Måtte hoppe oppi det jeg pakket den opp he he.

Må også skryte over hvordan vognen var pakket inn, den var rett og slett en fryd å pakke opp.
Jeg har pakket opp MANGE vogner og dette er første gang jeg opplever noen som har tenkt på hvordan vognen er i emballasjen.

Alle esker merket tydelig med innhold, og med vognen følger også myggnett og regntrekk til både bag og sportsdel.

Så nå er det snakk om dager før vi kan teste bagen.

Temmelig uvirkelig.

 

10 kommentarer
    1. Har uppababy cruz selv. Elsker den vogna! Har en simo som sovevogn i bhg. Og hjemme nå når bhg er stengt. Men skal jeg bare kjapt ut er dwt cruzen som blir med. 5 kg kontra 15 kg merkes i bakkene her hjemme.

    2. Jeg hadde egentlig bestemt meg for select lux, men nå ble jeg nysgjerrig 😝
      Men stemmer det at bag delen kun kan monteres nede?

    3. På vista ja, men dette er i utgangspunktet en fordel, for om du monterer bag øverst og sittedel nederst på select lux blir den usannsynlig tung å trille

    4. Jeg valgte denne vogna (uten å måtte ha det som søskenvogn) og jeg er ekstremt fornøyd! Har brukt den i snart ti mnd, og har anbefalt den til alle som er nysgjerrig! 🙌🏻🙌🏻

    5. V2 har demping, og større sittedel og forlengbar kalesje og seler som er enklere å justere 👍🏻

    6. Åå dette var gøy å lese 🙌🏼 Jeg bestilte v2 igår, og klarer nesten ikke å vente til den kommer i posten! godt å høre at den er god i terreng, da vi bor på landet, var redd det ikke stemte.

    7. Hei!😄
      Jeg er veldig interessert i vognen, den er superfin og ser veldig lur ut, men lurer på er par ting. I denne pakken dere har følger det med bag og sittedel, men hvis vi skal ha ekstra sittedel og adaptere, selger dere også dette? Og er det forskjell på sittedelene i forhold til vekt på barnet? Jeg leste om et rumble seat? Våre barn er 22 og 8 måneder. Hva trenger vi om vi skal ha vogn som passer til disse fremover?

    8. Har du fått testet vognen i terreng? Fornøyd tilfelle? Vurderer vista v2, men termin i november, så bør tåle litt slaps/snø i Oslo 😅

    9. Fin omtale og oversikt! Forstår jeg det riktig ift at denne vognen ikke er egnet som tvillingvogn, da man ikke kan ha på to liggedeler samtidig? Har du fått testet hvordan den er stabilitetsmessig i mye vind? Hilsen vordende tvillingmamma i vindfull by 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg